РҚАО-ның ескертпесі!
Осы қаулы 2014 жылғы 1 қаңтардан бастап қолданысқа енгiзiледi.
2008 жылғы 4 желтоқсандағы Қазақстан Республикасы Бюджет кодексiнiң 62-бабына сәйкес Қазақстан Республикасының Үкiметi ҚАУЛЫ ЕТЕДI:
1. Қоса берiлiп отырған Қазақстан Республикасы Бәсекелестiктi қорғау агенттiгiнiң (Монополияға қарсы агенттiк) 2014 – 2018 жылдарға арналған стратегиялық жоспары бекiтiлсiн.
2. Осы қаулы 2014 жылғы 1 қаңтардан бастап қолданысқа енгiзiледi және ресми жариялануға тиiс.
Қазақстан Республикасының
Премьер-Министрi С. Ахметов
Қазақстан Республикасы
Үкіметінің
2013 жылғы 31 желтоқсандағы
№ 1589 қаулысымен
бекітілген
Қазақстан Республикасы Бәсекелестiктi қорғау агенттiгiнiң
(Монополияға қарсы агенттiк)
2014 – 2018 жылдарға арналған
стратегиялық жоспары
1. Миссиясы мен пайымы
Миссиясы. Бәсекелестiктi қорғау, монополистiк қызметтi шектеу және жосықсыз бәсекеге жол бермеу арқылы нарық субъектілері мен тұтынушылардың әл-ауқатын арттыру.
Пайымы. Адал бәсекелестiктi дамыту үшiн қолайлы жағдайлар қалыптастыруға бағытталған бәсекелестiктi қорғаудың тиiмдi жүйесi.
2.Ағымдағы ахуалды және қызметтің тиісті салаларындағы
(аясындағы) даму үрдістерін талдау
1-стратегиялық бағыт. «Тауар нарықтарында бәсекелестікті дамытуға жәрдемдесу»
1. Реттелетiн саланы немесе қызмет аясын дамытудың негізгі параметрлерi
2013 жылғы 4 қыркүйектегі Дүниежүзілік экономикалық форумның (ДЭФ) есебіне сәйкес өткен жылмен салыстырғанда Қазақстан 1 позицияға көтеріліп, 148 елдің арасында 50-ші орынды иеленді. Бұл позиция Қазақстанның 2005 жылдан бастап ЖБИ рейтингісіне қатысу тарихындағы ең жақсы позиция болып табылады.
ЖБИ-дің 119 индикаторының ішінен 84 индикатор бойынша, оның ішінде Қазақстан Республикасы Бәсекелестікті қорғау агенттігінің (Монополияға қарсы агенттік) (бұдан әрі – Агенттік) құзыретіне жатқызылған индикаторлар бойынша жақсарғаны байқалады.
Сонымен қатар, кейбір көрсеткіштердің деңгейі орташа мәннен елеулі төмендегенін атап өткен жөн. Мысалы, «Нарық үстемдігінің дәрежесі» бойынша 78 және «Жергілікті бәсекелестіктің қарқындылығы» бойынша 120-шы орын.
Себептерді анықтау мақсатында Агенттік тереңдетілген талдау жүргізді. Ол үшін екі индикаторды есептеуді көздейтін Қазақстан Республикасында бәсекелестіктің даму деңгейін айқындау әдістемесі әзірленді:
1) «Өңірлік бәсекелестіктің қарқындылығы» (өңірлерде бәсекелестіктің даму дәрежесін айқындайды);
2) «Экономиканың негізгі салаларының монополиялану деңгейі» (экономиканың негізгі салаларында бәсекелестіктің даму дәрежесін айқындайды).
Аталған индикаторлар ресми статистикалық деректерге және нарық субъектілеріне жүргізілген сауалнамаға негізделген. Жүргізілген зерттеу әрбір жекелеген өңірде экономиканың барлық салалары бойынша тұтастай бәсекелестіктің жай-күйін, сондай-ақ кейіннен басқару шешімдерін қабылдау үшін мемлекеттік органдардың бәсекелестікті дамыту жөнінде қабылдаған шараларының тиімділігін бағалауға мүмкіндік берді.
Қазіргі уақытта заңнамалық деңгейде табиғи монополияларға 15 сала жатқызылды, олар қызметтің 45 түрден астамын қамтиды. Қызметті 20 түріне мемлекеттік монополия енгізілді.
Бәсекелес орта тұтастай Қазақстан Республикасында қазіргі уақытта монополияланудың орташа дәрежесімен сипатталады. 2012 жылы Агенттік жүргізген зерттеуге сәйкес монополиялану деңгейі 0,58 балды (%) құрады.
Бұл ретте, экономикада неғұрлым монополияланған салалар электрмен жабдықтау, қалдықтарды жинау мен бөлуді бақылау, тау-кен өндіру өнеркәсібі және карьерлерді әзірлеу, денсаулық сақтау және әлеуметтік қызметтер (нарықта мемлекеттік мекемелердің қатысуы есебінен) және т.б. болып табылады. Бәсекелестік өнер, ойын-сауық, демалыс, құрылыс, көтерме және бөлшек сауда сияқты және басқа да салаларда біршама дамыған.
Сонымен бір мезгілде 2012 жылдың қорытындысы бойынша өңірлік бәсекелестіктің қарқындылық деңгейі 0,52 балды (%) құрады. Атап айтқанда, бәсекелестік қатынас Астана қ., Алматы қ., Алматы, Қызылорда, Оңтүстік Қазақстан және басқа да облыстарда айтарлықтай дәрежеде дамыған, Павлодар, Маңғыстау облыстарында және т.б. дамымаған.
Сонымен қатар, әрбір жекелеген облыста және әрбір жекелеген сегментте (тауар нарығында) бәсекелестік қатынастардың дамуының әртүрлі деңгейі байқалады. Бұл бірінші кезекте бәсекелестік қатынастардың дамуына кедергі келтіретін тоқсауылдардың болуына, саланың тартымдылық дәрежесіне және сұраныстар мен ұсыныстардың болуына байланысты. Мысалы, Қазақстандағы барлық инфрақұрылымдық қызмет табиғи монополия саласына жатқызылды (теміржол көлігі, электр және жылу энергетикасы, газ, мұнай өнімдерінің өндірісі, мұнай тасымалдау, азаматтық авиация, порттық қызмет, телекоммуникация және почта байланысы), бұл оның инвестициялық тартымдылығын төмендетеді.
Осыған байланысты, Агенттік тауар нарықтарына талдау жүргізеді, соның барысында аталған тауар нарықтарына кіру тосқауылдары анықталады және оларды жою бойынша ұсыныстар әзірленеді. Жүргізілген талдаулар нәтижесі бойынша тиісті мемлекеттік органдарға Қазақстан Республикасының тауар нарықтарында бәсекелестікті қорғауға және дамытуға бағытталған іс-шараларды өткізу бойынша ұсыныстар жіберіледі. 2011 жылғы 10 айда 29 тауар нарығына талдау жүргізілді, 2012 жылғы ұқсас кезеңде 31 талдау жүргізілген. 2013 жылғы 10 айда Агенттік бәсекелестік ортаның жай-күйін бағалауға 24 талдау жүргізді, оның нәтижесі бойынша Үкіметке және салалық мемлекеттік органдарға 23 ұсыныс енгізді, олардың 9-ы іске асырылуға қабылданды.
Бұдан басқа, қазіргі уақытта кәсіпкерлік қызметте, оның ішінде бәсекелестігі басынан бастап дамыған сегменттерде квазимемлекеттік сектордың болуының жоғары деңгейі байқалады. Талдау сауда-делдалдық қызмет, көлік қызметтері, сервистік сипаттағы қызмет, құрылыс, типографиялық, баспа қызметтері сияқты және т.б. бәсекелес нарықтарда мемлекеттің қатысуымен кәсіпорындар болғандығын көрсетті. Осыған байланысты, Агенттік көрсетілген тауар нарықтарында қызметті жүзеге асыратын мемлекеттік кәсіпорындардың одан әрі жүргізетін қызметіне келісім беруден бас тартты. Сонымен, «Бәсекелестік туралы» Қазақстан Республикасының Заңын (бұдан әрі – Заң) әкімшілендіру кезеңінде Агенттік квазимемлекеттік сектор субъектілерінің одан әрі жүргізетін қызметіне 5,5 мыңға жуық өтінішхаттар қарады.
Үстем немесе монополиялық жағдайдың туындауының немесе күшеюінің және (немесе) бәсекелестікті шектеудің алдын алу мақсатында монополияға қарсы орган мәмілені (іс-әрекеттерді) жүзеге асыруға монополияға қарсы органның алдын ала келісімін алудан көрінетін экономикалық шоғырлануға мемлекеттік бақылауды жүзеге асырады. Сонымен, 2011 жылғы қаңтар мен қазан аралығындағы кезеңде экономикалық шоғырлануға 240 өтінішхат қарауға, 2012 жылғы ұқсас кезеңде – 327 өтінішхат келіп түсті. 2013 жылғы 10 айда экономикалық шоғырлануға барлығы 132 өтінішхат қарауға келіп түсті. Сонымен қатар, қазіргі уақытта аталған процесс уақыт бойынша ұзаққа созылады, нарық субъектілері беретін құжаттар санының көптігі белгіленді.
2. Негізгі проблемаларды талдау
Қазіргі уақытта бәсекелестіктің дамуына кедергі келтіретін бірқатар проблемалық (әлсіз) жақтар мен қауіптер бар.
Біріншіден, бұл жаңа компаниялардың нарыққа кіруі үшін кемсітушілік шарттар. Көрсетілген шарттарға әртүрлі әкімшілік тосқауылдарды жатқызуға болады, олар жаңа қатысушылардың нарыққа кіру ынтасын төмендетеді, өндірістік емес шығасыларды арттырады және сыбайлас жемқорлық пен «әкімшілік ресурстың» туындауына жағдай жасайды.
Мысалы, негізгі кедергілердің бірі мемлекеттің отандық нарық субъектілерінің бағасын реттеуін атауға болады. Атап айтқанда, тауарларды еркін орналастыру, шекаралардың болмауы жағдайларында жекелеген ұлттық тізілімдерді жүргізу не оны монополияға қарсы саясаттың құралы ретінде жетілдіру орындылығы мәселесін шешу қажет.
Бұдан басқа, Қазақстанда реттелетін нарықтарды қолдану жүйесін сақтау орындылығы күмән тудырады. Оған вагон операторлары нарығы көрнекі мысал болып табылады. Агенттік теміржол вагондары қызметінің нарығын реттелетін қызметтер тізбесінен алып тастауды ұсынды. Аталған ұсыныс Үстем (монополиялық) жағдайға ие нарық субъектілерінің мемлекеттік тізіліміне (бұдан әрі – Тізілім) енгізілген субъектілерді бағалық реттеу қазақстандық бизнесті Кеден одағы елдерінің субъектілерімен тең емес жағдайға қоюына байланысты, себебі аталған елдерде нарықтың осы сегментінде тарифтік реттеу жоқ.
Бұл ретте Бірыңғай экономикалық кеңістікке (БЭК) қатысушы елдердің тауар нарықтарында сау бәсекелес ортаны құру үшін бірінші кезекте, БЭК-ке қатысушы елдердің өзара саудасындағы тосқауылдарды жою қажет. Бұл жерде әңгіме БЭК-ке мүше мемлекеттердің, салдарынан елдің бірінен нарық қатысушысы басқа елдің нарық қатысушысымен тең дәрежеде бәсекелесе алмайтын не нарыққа мүлдем кіре алмайтын бәсекелестік мәселелері бойынша заңнамаларындағы әртүлілікте болып отыр. Мысалы, нарық қатысушыларына көршілес нарықтарға шықан кезде тосқауылдар кездеседі, мысалы лицензиялау саласында бұл жиі кездеседі, өйткені қазіргі уақытта лицензиялауға жататын қызмет түрлері тек Кеден одағына мүше мемлекеттердің бірінің аумағында ғана бар. Айталық, Ресейде меншікті детектив қызметі лицензияланады. Қазақстанда ғана электрмен жабдықтау мақсатында электр энергиясын сатып алу лицензияланады. Белоруссияда ғана темекі өнімдерін бөлшек саудада өткізу лицензияланады. Мұндай тосқауылдар қарауға жатады.
Екіншіден, сала өсімінің төмен қарқыны, тіркелген шығындардың көптігі, алынатын кірістің төмен деңгейі бәсекелестіктің қарқындылығына, сондай-ақ қойылатын өнімдердің, қызметтердің сапасы мен бағасына теріс әсер етуі мүмкін.
Бұдан басқа, елеулі тосқауыл инфрақұрылымдардың даму қарқыны мен сапасының бизнестің сұранысына сәйкес келмеуі, оның ішінде табиғи монополиялар қуатының тапшылығы болып табылады. Мұның бәрі ішкі және сыртқы нарықтарда қазақстандық компаниялардың бәсекеге қабілеттілігіне әсер етеді. Неғұрлым дамыған ортаға және өз елдерінің инфрақұрылымына, оның ішінде қаржылық инфрақұрылымға қолжетімділігі бар шетел ойыншыларының жекелеген нарықтарда қазақстандық компаниялармен салыстырғанда, бәсекелестік артықшылықтары бар.
Мысалы, қант өндірісі нарығында шикізаттың өзіндік құны жоғары екендігі байқалады, қолданыстағы технологиялық жабдықтар моральдық және физикалық тұрғыдан ескірген, бұл өндірістің өзіндік құнын төмендетуге мүмкіндік бермейді. Ауыл шаруашылығы тауар өндірушілері мен қант зауыттары арасындағы өзара іс-қимыл проблемалары (зауыттардың қант қызылшасын сатып алу бағасын төмендетіп белгілеуі, ауыл шаруашылығы тауарларын өндірушілермен және өніммен уақтылы есептеспеу) да саланың тартымдылығына теріс әсер етуде.
Үшіншіден, мемлекеттің кәсіпкерлік қызметке негізсіз қатысуы. Бәсекелестік үшін әлеуетті қауіп басқа нарық субъектілерімен бәсекелестік жағдай болатын салаларда мемлекеттік корпорацияларды құру мен олардың қызметі болып табылады. Мұндай субъектілердің қызметі олардың ерекше мәртебесі мен әкімшілік және саяси ресурсын пайдалану мүмкіндігіне байланысты барынша ашық болуы тиіс. Заңның 77 және 78-баптарының талаптарына сәйкес қызметін одан әрі жүргізуге бас тарту алған мемлекет қатысатын кәсіпорындар жекешелендірілуі немесе мемлекеттік мекеме болып қайта құрылуы тиіс.
Төртіншіден, тұтынушылардың сұранысы мен сатып алу қабілеттілігі. Сатып алудың төмен көлемі, жоғары бағалар, салада сұраныстың төмен икемділігі де бәсекелестіктің қарқындылығына теріс әсер етуі мүмкін. Қазақстан Республикасы Статистика агенттігінің деректері бойынша 2013 жылғы екінші тоқсандағы тұтынушылық шығыстардың қарқыны ұқсас кезеңмен салыстырғанда, ақшалай шығыстардың жалпы санынан біршама төмендеді.
Мұндай жағдайдың туындау себептерінің бірі, мысалы параллель импортқа тыйым салу. Қазақстанда Зияткерлік меншік құқықтарын қорғау саласындағы реттеудің бірыңғай қағидаттары туралы келісімнің (бұдан әрі – Келісім) қабылдануына байланысты тауар белгісіне ерекше құқықтардың аяқталуының өңірлік қағидаттары қолданылады, яғни БЭК аумағына, тиісінше Қазақстан, Белоруссия, Ресей аумағына азаматтық айналымға енгізілген барлық тауарлар тең дәрежеде танылады.
Сонымен қатар, көрсетілген нормаларды практикада пайдалану нарықтарда (сатушылар арасында) бәсекелестікті жасанды шектейді, сондай-ақ тұтынушылардың құқықтарына негізсіз қысым жасайды.
Бүгінгі жағдайларда таңбаланған тауар белгілері бар түпнұсқа тауарлардың импортымен өндіруші не оның ресми дистрибьютері («Тойота», «Лексус» автомобильдеріне түпнұсқа бөлшектер, электроника, тұрмыстық аппаратура, азық-түлік өнімдері және т.б.) ғана айналыса алады. Бұл ретте тауарға бағалық бәсекелестік болмайды, өйткені тауар белгісінің құқық иесі өзінің «заңды» монополиялық жағдайын пайдаланады. Құқық иесі оның шарттарын, тауарларды айналымға енгізу шарттарын айқындай отырып, импортқа құқыққа келісу немесе бас тарту арқылы бәсекелестікке елеулі әсер етуі мүмкін.
Параллель импортқа рұқсат етілген жағдайда, қандай да бір тауарды басқа да тұлғалар әкелсе, бұл сатушылар арасындағы бәсекелестікке, салдарынан аталған тауарларға бағаның елеулі төмендеуіне әкеледі. Бұл тұтынушыға пайдалы.
Бұл өндірісті тұқыртып, шетелдік капиталдың жылыстауына, инвестицияның қысқаруына және т.б. әкеледі деген қарама-қайшы пікірлер де бар.
Дегенмен, егер компания шарт бойынша өзіне инвестициялау туралы міндеттеме алса, оқшауланған өндіріс параллель импортқа түспеуі тиіс.
Егер өндіріс оқшауландырылса, онда жергілікті шикізат пен материалдар, жиынтықтар, кұрауыштар пайдаланылып, түптеп келгенде қазақстандық қамтудың ұлғаюына, жаңа өндірістердің, жаңа жұмыс орындарының пайда болуына әкеледі.
Сонымен қатар, бұл өндірістер импорттан қорғалатын болады, алайда егер компания «ағытпалы жинаудан» басқа ештеңе ұсынбаса, онда жалпы жағдайларда «бәсекелестік теңізде» басқа да кәсіпкерлермен бәсекелесетін болады.
Басқаша айтқанда, параллель импортты дұрыс пайдаланған кезде – Қазақстанның инвестициялар процесінің қуатты ынтасы болады.
Аталған құрал өндіруге бізде қажетті жағдай жасалған тауарлар тобы бойынша өндірісті ынталандыруға және сонымен қатар өндіру орынсыз болып танылған тауарларға бағаны төмендетуге мүмкіндік береді.
Бесіншіден. Қазіргі сәтте Агенттікте экономикалық шоғырлануға бақылауды жедел жүзеге асыруға мүмкіндік беретін ақпараттық жүйе жоқ. Сонымен қатар, Агенттіктің тауар нарықтарындағы ахуалды бақылау бойынша қызметтің тиімділігін арттыру, сондай-ақ өтінішхаттарды қарау уақыттарын, нарық субъектілерінің беретін құжаттар санын қысқарту мақсатында Әділет, Индустрия және жаңа технологиялар министрліктерінің, Статистика агенттігінің, Салық комитетінің, акциялар тізілім ұстаушылардың дерекқорларымен және басқа да дерекқорлармен интеграциялану қажет.
Сонымен қатар, көрсетілген проблемаларды шешуде белгілі бір мүмкіндіктер бар.
Бірінші. Бұл табиғи монополиялар субъектілерінің реттеліп көрсетілетін қызметтерінің (тауарларының, жұмыстарының) тізбесін қысқарту жөніндегі жұмыстарды жалғастыру. Бұл жұмыс 2011 жылдан бастап ойдағыдай жүргізіліп келеді. Қазіргі уақытта интерконнект қызметі бәсекелес ортаға берілді.
Табиғи монополиялар саласының кейбір қызметтерін бәсекелес ортаға беру шығасыларды қысқартуға және тарифтерді төмендетуге әкелуі тиіс. Жеке жеткізушілер халықтың ерекше тобына жеңілдіктер беруі мүмкін. Осы монополиялардың меншігін сату салықтың көтерілуін болдырмауға, тіпті олардың кейбірін төмендетуге және жоюға мүмкіндік береді.
Мұнда АҚШ пен Жапонияның тәжірибесі үлгі боларлық. Табиғи монополияларды қайта реттеу нәтижесінде америкалық тұтынушылардың жылдық пайдасы $42-54 млрд, Жапонияда - $36 млрд. құрады. АҚШ-та әуе тасымалына баға 30 %-ға, телекоммуникация саласында 50 %-ға төмендеді. Бағалардың төмендеу себебі шынайы операциялық шығасылар көптеген секторларда 25–75 %-ға төмендеді.
Екінші. Бұл мемлекеттік монополияға жатқызылған қызмет түрлерін қысқарту. Аталған жұмыс 2012 жылы жүргізілді. Оның нәтижесінде «Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне мемлекеттік монополия мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» Қазақстан Республикасының Заңы қабылданды, оған сәйкес бәсекелес ортаға 24 қызмет түрінің 4-еуі берілді. Бұл коммуналдық қалдықтарды көму, гендік қорды сақтау мақсатында жануарлар әлемі объектілерін жасанды өсіруді қоса алғанда, өсіру; күзету қызметтерін көрсету; орман шаруашылығы.
Үшінші. Кәсіпкерлік қызметке негізсіз мемлекеттік қатысуды қысқарту. Атап айтқанда мынадай шараларды қабылдау қажет:
1) қызметін одан әрі жүргізуге монополияға қарсы органның бас тартуын алған квазимемлекеттік сектор кәсіпорындарын қаржыландыруға жол бермеу, мүдделі мемлекеттік органдар қолдады;
2) қызметін одан әрі жүргізуге монополияға қарсы органның бас тартуын алған мемлекеттік кәсіпорындар мен мемлекет қатысатын АҚ, ЖШС-лардың тізбесін енгізу.
3. Сыртқы және ішкі факторларды талдау.
Кәсіпорындардың қызметіне, сондай-ақ тұтастай бәсекелестікті дамытуға әсер ететін негізгі ішкі факторларға мыналарды: әкімшілік, экономикалық, әлеуметтік және инфрақұрылымдық факторларды жатқызуға болады. Әкімшілік сипаттағы факторларға мемлекеттік органдардың экономикалық процестерге негізсіз араласуы жатады, оның ішінде мемлекеттік органдарда сыбайлас жемқорлық әрекеттерінің ықтимал белгілері, бизнес-ортаға әкімшілік жүктемелер, тұтастай бәсекелестікті дамыту бойынша мемлекет қабылдайтын шаралардың тиімділігі. Экономикалық фактор кредиттік, еңбек ресурстарының қолжетімділігін, кәсіпкерлікке инновациялық технологияларды қолдануды және т.б. қамтиды. Әлеуметтік факторларға кәсіпкерлік белсенділікті жатқызуға болады, ол шығарылған өнімдердің сапасын жақсартудан, оның ассортиментін кеңейтуден, жарнамалық, маркетингтік акцияларды өткізуден, яғни өз өнімдерін ілгерілетудегі белсенділігінен көрінеді. Сайып келгенде, негізгі құралдарға (үй-жайлар мен жабдықтарды жалға алу) қолжетімділік, кәсіпкерлік қызметті жүзеге асырған кезде табиғи монополия субъектілерінің қызметіне кемсітусіз қолжетімділікті қамтамасыз ету де бәсекелестіктің даму дәрежесіне әсер ететін инфрақұрылымдық факторларға жатады.
Қазақстанның Кеден одағына кіруі отандық кәсіпкерлердің Кеден одағына қатысушы елдердің кәсіпкерлерімен бәсекелесу қабілетіне әсер ететін негізгі сыртқы факторлар болып табылады. 2013 жылғы 6 айда Кеден одағы елдерімен Қазақстанның сыртқы сауда айналымы 12 081,6 млн. АҚШ долларын құрады, бұл ұқсас кезеңнен 9,6 %-ға көп. Бұл ретте, 2013 жылғы 6 айдың қорытындысы бойынша Кеден одағының елдерімен экспорт 3 %-ға, ал импорт 12,3 %-ға өсті. Осыған байланысты қазақстандық бизнес үшін елдің ішкі нарықтарында да, одан тыс жерлерде де бизнес жүргізуге мүмкіндік береді.
Қазақстан үшін Кеден одағында жұмыс істеу бұл, әсіресе, Белоруссия мен Ресей инфрақұрылымына кемсітусіз қолжетімділікті орнату, үшінші елден импортты қысқарту болып табылады. Және маңыздысы - бизнес құрылымды дамыту үшін қолайлы жағдай жасау.
2-стратегиялық бағыт. «Бәсекелестікті қорғау және монополистік қызметті шектеу»
1. Реттелетiн саланың немесе қызмет аясы дамуының негiзгi параметрлерi
Монополияға қарсы саясатты іске асырудың негізгі бағыттары монополияға қарсы заңнаманы бұзушылықтың алдын алу және жолын кесу болып табылады. Монополияға қарсы заңнаманы бұзушылық фактілері бойынша Агенттік 2013 жылдан бастап 123 тергеуді аяқтады, оның 116-ысынан бұзушылықтар анықталды.
2013 жылғы қаңтар-қараша аралығы кезеңінде монополияға қарсы заңнаманы бұзушылық үшін бюджетке түсім сомасы 211,5 млн. теңгені құрады.
Дүниежүзілік экономикалық форумның Жаһандық бәсекеге қабілеттілік индексі рейтингісінде «Қаржы қызметтерінің қолжетімділігі» индикаторы бойынша Қазақстан позициясы едәуір жақсарды, Қазақстан позициясы 19-тармаққа (79-орыннан 60-орынға дейін) көтерілді, «Мемлекеттік органдардың шешімдеріндегі фаворитизм» (77-орын), «Мемлекеттік секторда шешімдерді қабылдау ашықтығы» 3 позицияға (32-ден 29-орынға), Дүниежүзілік экономикалық форумның Жаһандық бәсекеге қабілеттілік индексінің рейтингісіндегі «Саясаткерлерге қоғамдық сенім» (37-ден 35-ке дейін) көтерілді.
2. Негізгі проблемаларды талдау
Сонымен қатар, бәсекелестік саясатты іске асыруға байланысты бірқатар проблемалар бар.
Монополияға қарсы заңнаманы бұзушылық бұрынғыдай көп көлемде сақталып отыр. Бұзушылық құрылымы мынадай: бәсекелестікке қарсы келісілген іс-әрекеттер және нарық субъектілерінің келісімі – 9; үстем жағдайды теріс пайдалану – 23; жосықсыз бәсекелестік – 25; мемлекеттік органдардың бәсекелестікке қарсы іс-әрекеттері – 35.
Салалар бөлінісінде анықталған бұзушылықтардың ең көп бөлігі өзге де нарықтардың үлесіне келеді, оның ішінде қаржы нарықтарына – 32 %. Мысалы Агенттік қаржы нарығында жосықсыз бәсекелестіктің фактілерін анықтады. Қосымша талаптарды орындай отырып, нарық субъектісіне кредит берілген кезде жасалған шарттардан бас тартуға клиентті мәжбүрлеу фактісі орын алған.
Қаржы қызметтерінің қолжетімділігін қамтамасыз ету жөніндегі қабылданған шаралардың жеткіліксіздігін нарық субъектілеріне жүргізілген сауалнама да дәлелдейді. Онда 40,22 % респонденттер қиын екендігін деп атап өтті, ал сұралған респонденттердің 9,78 %-ы өңірде бизнес мақсаты үшін қаржы қызметін (банктер, инвестициялық банктер, сақтандыру және лизингтік компаниялар, брокерлік компаниялар) алу өте күрделі деп белгілеген.
Бұл ретте өңірде қаржы қызметтерін жеткізушілер арасында бәсекелестік қолжетімді баға бойынша қаржы қызметтері ұсыныстарын қандай деңгейде қамтамасыз етеді деген сұраққа 6,16 % респонденттер – өте жақсы, 40,6 % – жақсы, 24,28 % – қамтамасыз етпейді, 7,61 % – мүлдем қамтамасыз етпейді, ал 21,4 %-ы – жауап беруге қиынсынды.
Бірқатар жағдайларда мемлекеттік араласу экономикалық тиімділікті арттыруға емес, керісінше төмендетуге әкеледі. Әкімшілік ресурсты пайдалану арқылы жабуға дейін әкелетін бизнеске әсер ету мүмкіндігінің өзі жиі шағын және орта кәсіпорындар үшін бәсекелестік ортаның айқындаушы факторы болып табылады. Мемлекеттік органдардың мүмкіндігі бәсекелестік күресте кеңінен пайдаланылып келеді және тек оң жағынан ғана емес. Мұны жүргізілген тексерулердің саны да растайды. Сонымен мемлекеттік органдарға қатысты бұзушылық 38 %-ды құрайды. Сондай-ақ нарық субъектілеріне жүргізілген сауалнама көрсеткендей, респонденттердің 30 %-ы сау бәсекелестік орта үшін ең көп қауіп мемлекеттік органдар қызметінен деп санайды, 25 %-ы жауап беруге қиынсынғанын көрсеткен.
Мемлекеттік органдардың бәсекелестікке қарсы іс-әрекеттерімен қатар, сондай-ақ монополияға қарсы заңнаманы бұзушылықтың қауіпті түрі бәсекелестікке қарсы келісімдер (картельдер) болып табылады. Сонымен қатар, қазақстандық монополияға қарсы практикада мұндай бұзушылықтардың жолын кесу жағдайлары өте сирек, бұл оларды анықтау үшін қажетті құралдардың (жедел іздестіру іс-шаралары) жетіспеуімен түсіндіріледі.
Мысалы, АҚШ, Еуропалық одақта, оның ішінде Германияда, Израильде, Венгрияда монополияға қарсы органдардың қызметтік үй-жайларда да, жекеменшік үйлерде де іздестіру мен құжаттарды алуды жүзеге асыруға өкілеттігі бар. Бұл ретте арнайы команда құрылады – басшы, команда мүшелері, ақпараттық технологиялар бойынша сарапшы, арнайы дағдысы бар мамандар (тілдік дайындық, жауап ала білу дағдылары), полицейлер.
Сонымен қатар, проблемалар блогында монополияға қарсы ден қою шараларын қолдану бойынша іс жүргізу рәсімдерінің ұзақтығы (әкімшілік құқық бұзушылық туралы хаттамалардан басқа іс материалдарына қосымша қажеттілігі туралы заңнама талабы, қылмыстық іс қозғаудан бас тарту туралы қаулы) атап өтілді.
Соттардың аталған талаптарын орындау әкімшілік жазаларды қолдану мерзімдерін созады және Агенттік пен құқық қорғау органдары арасында шамадан тыс хат алмасуларға әкеледі. Мысалы, «Локомотив» АҚ, «ҚазМұнайГаз Өнімдері» АҚ, «Қазақмыс» корпорациясы» ЖШС және т.б. Соның салдарынан, қазіргі уақытта мемлекет бюджетіне 3 млрд. теңгеден астам аударылған жоқ.
Бұдан басқа, мынадай проблемалар сақталуда:
1) мемлекеттік органдардың өкілдері монополияға қарсы заңнама нормаларын жеткілікті түсінбейді, осының салдарынан бұрыс шешімдер қабылданады.
2) бәсекелестікті дамыту бойынша жағдайды нақты пайымдаудың және жүйелі құжаттың болмауы. Нәтижесінде, мұндай жағдай кәсіпкерлікке, олардың кейбірі жоғары шоғырландырылған болып қалып отырған экономика саласына тұтастай әсер етеді.
3) монополияға қарсы орган қабылдаған шешімдерге кейбір БАҚ-тардың дұрыс түсінік бермеуі.
4) нарық субъектілері адал бәсекелестік, бизнесті адал жүргізу қағидаларын жеткіліксіз түсінуі және соның салдарынан монополияға қарсы заңнаманы бұзушылық санының өсуі.
Бұдан басқа, Заңда бәсекелестікті насихаттауды жүзеге асыру бойынша монополияға қарсы органның функциясы бекітілгендігіне қарамастан, оның Тұжырымдамасы әзірше тұтастай басқа мемлекеттік органдардың қызметінде тиісті көрініс тапқан жоқ.
Соның салдарынан, кейбір кәсіпкерлердің монополияға қарсы заңнама және заңнаманың аралас түрлері туралы түсінігі жоқ. Мұны кәсіпкер жұмыс істейтін бәсекелестіктің даму деңгейіне, адал бизнесті жүргізу қағидасын тануына қатысты бизнес-орта өкілдеріне жүргізілген сауалнама растайды.
Сонымен қатар, бәсекелестікті адвокаттандырудың рөлі әсіресе монополияға қарсы заңнаманы, мінез-құлық қағидасын нарықта білмеу бизнестің шетелдік өкілдерімен толыққанды бәсекелесу үшін кедергі болатын жаһандық интеграциялану (Бірыңғай экономикалық кеңістік, Қазақстанның ДСҰ-ға кіруі және т.б.) жағдайында ерекше маңызды.
Сонымен қатар, қазіргі уақытта проблемалардың кейбірін шешуге мүмкіндік беретін белгілі бір мүмкіндіктер құрылды. Атап айтқанда, бұл монополияға қарсы заңнаманы жетілдіру. Айталық, 2012 жылы бәсекелестік саласындағы Қазақстанның заңдарын бірдейлендіру мен үйлестіру бойынша ауқымды жұмыс жүргізілді. 2013 жылғы 6 наурызда Мемлекет басшысының 2013 жылғы 25 наурызда күшіне енген «Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне бәсекелестік мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» Қазақстан Республикасының заңына қол қоюы осы жұмыстың нәтижесі болды. Сондай-ақ мемлекеттік функцияларды орындауға уәкілетті тұлғалардың және оларға теңестірілген тұлғалардың, сондай-ақ жергілікті атқарушы органдардың бәсекелестікке қарсы іс-әрекеттеріне жауапкершілік белгіленді. Бұл ретте монополияға қарсы заңнаманы бұзушылық мәліметтерін алдын ала қарау рәсімі алып тасталды. Аталған жаңалық монополияға қарсы ден қоюды неғұрлым жетілген деңгейге шығаруға мүмкіндік береді.
3. Негізгі сыртқы және ішкі факторларды бағалау
Негізгі сыртқы факторлар тобына әлемдік экономиканы жаһандандыру, ТМД, Еуразиялық экономикалық қоғамдастық, Бірыңғай экономикалық кеңістік шеңберінде интеграциялық процестерді дамыту жатады.
Осы процестердің барлығы трансұлттық қосылулар санының ұлғаюымен, трансшекаралық монополистік қызметтің кеңеюімен қатар жүрді. Осыған байланысты, қолайлы құқықтық алаң құру қажет. Бұған 2013 жылғы 24 қазанда Минск қаласында ЕЭК Жоғарғы Кеңесінің кезекті отырысында үш мемлекеттің басшылары қол қойған Бәсекелестік туралы модельдік заң ықпал ететін болады. Құжаттың негізгі мақсаты бәсекелестік саясат саласындағы экономикалық реттеуді құқықтық жақындату болып табылады. Жоғарғы кеңестің шешіміне сәйкес Модельдік заңды ұлттық заңнамаға имплементациялау, ЕЭК-те жасалған жұмыс туралы есеп беру көзделді. Осыған байланысты, аталған жұмыс қолданыстағы монополияға қарсы заңнама нормаларын жаңа жағдайлар мен талаптарға бейімдеуге мүмкіндік береді. Монополияға қарсы заңнаманы бұзушылықтың санын төмендетуге әсер ететін ішкі факторларға нарық қатысушыларын, мемлекеттік органдарды, тұтастай қоғамды бәсекелестікті қорғау мәселелері бойынша ақпараттандырудың тиімді жүйесін жатқызуға болады. Мемлекеттік органдарды, бизнес өкілдерін бәсекелестік саясат шеңберінде іске асырылатын мақсаттар мен міндеттер туралы, іс-шаралар туралы ақпараттандыруды арттыру, сондай-ақ жұмысқа ғылыми қоғамдастықтар өкілдерін тарту тауар нарықтарында бәсекелес ортаны дамыту бойынша барлық қатысушылардың күштерін шоғырландыруды және кәсіпкерлік қызметті ынталандыратын жағдай жасауды қамтамасыз етеді.
3.1. Стратегиялық бағыттар, мақсаттар, міндеттер, нысаналы
индикаторлар, іс-шаралар және нәтижелер көрсеткіштері
1-стратегиялық бағыт. Тауар нарықтарында бәсекелестікті дамытуға жәрдемдесу
1.1-мақсат. Тауар нарықтарында тиімді бәсекелестікті құру арқылы нарық субъектілері мен тұтынушылардың әл-ауқатын арттыру
Осы мақсатқа қол жеткізуге бағытталған бюджеттік бағдарламалардың коды 001, 002
Нысаналы индикатор |
Ақпарат көзі |
өлшем бірлігі |
оның ішінде аралық мәнді көрсете отырып |
||||||
есепті кезең |
жоспарлы кезең |
||||||||
2012 жыл |
2013 жыл |
2014 жыл |
2015 жыл |
2016 жыл |
2017 жыл |
2018 жыл |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
Дүниежүзiлiк экономикалық форумның Жаһандық бәсекеге қабiлеттiлiк индексiнiң рейтингiсiнде «нарық үстемдiгiнiң дәрежесi» қосалқы индексi бойынша Қазақстанның позициясы |
ДЭФ жариялайтын есеп |
орын |
83 |
78 |
77 |
76 |
75 |
74 |
73 |
Дүниежүзiлiк экономикалық форумның Жаһандық бәсекеге қабiлеттiлiк рейтингiсiнде «жергiлiктi бәсекенiң қарқындылығы» қосалқы индексi бойынша Қазақстанның позициясы |
ДЭФ жариялайтын есеп |
орын |
113 |
120 |
119 |
118 |
117 |
116 |
115 |
Экономиканың түйінді салаларының монополиялану деңгейінің төмендеуі |
Агенттіктің есептілігі |
Балл |
- |
0,80 |
0,76 |
0,69 |
0,66 |
0,62 |
0,58 |
Нысаналы индикаторға қол жеткізу жолдары, құралдары және әдістері
1.1-міндет. Тауар нарықтарын монополиясыздандыру |
|||||||||
Тікелей нәтижелер көрсеткіштері |
Ақпарат көзі |
Өлшем бірлігі |
есепті кезең |
жоспарлы кезең |
|||||
2012 жыл |
2013 жыл |
2014 жыл |
2015 жыл |
2016 жыл |
2017 жыл |
2018 жыл |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
Табиғи монополиялар субъектiлерiнiң реттеліп көрсетілетін қызметтерiнiң (тауарларының, жұмыстарының) тiзбесiн қысқарту |
«Табиғи монополиялар субъектiлерiнiң реттеліп көрсетілетін қызметтерiнiң (тауарларының, жұмыстарының) тiзбесiн бекiту туралы» Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң қаулысы |
бірлік |
1 |
1 |
- |
1 |
- |
1 |
- |
Мемлекеттік монополияға жатқызылған қызмет түрлерін қысқарту |
Қолданыстағы НҚА-ға өзгерістер енгізу |
Бірлік |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
1 |
Тікелей нәтижелерге қол жеткізуге арналған іс-шаралар |
жоспарлы кезеңде іске асыру мерзімі |
||||
2014 жыл |
2015 жыл |
2016 жыл |
2017 жыл |
2018 жыл |
|
Тауар нарықтарына талдау жүргізу |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
2. Монополияға қарсы органның қызметкерлерi үшін бәсекелестік саясатты іске асыру мәселелері бойынша курстар мен тағылымдамалар өткiзу |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
3. Табиғи монополиялар субъектілерінің реттеліп көрсетілетін қызметтері (тауарларының, жұмыстарының) тізбесін кезең-кезеңмен қысқартудың іс-шаралар жоспарын әзірлеу |
Х |
- |
- |
- |
- |
4. Мемлекеттік монополияға жатқызылған қызмет түрлерін кезең-кезеңмен қысқартудың іс-шаралар жоспарын бекіту |
- |
- |
- |
Х |
- |
1.2-міндет. Бәсекелес ортаның жай-күйін жақсарту |
|||||||||
Тікелей нәтижелер көрсеткіштері |
Ақпарат көзі |
өлшем бірлігі |
есепті кезең |
жоспарлы кезең |
|||||
2012 жыл |
2013 жыл |
2014 жыл |
2015 жыл |
2016 жыл |
2017 жыл |
2018 жыл |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
Тауар нарықтарына жүргізілген талдаулардың нәтижесі бойынша Агенттік жіберген, мемлекеттік органдар іске асыруға қабылдаған бәсекелестікті қорғау және дамыту жөніндегі ұсыныстар үлесінің ұлғаюы |
Агенттіктің есептілігі |
% |
- |
20 |
25 |
27 |
29 |
31 |
33 |
Нормативтік құқықтық актілер жобаларында бәсекелестікті шектейтін нормаларды жою бойынша мемлекеттік органдар іске асыруға қабылдаған ескертулер үлесін ұлғайту |
Агенттіктің есептілігі |
% |
- |
70 |
76 |
81 |
83 |
85 |
87 |
Тікелей нәтижелер көрсеткіштеріне қол жеткізуге арналған іс-шаралар |
2014 жыл |
2015 жыл |
2016 жыл |
2017 жыл |
2018 жыл |
1. Тауар нарықтарына талдау жүргізу |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
2. Құзыретті мемлекеттік органдарға бәсекелестікті дамытудағы тосқауылдарды жою бойынша ұсыныстар жіберу |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
3. Агенттіктің тауар нарықтарына жүргізген талдау нәтижелері бойынша ұсыныстарын мемлекеттік органдардың іске асыру (орындау) мониторингі |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
4. Әзірленген Бәсекелестіктің даму деңгейін айқындау жөніндегі әдістемеге сәйкес нарық субъектілеріне сауалнама жүргізу |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
1.3-міндет.Тауар нарықтарындағы жай-күйді бақылау сапасын, оның ішінде негізсіз мемлекеттік қатысуға жол бермеу арқылы арттыру және оны күшейту |
|||||||||
Тікелей нәтижелер көрсеткіштері |
Ақпарат көзі |
өлшем бірлігі |
есепті кезең |
жоспарлы кезең |
|||||
2012 жыл |
2013 жыл |
2014 жыл |
2015 жыл |
2016 жыл |
2017 жыл |
2018 жыл |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
Монополияға қарсы органның мемлекеттік кәсіпорындарды және акцияларының (үлестерiнiң) 50 %-дан астамы мемлекетке тиесiлi заңды тұлғаларды құруға келiсiм беруден бас тартуының үлесi (келіп түскен өтінішхаттардың жалпы санынан) |
Агенттіктің есептілігі |
% |
10 |
10 |
12 |
13 |
14 |
15 |
|
Көрсетілетін мемлекеттік қызметтің сапасына қанағаттанған тұтынушылардың үлесі |
Агенттіктің есептілігі |
% |
85 |
87 |
91 |
96 |
97 |
98 |
99 |
Тікелей нәтижелер көрсеткіштеріне қол жеткізуге арналған іс-шаралар |
жоспарлы кезеңде іске асыру мерзімі |
||||
2014 жыл |
2015 жыл |
2016 жыл |
2017 жыл |
2018 жыл |
|
1. Мемлекеттік кәсіпорындардың және акцияларының (үлестерінің) 50 %-дан астамы мемлекетке тиесілі заңды тұлғалардың және олармен үлестес тұлғалардың өтінішхаттарын қарау |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
2. Монополияға қарсы органның қызметкерлері үшін мемлекеттің кәсіпкерлік қызметке қатысуы бойынша курстар мен тағылымдамалар өткізу |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
3. Әзірленген Бәсекелестіктің даму деңгейін айқындау жөніндегі әдістемеге сәйкес нарық субъектілеріне сауалнама жүргізу |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
2-стратегиялық бағыт. Бәсекелестікті қорғау және монополистік қызметті шектеу
2.1-мақсат. Тауар нарықтарына кемсітусіз қолжетімділікті қамтамасыз ету
Осы бағытқа қол жеткізуге бағытталған бюджеттік бағдарламалар коды 001, 002
Нысаналы индикатор |
Ақпарат көзі |
өлшем бірлігі |
оның ішінде аралық мәнді көрсете отырып |
||||||
есепті кезең |
жоспарлы кезең |
||||||||
2012 жыл |
2013 жыл |
2014 жыл |
2015 жыл |
2016 жыл |
2017 жыл |
2018 жыл |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
Дүниежүзiлiк экономикалық форумның Жаһандық бәсекеге қабiлеттiлiк рейтингiсiнде «қаржы қызметiнiң қолжетiмдiлiгi» қосалқы индексi бойынша Қазақстанның позициясы |
ДЭФ жариялайтын есеп |
орын |
78 |
60 |
59 |
58 |
57 |
56 |
55 |
Дүниежүзілік экономикалық форумның Жаһандық бәсекеге қабілеттілік индексі рейтингісінде «мемлекеттік қызметшілердің шешімдеріндегі фаворитизм» қосалқы индексі бойынша Қазақстанның позициясы |
ДЭФ жариялайтын есеп |
орын |
91 |
77 |
76 |
75 |
74 |
73 |
72 |
Дүниежүзiлiк экономикалық форумның Жаһандық бәсекеге қабiлеттiлiк рейтингiсiнде «қабылданатын шешiмдердiң ашықтығы» қосалқы индексi бойынша Қазақстанның позициясы |
ДЭФ жариялайтын есеп |
орын |
31 |
29 |
28 |
27 |
26 |
25 |
24 |
Монополияға қарсы орган қабылдайтын шаралар шындығында бәсекелестікті қорғайды деп санайтын сұралған респонденттердің үлесі |
Агенттіктің есептілігі |
% |
- |
10 |
16 |
20 |
25 |
30 |
35 |
Нысаналы индикаторға қол жеткізу жолдары, құралдары және әдістері
2.1-міндет. Қолжетімді баға бойынша қаржы қызметтерін көрсетуді қамтамасыз ету мақсатында қаржы қызметтерінің жеткізушілері арасында тең жағдайлар жасау |
||||||||||
Тікелей нәтижелер көрсеткіштері |
Ақпарат көзі |
өлшем бірлігі |
есепті кезең |
жоспарлы кезең |
||||||
2012 жыл |
2013 жыл |
2014 жыл |
2015 жыл |
2016 жыл |
2017 жыл |
2018 жыл |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|
Қаржы қызметтері нарығында аяқталған тергеулердің жалпы санынан бұзушылықтар анықталған тергеулердің үлес салмағы |
Агенттіктің есептілігі |
% |
- |
70 |
72 |
74 |
75 |
76 |
77 |
|
Қолжетімді баға бойынша қаржы қызметтері ұсынысын қамтамасыз ететін Қазақстан Республикасындағы қаржы қызметтерінің жеткізушілері арасындағы бәсекелестік деңгейін ұлғайту |
Агенттіктің есептілігі |
% |
- |
- |
40 |
42 |
44 |
46 |
48 |
Тікелей нәтижелер көрсеткіштеріне қол жеткізуге арналған іс-шаралар |
жоспарлы кезеңде іске асыру мерзімі |
||||
2014 жыл |
2015 жыл |
2016 жыл |
2017 жыл |
2018 жыл |
|
1. Монополияға қарсы заңнаманы, оның ішінде қаржы нарықтарындағы бұзушылықтарға тергеу жүргізу |
X |
X |
X |
X |
X |
2. Монополияға қарсы орган қызметкерлері үшін монополистік қызметті шектеу және жосықсыз бәсекелестікке жол бермеу бойынша курстар мен тағылымдамалар өткізу |
X |
X |
X |
X |
X |
3. Әзірленген Бәсекелестіктің даму деңгейін айқындау жөніндегі әдістемеге сәйкес нарық субъектілеріне сауалнама жүргізу |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
2.2-міндет. Мемлекеттік органдардың бәсекелестікке қарсы іс-әрекеттерімен келтіретін залалдарын болдырмау |
|||||||||
Тікелей нәтижелер көрсеткіштері |
Ақпарат көзі |
өлшем бірлігі |
есепті кезең |
жоспарлы кезең |
|||||
2012 жыл |
2013 жыл |
2014 жыл |
2015 жыл |
2016 жыл |
2017 жыл |
2018 жыл |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
Мемлекеттік және жергілікті атқарушы органдардың бәсекелестікке қарсы іс-әрекет фактілері бойынша шығарылған нұсқамалардың жалпы санынан орындалған нұсқамалардың үлесі (шағымданғандарды қоспағанда) |
Агенттіктің есептілігі |
% |
- |
64 |
66 |
68 |
69 |
70 |
71 |
Олар бойынша мемлекеттік және жергілікті атқарушы органдардың бәсекелестікке қарсы іс-әрекет фактілері бойынша тұлғаларды әкімшілік жауапкершілікке тарту туралы шешім қабылданған істердің жалпы санынан әкімшілік істер бойынша монополияға қарсы органның орындалған шешімдерінің үлес салмағы (шағымдалатындарын қоспағанда) |
Агенттіктің есептілігі |
% |
- |
62 |
64 |
66 |
67 |
68 |
69 |
Мемлекеттік және жергілікті атқарушы органдардың шешімдерінде артықшылықтар көрсету фактілері азайды деп санайтын сұралған респонденттердің саны |
Агенттіктің есептілігі |
% |
- |
- |
20 |
25 |
30 |
35 |
40 |
Тікелей нәтижелер көрсеткіштеріне қол жеткізу үшін іс-шаралар |
жоспарлы кезеңде іске асыру мерзімі |
||||
2014 жыл |
2015 жыл |
2016 жыл |
2017 жыл |
2018 жыл |
|
1. Монополияға қарсы заңнаманы, оның ішінде қаржы нарықтарындағы бұзушылықтарға тергеу жүргізу |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
2. Монополияға қарсы органның қызметкерлері үшін монополистік қызметті шектеу және жосықсыз бәсекелестікке жол бермеу бойынша курстар мен тағылымдамалар өткізу |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
3. Агенттіктің сот талқылауларына қатысуы |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
4. Әзірленген Бәсекелестіктің даму деңгейін айқындау жөніндегі әдістемеге сәйкес нарық субъектілеріне сауалнама жүргізу |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
2.3-міндет. Адал бәсекелестікті насихаттауды және қабылданатын шешімдердің ашықтығын қамтамасыз ету |
||||||||||
Тікелей нәтижелер көрсеткіштері |
Ақпарат көзі |
өлшем бірлігі |
есепті кезең |
жоспарлы кезең |
||||||
2012 жыл |
2013 жыл |
2014 жыл |
2015 жыл |
2016 жыл |
2017 жыл |
2018 жыл |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|
Дүниежүзілік экономикалық форумның Жаһандық бәсекеге қабілеттілік индексінің рейтингісінде «саясаткерлерге қоғамдық сенім» қосалқы индексі бойынша Қазақстанның позициясы |
ДЭФ жариялайтын есеп |
орын |
37 |
35 |
34 |
33 |
32 |
31 |
30 |
|
Адал бәсекелестіктің артықшылықтары, Агенттіктің негізгі қызметі, сондай-ақ ақпараттық материалдардың жалпы санынан қолданыстағы монополияға қарсы заңнаманы түсіндіру бойынша жұмыс нәтижелері туралы ақпараттық материалдар үлесі |
Агенттіктің есептілігі |
% |
- |
50 |
56 |
60 |
65 |
70 |
75 |
|
Негізгі қызмет бойынша монополияға қарсы орган туралы БАҚ-тағы хабарламалардың саны |
Агенттіктің есептілігі |
Бірлік |
- |
- |
800 |
850 |
900 |
950 |
1000 |
Тікелей нәтижелер көрсеткіштеріне қол жеткізуге арналған іс-шаралар |
жоспарлы кезеңде іске асыру мерзімі |
||||
2014 жыл |
2015 жыл |
2016 жыл |
2017 жыл |
2018 жыл |
|
1. Роликтер, оқу-әдістемелік құралдар, баспа басылымдарын дайындау |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
2. Телевизияда және радиода сөз сөйлеу, мақалалар жариялау, баспасөз релиздері, анонстар және т.б. |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
3. БАҚ арасында «Бәсекелестік саясат мәселелерін сапалы жарыққа шығарғаны үшін» номинациясы бойынша конкурс өткізу |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
4. Бизнес өкілдері және/немесе мемлекеттік органдар үшін монополистік қызметті шектеу және жосықсыз бәсекелестікке жол бермеу бойынша қоғамдық іс-шаралар өткізу (оның ішінде конференциялар, дөңгелек үстелдер, семинарлар) |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
5. Нарық субъектілері арасында «Үздік адал кәсіпкер» конкурсын өткізу |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
2.4-міндет. Монополияға қарсы заңнаманы тиімді құқықтық қолдануды қамтамасыз ету |
|||||||||
Тікелей нәтижелер көрсеткіштері |
Ақпарат көзі |
өлшем бірлігі |
есепті кезең |
жоспарлы кезең |
|||||
2012 жыл |
2013 жыл |
2014 жыл |
2015 жыл |
2016 жыл |
2017 жыл |
2018 жыл |
|||
Аталған санаттағы сот шешімдерінің жалпы санынан үстем (монополиялық) жағдайға ие нарық субъектілерінің шағымдануына байланысты Агенттіктің пайдасына қабылданған сот шешімдерінің үлес салмағы |
Агенттіктің есептілігі |
% |
- |
70 |
76 |
81 |
82 |
83 |
84 |
Қаржы қызметтерін қоспағанда, нарық субъектілеріне қатысты аяқталған тергеулердің жалпы санынан бұзушылықтар анықталған тергеулердің үлес салмағы |
Агенттіктің есептілігі |
% |
84 |
85 |
86 |
87 |
88 |
89 |
90 |
Олар бойынша үстем (монополиялық) жағдайға ие нарық субъектілерінің шағымдануына байланысты істерді қоспағанда, шешім шығарылған істердің жалпы санынан сот сатыларында жеңген істердің үлес салмағы |
Агенттіктің есептілігі |
% |
- |
70 |
73 |
74 |
75 |
76 |
77 |
Олар бойынша жосықсыз бәсекелестік фактілері бойынша әкімшілік жауапкершілікке тарту туралы шешім қабылданған істердің жалпы санынан әкімшілік істер бойынша монополияға қарсы органның орындалған шешімдерінің үлес салмағы (шағымдалатындарын қоспағанда) |
Агенттіктің есептілігі |
% |
- |
62 |
64 |
66 |
67 |
68 |
69 |
Үстем жағдайды теріс пайдалану фактілері бойынша монополияға қарсы орган қозғаған істердің жалпы санынан тергеу шеңберінде анықталған монополияға қарсы заңнаманы бұзушылықты растайтын әкімшілік соттар шешімдерінің үлес салмағы (шағымдалатындарын қоспағанда) |
Агенттіктің есептілігі |
% |
- |
62 |
64 |
66 |
67 |
68 |
69 |
Тікелей нәтижелер көрсеткіштеріне қол жеткізуге арналған іс-шаралар |
жоспарлы кезеңде іске асыру мерзімі |
||||
2014 жыл |
2015 жыл |
2016 жыл |
2017 жыл |
2018 жыл |
|
1. Монополияға қарсы заңнаманы, оның ішінде қаржы нарықтарындағы бұзушылықтарға тергеу жүргізу |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
2. Монополияға қарсы орган қызметкерлері үшін монополистік қызметті шектеу және жосықсыз бәсекелестікке жол бермеу бойынша курстар мен тағылымдамалар өткізу |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
3. Агенттіктің сот талқылауларына қатысуы |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Мемлекеттік органның стратегиялық бағыттары мен мақсаттарының
мемлекеттің стратегиялық мақсаттарына сәйкестігі
Мемлекеттік органның стратегиялық бағыттары мен мақсаттары |
Стратегиялық және (немесе) бағдарламалық құжаттың атауы |
1-стратегиялық бағыт. |
Қазақстан Республикасы Президентінің 1997 жылғы «Қазақстан – 2030: Барлық қазақстандықтардың өсіп-өркендеуі, қауіпсіздігі және әл-ауқатының артуы» атты Қазақстан халқына Жолдауы |
«Қазақстан Республикасының 2020 жылға дейiнгi Стратегиялық даму жоспары туралы» Қазақстан Республикасы Президентiнiң 2010 жылғы 1 ақпандағы № 922 Жарлығы |
|
«Қазақстанның әлемдегi бәсекеге барынша қабiлеттi 50 елдiң қатарына кiру стратегиясы» Парламент палатасының 2006 жылғы 18 қаңтардағы бiрлескен отырысында Қазақстан Республикасының Президентi Н.Ә. Назарбаевтың сөйлеген сөзi |
|
Қазақстан Республикасы Президентiнiң 2010 жылғы 29 қаңтардағы «Жаңа онжылдық - жаңа экономикалық өрлеу - Қазақстанның жаңа мүмкiндiктерi» атты Қазақстан халқына Жолдауы |
|
Қазақстан Республикасының Президентiнiң 2011 жылғы 28 қаңтардағы «Болашақтың iргесiн бiрге қалаймыз!» атты Қазақстан халқына Жолдауы |
|
Қазақстан Республикасы Президентінің 2012 жылғы 27 қаңтардағы «Әлеуметтік-экономикалық жаңғырту – Қазақстан дамуының басты бағыты» атты Қазақстан халқына Жолдауы |
|
Қазақстан Республикасының Президенті – Елбасы Нұрсұлтан Назарбаевтың 2012 жылғы 14 желтоқсандағы «Қазақстан 2050» стратегиясы» қалыптасқан мемлекеттің жаңа саяси бағыты» атты Қазақстан халқына Жолдауы |
|
Қазақстан Республикасы Президентiнiң 2010 жылғы 19 наурыздағы № 958 Жарлығымен бекiтiлген Қазақстан Республикасын үдемелi индустриялық-инновациялық дамыту жөнiндегi 2010 – 2014 жылдарға арналған мемлекеттiк бағдарламасы |
|
Қазақстан Республикасы Мемлекет басшысының «Қазақстанды әлеуметтік жаңғырту: Жалпыға бірдей Еңбек Қоғамына жиырма қадам» атты бағдарламалық мақаласы |
|
2-стратегиялық бағыт. |
«Қазақстан – 2030: Барлық қазақстандықтардың өсiп-өркендеуi, қауiпсiздiгi және әл-ауқатының артуы» атты ел Президентiнiң 1997 жылғы Қазақстан халқына Жолдауы |
«Қазақстан Республикасының 2020 жылға дейiнгi Стратегиялық даму жоспары туралы» Қазақстан Республикасы Президентiнiң 2010 жылғы 1 ақпандағы № 922 Жарлығы |
|
«Қазақстанның әлемдегi бәсекеге барынша қабiлеттi 50 елдiң қатарына кiру стратегиясы» Парламент палатасының 2006 жылғы 18 қаңтардағы бiрлескен отырысында Қазақстан Республикасының Президентi Н.Ә. Назарбаевтың сөйлеген сөзi |
|
Қазақстан Республикасы Президентiнiң 2010 жылғы 29 қаңтардағы «Жаңа онжылдық - жаңа экономикалық өрлеу - Қазақстанның жаңа мүмкiндiктерi» атты Қазақстан халқына Жолдауы |
|
Қазақстан Республикасы Президентiнiң 2011 жылғы 28 қаңтардағы «Болашақтың iргесiн бiрге қалаймыз!» атты Қазақстан халқына Жолдауы |
|
Қазақстан Республикасы Президентінің 2012 жылғы 27 қаңтардағы «Әлеуметтік-экономикалық жаңғырту – Қазақстан дамуының басты бағыты» атты Қазақстан халқына Жолдауы |
|
Қазақстан Республикасының Президенті – Елбасы Нұрсұлтан Назарбаевтың «Қазақстан - 2050» стратегиясы» қалыптасқан мемлекеттің жаңа саяси бағыты» атты Қазақстан халқына 2012 жылғы 14 желтоқсандағы Жолдауы |
|
Қазақстан Республикасы Президентiнiң 2010 жылғы 19 наурыздағы № 958 Жарлығымен бекiтiлген Қазақстан Республикасын үдемелi индустриялық-инновациялық дамыту жөнiндегi 2010 – 2014 жылдарға арналған мемлекеттiк бағдарламасы |
|
Қазақстан Республикасы Мемлекет басшысының «Қазақстанды әлеуметтік жаңғырту: Жалпыға бірдей Еңбек Қоғамына жиырма қадам» атты бағдарламалық мақаласы |
4. Функционалдық мүмкіндіктерді дамыту
Стратегиялық бағыттың атауы, |
Стратегиялық бағытты, мемлекеттiк органның мақсаттары мен мiндеттерiн iске асыру жөнiндегi iс-шаралар |
Iске асыру кезеңi |
1 |
2 |
3 |
1-стратегиялық бағыт. |
1. Қызметкерлердi бiлiктiлiктi арттыру, оның iшiнде қайта даярлау курстарында оқыту |
2014 – 2018 жылдар |
2-стратегиялық бағыт. |
5. Ведомствоаралық өзара іс-қимыл
Қол жеткiзу үшiн ведомствоаралық өзара iс-қимыл талап етiлетiн мiндеттердiң көрсеткiштерi |
Ведомствоаралық өзара iс-қимыл жүзеге асырылатын мемлекеттiк орган |
Ведомствоаралық өзара iс-қимыл орнату үшiн мемлекеттiк орган жүзеге асыратын шаралар |
1 |
2 |
3 |
1-стратегиялық бағыт. |
||
1-мақсат. |
||
1.1-міндет. |
||
Табиғи монополиялар субъектiлерiнiң реттеліп көрсетілетін қызметтерiнiң (тауарларының, жұмыстарының) тiзбесiн қысқарту |
ТМРА, ККМ |
«Табиғи монополиялар субъектiлерiнiң реттелiп көрсетiлетiн қызметтерiнiң (тауарларының, жұмыстарының) тiзбесiн бекiту туралы» Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң 2006 жылғы 14 наурыздағы № 155 қаулысына өзгерiстер енгiзу |
Мемлекеттік монополияға жатқызылған қызмет түрлерін қысқарту |
Орталық мемлекеттік органдар, облыстардың және Алматы, Астана қалаларының әкімдіктері |
Тиісті НҚА-ға өзгерістер енгізу |
1.2-міндет. |
||
Тауар нарықтарына жүргізілген талдаулар нәтижесі бойынша жіберілген Агенттіктің мемлекеттік органдар іске асыруға қабылдаған ұсыныстарының үлесі |
Мүдделі орталық мемлекеттік және жергілікті атқарушы органдар |
Бәсекелестікті дамытуға бағытталған Агенттіктің ұсыныстарының (ұсынымдарының) орындалуы |
НҚА-да бәсекелестікті шектейтін нормаларды жою бойынша ескертулерден мемлекеттік органдардың іске асыруға қабылдаған ескертулерінің үлесі |
Нормативтік құқықтық актілер жобаларында бәсекелестікті шектейтін нормаларды жою бойынша ескертулерді қабылдау |
|
2-стратегиялық бағыт. |
||
2.1-мақсат. |
||
2.1-міндет. |
||
Қаржы қызметтері нарығында аяқталған тергеулердің жалпы санынан бұзушылықтар анықталған тергеулердің үлес салмағы |
ҰБ |
Монополияға қарсы заңнаманы бұзу белгілері туралы ақпарат беру |
2.2-міндет. |
||
Мемлекеттік органдардың және жергілікті атқарушы органдардың бәсекелестікке қарсы іс-әрекет фактілері бойынша шығарылған нұсқамалардың жалпы санынан орындалған нұсқамалардың үлесі (шағымдалатындарын қоспағанда) |
Мемлекеттік органдар |
Мемлекеттік органдар мен жергілікті атқарушы органдардың бәсекелестікке қарсы іс-әрекет фактілері бойынша нұсқамаларды орындау туралы ақпарат беру |
Олар бойынша мемлекеттік органдардың, жергілікті атқарушы органдардың бәсекелестікке қарсы іс-әрекет фактілері бойынша тұлғаларды әкімшілік жауапкершілікке тарту туралы шешім қабылданған істердің жалпы санынан әкімшілік істер бойынша монополияға қарсы органның орындалған шешімдерінің үлес салмағы (шағымдалатындарын қоспағанда) |
Мемлекеттік органдар |
Мемлекеттік органдардың, жергілікті атқарушы органдардың бәсекелестікке қарсы іс-әрекет фактілері бойынша әкімшілік іс жөніндегі монополияға қарсы орган шешімдерінің орындалуы туралы ақпарат беру |
6. Тәуекелдерді басқару
Ықтимал тәуекелдің атауы |
Тәуекелдерді басқару бойынша шаралар қабылданбаған жағдайда ықтимал салдарлар |
Тәуекелдерді басқару жөнiндегi iс-шаралар |
Сыртқы тәуекелдер |
||
Әлемдiк нарықтардағы ахуалдың өзгеруi |
Бәсекелестік дамымаған нарықтар санының артуы |
Тауар нарықтарындағы жағдайды тексеру және оларды жақсарту жөнінде Қазақстан Республикасының Үкіметіне ұсыныстар енгізу |
Ішкі тәуекелдер |
||
Бәсекелестікті дамыту жөніндегі жергілікті атқарушы және орталық мемлекеттік органдар жұмысының жеткіліксіздігі |
Қойылған мақсатқа қол жеткізілмеуі |
Орын алған проблемалық мәселелер туралы Қазақстан Республикасының Үкіметін жедел ақпараттандыру және оларды шешу бойынша ұсыныстар беру |
Жергілікті атқарушы және орталық мемлекеттік органдардың Қазақстан Республикасының Үкіметі мақұлдаған Агенттіктің ұсыныстары мен қорытындыларын орындамауы |
Нарықтарды монополияландырудың, экономикаға мемлекеттік қатысудың өсуі және бәсекелестікті дамыту бойынша кедергілердің ықтимал пайда болуы |
|
Азық-түлiк тауарларын өндiру көлемдерiн, iшкi нарықтарға жеткiзілімдер көлемін азайту |
Азық-түлiк нарықтарында бағаның өсуi |
Монополияға қарсы заңнаманы бұзушылықтарды тексеру |
Мемлекеттік органдар мен нарық субъектілерінің адал бәсекелестіктің қағидаттары туралы бейхабар болуы |
Мемлекеттік органдар мен нарық субъектілерінің бәсекелестіктің жалпы қағидаттарын бұзатын шешімдері мен іс-әрекеттерінің ықтимал қабылдануы |
Монополияға қарсы орган жүргізетін іс-шаралар арқылы адал бәсекелестікті белсенді насихаттау |
7. Бюджеттік бағдарламалар
Бюджеттік бағдарлама |
001 «Бәсекелестікті қорғауды қамтамасыз ету, монополиялық қызметті шектеу және жосықсыз бәсекеге жол бермеу жөніндегі қызметтер» |
|
Сипаттау |
Экономикалық шоғырлануға талдау, мониторинг жүргiзудi және бақылауды қамтамасыз ету, бәсекелестік саласында өзекті зерттеулер жүргізу, бәсекелестiкке қарсы iс-әрекеттер мен жосықсыз бәсекелестік фактiлерiнiң жолын кесу, стратегиялық жоспарлау, үйлестiру және халықаралық ынтымақтастық, құқықтық қамтамасыз ету, бәсекелестiктi адвокаттандыру |
|
Бюджеттік бағдарламаның түрі |
мазмұнына қарай |
мемлекеттiк функцияларды, өкiлеттiктердi жүзеге асыру және олардан туындайтын мемлекеттiк қызметтердi көрсету |
іске асыру тәсіліне қарай |
жеке |
|
ағымдағы/даму |
ағымдағы |
Бюджеттік бағдарлама көрсеткіштерінің атауы |
өлшем бірлігі |
Есепті кезең |
Жоспарлы кезең |
Жобаланатын жыл |
Жобаланатын жыл |
|||
2012 жыл |
2013 жыл |
2014 жыл |
2015 жыл |
2016 жыл |
2017 жыл |
2018 жыл |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
Тікелей нәтиже көрсеткіштері: |
бірлік |
1 |
1 |
- |
1 |
- |
- |
- |
Тауар нарықтарына жүргiзiлген талдаулардың саны |
бірлік |
41 |
20 |
20 |
20 |
20 |
- |
- |
Мемлекеттік және жергілікті атқарушы органдардың бәсекелестікке қарсы іс-әрекеттері фактілері бойынша шығарылған нұсқамалардың жалпы санынан орындалған нұсқамалардың үлесі (шағымдалатындарды қоспағанда) |
% |
- |
64 |
66 |
68 |
69 |
- |
- |
Олар бойынша мемлекеттік және жергілікті атқарушы органдардың бәсекелестікке қарсы іс-әрекет фактілері бойынша тұлғаларды әкімшілік жауапкершілікке тарту туралы шешім қабылданған істердің жалпы санынан әкімшілік істер бойынша монополияға қарсы органның орындалған шешімдерінің үлес салмағы (шағымдалатындарын қоспағанда) |
% |
- |
62 |
64 |
66 |
67 |
- |
- |
Қаржы нарықтарын қоспағанда, нарық субъектілеріне қатысты аяқталған тергеулердің жалпы санынан бұзушылықтар анықталған тергеулердің үлес салмағы |
% |
89,4 |
85 |
86 |
87 |
88 |
- |
- |
Адал бәсекелестік артықшылықтары, Агенттіктің негізгі қызмет, сондай-ақ ақпараттық материалдардың жалпы санынан қолданыстағы монополияға қарсы заңнама нормаларын түсіндіру бойынша жұмыс нәтижелері туралы ақпараттық материалдардың үлесі |
% |
- |
50 |
56 |
60 |
65 |
- |
- |
Түпкілікті нәтиже көрсеткіштері: |
Балл |
- |
0,80 |
0,76 |
0,69 |
0,66 |
- |
- |
Сапа көрсеткіштері: |
% |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
- |
- |
Көрсетілетін мемлекеттік қызметтің сапасына қанағаттанған тұтынушылардың үлесі |
% |
85 |
87 |
91 |
96 |
97 |
- |
- |
Жүргізілген құқықтық сараптаманың болжамды саны |
бірлік |
- |
130 |
140 |
150 |
155 |
- |
- |
Агенттік қабылдаған халықаралық міндеттемелердің орындалуы |
бірлік |
- |
100 |
100 |
100 |
100 |
- |
- |
Тиімділік көрсеткіштері: |
% |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
- |
- |
Бір қызметкерге шығындар |
мың тг. |
3325 |
4237 |
4206 |
4160 |
4180 |
- |
- |
Бюджеттік шығыстардың көлемі |
мың тг. |
718322,7 |
860187 |
849675 |
840268 |
844301 |
- |
- |
Бюджеттік бағдарлама |
002 «Қазақстан Республикасы Бәсекелестiктi қорғау агенттiгiнiң күрделi шығыстары» |
|
Сипаттама |
Қазақстан Республикасының тауар нарықтарында адал және еркiн бәсекелестiктi қорғау бойынша Агенттiкке жүктелген мiндеттер мен функцияларды тиiмдi орындау |
|
Бюджеттік бағдарламаның түрі |
мазмұнына қарай |
күрделі шығыстарды жүзеге асыру |
іске асыру тәсіліне қарай |
жеке |
|
ағымдағы/даму |
ағымдағы |
Бюджеттік бағдарлама көрсеткіштерінің атауы |
өлшем бірлігі |
есепті кезең |
жоспарлы кезең |
|||||
2012 жыл |
2013 жыл |
2014 жыл |
2015 жыл |
2016 жыл |
2017 жыл |
2018 жыл |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
Тікелей нәтиже көрсеткіштері: |
ед. |
93 |
337 |
61 |
- |
- |
- |
- |
Түпкілікті нәтиже көрсеткіштері: |
% |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
- |
100 |
Бюджеттік шығыстардың көлемі |
тыс. тг. |
15767 |
133362 |
18250 |
0 |
0 |
- |
- |
Бюджеттік шығыстардың жиыны
өлшем бірлігі |
есепті кезең |
жоспарлы кезең |
||||||
2012 жыл |
2013 жыл |
2014 жыл |
2015 жыл |
2016 жыл |
2017 жыл |
2018 жыл |
||
Бюджеттiк шығыстардың БАРЛЫҒЫ: |
мың тг. |
734090 |
993549 |
867925 |
840268 |
844301 |
- |
- |
ағымдағы бюджеттiк бағдарламалар |
мың тг. |
734090 |
993549 |
867925 |
840267 |
844300 |
- |
- |
бюджеттiк даму бағдарламалары |
мың тг. |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Ескертпе: аббревиатуралардың толық жазылуы:
ТМРА – Қазақстан Республикасы Табиғи монополияларды реттеу агенттігі;
ҰБ – Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкі
ККМ – Қазақстан Республикасы Көлік және коммуникация министрлігі;
ДЭФ – Дүниежүзілік экономикалық форум;
ТМД – Тәуелсіз Мемлекеттер Достастығы;
БАҚ – бұқаралық ақпарат құралдары.