Қоршаған ортаны қорғау, табиғи ресурстарды молайту мен пайдалану саласындағы тәуекел дәрежесін бағалау өлшемшарттарын және тексеру парақтарын бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Энергетика министрінің 2015 жылғы 15 желтоқсандағы № 721 және Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрінің 2015 жылғы 30 желтоқсандағы № 835 бірлескен бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2015 жылы 31 желтоқсанда № 12779 болып тіркелді.

Жаңартылған

      Ескерту. Бірлескен бұйрықтың тақырыбы жаңа редакцияда – ҚР Энергетика министрінің 19.11.2018 № 448 және ҚР Ұлттық экономика министрінің 26.11.2018 № 80 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бірлескен бұйрығымен.

      Қазақстан Республикасының Кәсіпкерлік кодексі 141-бабының 3-тармағына, 143-бабының 1-тармағына сәйкес БҰЙЫРАМЫЗ:

      Ескерту. Кіріспе жаңа редакцияда – ҚР Экология, геология және табиғи ресурстар министрінің м.а. 19.08.2022 № 576 және ҚР Ұлттық экономика министрінің м.а. 19.08.2022 № 57 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бірлескен бұйрығымен.

      1. Қоса беріліп отырған:

      1) осы бірлескен бұйрыққа 1-қосымшаға сәйкес қоршаған ортаны қорғау, табиғи ресурстарды молайту және пайдалану саласындағы тәуекел дәрежесін бағалау өлшемшарттары;

      2) осы бірлескен бұйрыққа 2-қосымшаға сәйкес табиғи ресурстарды пайдалануды және (немесе) қоршаған ортаға эмиссияны жүзеге асыратын жеке немесе заңды тұлғаларға қатысты қоршаған ортаны қорғау, табиғи ресурстарды молайту және пайдалану саласындағы тексеру парағы;

      3) осы бірлескен бұйрыққа 3-қосымшаға сәйкес қоршаған ортаны қорғау саласындағы лицензияланатын қызмет түріне қойылатын біліктілік талаптарына сәйкестігін тексеру парағы.

      Ескерту. 1-тармақ жаңа редакцияда – ҚР Экология, геология және табиғи ресурстар министрінің м.а. 19.08.2022 № 576 және ҚР Ұлттық экономика министрінің м.а. 19.08.2022 № 57 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бірлескен бұйрығымен.

      2. "Қоршаған ортаны қорғау, табиғи ресурстарды молықтыру және пайдалану саласындағы тәуекел дәрежесін бағалау критерийлерін және тексеру парағының нысанын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Энергетика министрінің 2015 жылғы 24 маусымдағы № 431 және Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрінің м.а. 2015 жылғы 30 маусымдағы № 474 бірлескен бұйрығының (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 11792 болып тіркелген, "Әділет" ақпараттық-құқықтық жүйесінде 2015 жылғы 6 тамызда жарияланған) күші жойылды деп танылсын.

      3. Қазақстан Республикасы Энергетика министрлігінің Мұнай-газ кешеніндегі экологиялық реттеу, бақылау және мемлекеттік инспекция комитеті:

      1) осы бірлескен бұйрықты Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркелуін;

      2) осы бірлескен бұйрық Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркелгенінен кейін он күнтізбелік күннің ішінде оның көшірмелерін мерзімді баспа басылымдарына және "Әділет" ақпараттық-құқықтық жүйесінде ресми жариялауға жіберуді;

      3) осы бірлескен бұйрықтың көшірмесін алған күннен бастап он күнтізбелік күннің ішінде Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінің "Республикалық құқықтық ақпарат орталығы" шаруашылық жүргізу құқығындағы республикалық мемлекеттiк кәсiпорнына жіберуді;

      4) осы бірлескен бұйрықты Қазақстан Республикасы Энергетика министрлігінің ресми интернет-ресурсында және мемлекеттік органдардың интранет-порталында орналастыруды;

      5) осы бірлескен бұйрықты Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркегеннен кейін он жұмыс күні ішінде Қазақстан Республикасы Энергетика министрлігінің Заң қызметі департаментіне осы тармақтың 2), 3) және 4) тармақшаларымен көзделген іс-шаралардың орындалуы туралы мәліметтерді ұсынуды қамтамасыз етсін.

      4. Осы бірлескен бұйрықтың орындалуын бақылау жетекшілік ететін Қазақстан Республикасының Энергетика вице-министріне жүктелсін.

      5. Осы бірлескен бұйрық 2016 жылғы 1 қаңтардан бастап қолданысқа енгізіледі және ресми жариялануы тиіс.

Қазақстан Республикасының
Ұлттық экономика министрінің
міндетін атқарушы
_____________ М. Құсайынов

Қазақстан Республикасының
Энергетика министрі
_____________ В. Школьник

      "КЕЛІСІЛДІ"

      Қазақстан Республикасы

      Бас прокуратурасының

      Құқықтық статистика және

      арнайы есепке алу жөніндегі

      комитетінің төрағасы

      __________________ С. Айтпаева

      2015 жылғы 29 желтоқсан


  Қазақстан Республикасы
Ұлттық экономика министрінің
міндетін атқарушының
2015 жылғы 30 желтоқсандағы
№ 835 және
Қазақстан Республикасы
Энергетика министрінің
2015 жылғы 15 желтоқсандағы
№ 721 бірлескен бұйрығына
1-қосымша

Қоршаған ортаны қорғау, табиғи ресурстарды молайту және пайдалану саласындағы тәуекел дәрежесін бағалау өлшемшарттары

      Ескерту. 1-қосымша жаңа редакцияда – ҚР Экология, геология және табиғи ресурстар министрінің м.а. 19.08.2022 № 576 және ҚР Ұлттық экономика министрінің м.а. 19.08.2022 № 57 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бірлескен бұйрығымен.

1-тарау. Жалпы ережелер

      1. Осы Қоршаған ортаны қорғау, табиғи ресурстарды молайту және пайдалану саласындағы тәуекел дәрежесін бағалау өлшемшарттары (бұдан әрі – Өлшемшарттар) 2015 жылға 29 қазандағы Қазақстан Республикасы Кәсіпкерлік кодексінің 141-бабының 3-тармағына, 143-бабының 1-тармағына және Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрінің міндетін атқарушының 2018 жылғы 31 шілдедегі № 3 бұйрығымен (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 17371 болып тіркелген) бекітілген Мемлекеттік органдардың тәуекелдерді бағалау жүйесін қалыптастыру қағидаларына және тексеру парақтарының нысанына (бұдан әрі - Қағидалар) сәйкес әзірленген.

      2. Өлшемшарттарда мынадай ұғымдар пайдаланылады:

      1) болмашы бұзушылықтар – Қазақстан Республикасының қоршаған ортаны қорғау саласындағы заңнамада белгіленген, халықтың өміріне және денсаулығына, қоршаған ортаға қауіп төндіру алғышарттарын тудырмайтын, бірақ қызметін жүзеге асыру барысында объект операторлары орындауы міндетті болып табылатын талаптарды бұзу;

      2) елеулі бұзушылықтар – Қазақстан Республикасының қоршаған ортаны қорғау саласындағы заңнамада белгіленген, халықтың өміріне және денсаулығына, қоршаған ортаға қауіп төндіру алғышарттарын тудыратын бұзушылықтар;

      3) қоршаған ортаны қорғау, табиғи ресурстарды молайту және пайдалану саласындағы тәуекел – бақылау субъектісінің қызметі нәтижесінде адам өмірі немесе денсаулығына, қоршаған ортаға, жеке және заңды тұлғалардың заңды мүдделеріне, мемлекеттің мүліктік мүдделеріне салдарының ауырлық дәрежесін ескере отырып зиян келтіру ықтималдылығы;

      4) өрескел бұзушылықтар – Қазақстан Республикасының қоршаған ортаны қорғау саласындағы заңнамада белгіленген, орындалмауы халықтың өмірі мен денсаулығына, қоршаған ортаға қатер төндіретін және нұқсан келтіретін бұзушылықтар, сондай-ақ тыйым салатын заңнама нормаларын сақтамаумен байланысты бұзушылықтар (тыйым салынады, жол берілмейді, рұқсат етілмейді);

      5) тәуекелді бағалау жүйесі –бақылау субъектісіне (объектісіне) бару арқылы профилактикалық бақылауды белгілеу мақсатында бақылау органы жүргізетін іс-шаралар кешені;

      6) тәуекел дәрежесін бағалаудың объективті өлшемшарттары (бұдан әрі – объективті өлшемшарттар) –белгілі бір қызмет саласында тәуекел дәрежесіне байланысты және жеке бақылау субъектіге (объектіге) тікелей байланыссыз бақылау субъектілерді (объектілерді) іріктеу үшін пайдаланылатын тәуекел дәрежесін бағалау өлшемшарттары;

      7) тәуекел дәрежесін бағалаудың субъективті өлшемшарттары (бұдан әрі – субъективті өлшемшарттар) – нақты бақылау субъектінің (объектінің) қызметі нәтижелеріне байланысты бақылау субъектілерді (объектілерді) іріктеу үшін пайдаланылатын тәуекел дәрежесін бағалау өлшемшарттары;

      8) тексеру парағы – бақылау субъектілерінің (объектілерінің) қызметіне қойылатын, олардың сақталмауы адамның өмірі мен денсаулығына, қоршаған ортаға, жеке және заңды тұлғалардың, мемлекеттің заңды мүдделеріне қатер төндіруге алып келетін талаптарды қамтитын талаптар тізбесі.

      3. Бақылау субъектісіне (объектісіне) бару арқылы профилактикалық бақылауды жүргізу еселігі жүргізілетін талдау және субъективті өлшемдер бойынша алынатын мәліметтерді бағалау нәтижелері бойынша айқындалады және жылына бір реттен жиі болмауға тиіс.

      4. Мемлекеттік органның бірінші басшысы бекіткен бақылау субъектісіне (объектісіне) бару арқылы профилактикалық бақылау жүргізудің жартыжылдық тізімі бақылау субъектісіне (объектісіне) бару арқылы профилактикалық бақылау тағайындау үшін негіз болып табылады.

      5. Бақылау субъектісіне (объектінің) бару арқылы профилактикалық бақылау субъектілерінің тізімі субъективті өлшемшарттар бойынша жоғары тәуекелдік дәрежесі бар бақылау субъектісінің басымдықтарын ескере отырып жасалады.

      6. Бақылау субъектісіне (объектісіне) бару арқылы профилактикалық бақылау үшін өлшемшарттар объективті және субъективті өлшемшарттар арқылы қалыптастырылады.

2-тарау. Объективті өлшемшарттар

      7. Объективті өлшемшарттарды анықтау мынадай кезеңдер арқылы жүзеге асырылады:

      1) тәуекелді анықтау;

      2) Бақылау субъектілерін (объектілерін) тәуекел дәрежелері бойынша топтастыру және бөлу (жоғары және жоғарыға жатқызылмаған).

      8. Тәуекелді бағалау бақылау субъектісі қызметінің нәтижесінде қоршаған ортаға зиян келтіру ықтималдығына қарай жүзеге асырылады..

      Тәуекелді бағалаудың жоғары дәрежесіне:

      1) Қазақстан Республикасының Экология кодексінің (бұдан әрі – Кодекс) 12-бабына сәйкес белгіленген шаруашылық қызметтің 1, 2 - санаттағы субъектілері (объектілері);

      2) Кодекстің 12-бабына сәйкес шаруашылық қызметтің 3, 4-санаттағы субъектілері (объектілері) қоршаған ортаға әсер ету сипаты мен дәрежесі бойынша:

      машина жасау объектілері;

      құрылыс өнеркәсібі;

      минералды отынды жағу кезінде электр және жылу энергиясын өндіру (отын ретінде көмір, мазут, табиғи газды пайдаланатын);

      мал шаруашылықтары;

      өндіріс және тұтыну қалдықтарын қабылдауды, жинауды, тасымалдауды, кәдеге жаратуды, қайта өңдеуді, орналастыруды жүзеге асыратын субъектілер;

      мұнай өнімдерін қабылдауды, сақтауды және өткізуді жүзеге асыратын субъектілер;

      коммуналдық шаруашылық субъектілері (оның ішінде жылумен жабдықтау, сумен жабдықтау, су бұру объектілері), сондай-ақ қоршаған ортаға әсер ететін стратегиялық маңызы бар субъектілер (су электр станциялары, жинақтаушылар, су қоймалары);

      көлік құралдарын шығаруды және тасымалдау (жүк, жеңіл, темір жол, әуе, су, автобус) саласындағы қызметті жүзеге асыратын субъектілер;

      ерекше қорғалатын табиғи аумақтарда қызметін жүзеге асыратын субъектілер;

      қоршаған ортаны қорғау саласындағы жұмыстарды орындауға және қызметтер көрсетуге лицензиясы бар субъектілер;

      Объективті өлшемшарттар бойынша талдау жасалғаннан кейін осы тармақтың 1), 2) тармақшаларына кірмеген субъектілер (объектілер) объективті өлшемшарттар бойынша жоғары тәуекел дәрежесіне жатпайтын субъектілерге жатқызылады.

      Объективті өлшемшарттар бойынша тәуекелдің жоғары дәрежесіне жатқызылған бақылау және қадағалау субъектілеріне (объектілеріне) қатысты бақылау және қадағалау субъектісіне (объектісіне) бару арқылы профилактикалық бақылау және қадағалау жүргізу мақсатында субъективті өлшемшарттар қолданылады.

3-тарау. Субъективті өлшемшарттар

      9. Субъективті өлшемшарттарды анықтау мынадай:

      1) деректер базасын қалыптастыру және ақпарат жинау;

      2) ақпаратты талдау және тәуекелдерді бағалау кезеңдерін қолдана отырып жүзеге асырылады.

      10. Деректер базасын қалыптастыру және ақпарат жинау Қазақстан Республикасының заңнамасын бұзатын бақылау субъектілерін (объектілерін) анықтау үшін қажет.

      Тәуекел дәрежесін бағалау үшін мынадай ақпарат көздері пайдаланылады:

      1) бақылау субъектісі ұсынатын есептілік пен мәліметтер мониторингінің нәтижелері, оның ішінде автоматтандырылған ақпараттық жүйелер арқылы;

      2) бақылау субъектілеріне (объектілеріне) бару арқылы алдыңғы тексерулер мен профилактикалық бақылаудың нәтижелері;

      3) бақылау субъектісінің кінәсінен туындаған қолайсыз оқиғалардың болуы;

      4) расталған шағымдар мен өтініштердің болуы және саны;

      5) бақылау субъектісіне (объектісіне) бармай профилактикалық бақылаудың нәтижелері;

      6) мемлекеттік органдардың, бұқаралық ақпарат құралдарының ресми интернет-ресурстарын, ақпараттық жүйелерді, "бұзушылар" рейтингі болған жағдайда, зертханалық зерттеулер нәтижелері бойынша анықталған бұзушылықтар тізбесін талдау;

      7) уәкілетті органдар, ұйымдар және өзге де тұлғалар ұсынатын мәліметтерді талдау нәтижелері.

      11. Бақылау субъектісінде жұмсартатын индикаторлардың бірі болған кезде бақылау субъектісі бақылау субъектілеріне (объектілеріне) барумен мынадай профилактикалық бақылау жүргізуден босатылады.

      Жұмсартқыш индикаторларға жатады:

      1) онлайн-режимде деректерді бере отырып, аудио және (немесе) видео бекітудің болуы;

      2) мемлекеттік органдар жүйесіне деректерді беру жөніндегі датчиктер мен басқа да тіркейтін құрылғылардың (су датчиктері, атмосфераға шығарындыларды тіркеу датчиктері) болуы;

      12. Қолда бар ақпарат көздерінің негізінде субъективтік өлшемшарттар бұзушылықтың үш дәрежесіне бөлінеді: өрескел, елеулі, болмашы.

      Бақылау субъектісін тәуекел дәрежесіне жатқызу үшін тәуекел дәрежесінің көрсеткішін есептеудің мынадай тәртібі қолданылады.

      Бір өрескел бұзушылық анықталған кезде бақылау субъектісіне тәуекел дәрежесінің 100 көрсеткіші белгіленеді және оған қатысты бақылау субъектісіне (объектісіне) бару арқылы профилактикалық бақылау жүргізіледі.

      Егер өрескел бұзушылықтар анықталмаса, онда тәуекел дәрежесінің көрсеткішін анықтау үшін елеулі және болмашы дәрежедегі бұзушылықтар көрсеткіштерінің қосынды мәні есептеледі.

      Елеулі дәрежедегі бұзушылықтар көрсеткішін анықтау кезінде 0,7 коэффициенті қолданылады және бұл көрсеткіш келесі формула бойынша есептеледі:

      SРз = (SР2 х 100/SР1) х 0,7,

      мұндағы:

      SРз– елеулі дәрежедегі бұзушылықтар көрсеткіші;

      SР1 - елеулі бұзушылықтардың талап етілетін саны;

      SР2– анықталған елеулі бұзушылықтардың саны.

      Болмашы дәрежедегі бұзушылықтар көрсеткішін анықтау кезінде 0,3 коэффициенті қолданылады және бұл көрсеткіш келесі формула бойынша есептеледі:

      SРн = (SР2 х 100/SР1) х 0,3,

      мұндағы:

      SРн– болмашы дәрежедегі бұзушылықтар көрсеткіші;

      SР1-болмашы бұзушылықтардың талап етілетін саны;

      SР2– анықталған болмашы бұзушылықтардың саны.

      Тәуекел дәрежесінің жалпы көрсеткіші (SР) 0-ден 100-ге дейінгі шәкіл бойынша есептеледі және көрсеткіштерді қосу арқылы келесі формула бойынша анықталады:

      SР = SРз + SРн,

      мұндағы:

      SР–тәуекел дәрежесінің жалпы көрсеткіші;

      SРз– елеулі дәрежедегі бұзушылықтар көрсеткіші;

      SРн– болмашы дәрежедегі бұзушылықтар көрсеткіші.

      Тәуекел дәрежесін бағалаудың субъективті өлшемшарттары осы Өлшемшарттарға Қосымшада келтірілген.

      Тәуекел дәрежесінің көрсеткіштері бойынша бақылау субъектісі (объектісі) мыналарға жатқызылады:

      1) жоғары тәуекел дәрежесі – 61-ден 100-ге дейінгі тәуекел дәрежесінің көрсеткіші кезінде оған қатысты бақылау субъектісіне (объектісіне) бару арқылы профилактикалық бақылау жүргізіледі;

      2) жоғары дәрежеге жатпайтын тәуекел дәрежесі – 0-ден 60-қа дейінгі тәуекел дәрежесінің көрсеткіші кезінде және оған қатысты бақылау субъектісіне (объектісіне) бару арқылы профилактикалық бақылау жүргізілмейді.

      13. Тәуекел дәрежесін талдау және бағалау кезінде бақылаудың нақты субъектісіне (объектісіне) қатысты бұрын ескерілген және пайдаланылған субъективті өлшемшарттардың деректері не талап қою мерзімі өткен деректер қолданылмайды..

  Қоршаған ортаны қорғау,
табиғи ресурстарды молайту
және пайдалану саласындағы
тәуекел дәрежесін бағалау
өлшемшарттарына
қосымша

Тәуекел дәрежесін бағалаудың субъективті өлшемшарттары

Өлшемшарттар

Бұзушылықтар дәрежесі

Мониторингтік есептердің нәтижелері және бақылау субъектісі ұсынатын ақпарат, оның ішінде автоматтандырылған ақпараттық жүйелерінің қорытындысы

1.

Өндірістік экологиялық бақылау, оның ішінде автоматтандырылған мониторинг арқылы эмиссия нормативтерінің асып кету фактілерін анықтау

Өрескел

2.

III санаттағы объектілер үшін қоршаған ортаға әсер ету туралы декларацияда қамтылған анық емес ақпаратты беру

Өрескел

3.

Өндірістік экологиялық бақылаудың анық және толық емес деректерін ұсыну

Елеулі

4.

Табиғат қорғау іс-шараларын орындамау немесе ішінара орындау

Елеулі

5.

Ластауыштардың шығарындылары мен тасымалдарының тіркеліміне анық немесе толық емес есептілікті ұсыну

Елеулі

6.

Қоршаған ортаны қорғау саласындағы есептілікті белгіленген мерзімдерді бұза отырып ұсыну

Болмашы

Бақылау субъектісіне (объектісіне) бара отырып, профилактикалық бақылаудың және алдыңғы тексерулердің нәтижелері (ауырлық дәрежесі келесі талаптарды сақтамаумен анықталады)

1.

Өндірістік экологиялық бақылау бағдарламасының болуы

Өрескел

2.

Өндірістік экологиялық бақылау бағдарламасына сәйкес өндірістік экологиялық бақылауды жүргізу

Өрескел

3.

Объект операторымен ішкі тексеру өткізу және өндірістік экологиялық бақылау нәтижелерін экологиялық рұқсат шарттарымен салыстыру

Елеулі

4.

Экологиялық рұқсат алған оператордың, сондай-ақ оны салу, реконструкциялау немесе пайдалану кезінде I немесе II санаттағы тиісті объектінің аумағында жекелеген жұмыстарды орындау және (немесе) жекелеген қызметтерді көрсету үшін объект операторы тартқан жеке және заңды тұлғалардың экологиялық рұқсат шарттарын орындауы

Өрескел

5.

Қолайсыз метеорологиялық жағдайлардан туындаған қалалық және өзге де елді мекендердегі атмосфералық ауаның қысқа мерзімді ластануы кезеңінде стационарлық көздер шығарындыларын пайдалануды ішінара немесе толық тоқтатуға дейін төмендету

Өрескел

6.

Қауіпті қалдықтарды қалпына келтіру немесе жою жөніндегі операцияларды жүзеге асыратын тұлғалар, қауіпті қалдықтарды түзушілер, қауіпті қалдықтарды жинау, тасымалдау және (немесе) залалсыздандыру жөніндегі қызметті жүзеге асыратын кәсіпкерлік субъектілері қалдықтарының санын, түрін, шығу тегін, межелі пункттерін, жинау жиілігін, тасымалдау әдісін және олармен жұмыс істеу әдісін хронологиялық есепке алуды жүзеге асыру

Елеулі

7.

I санаттағы объектілерде қоршаған ортаға эмиссиялар мониторингінің автоматтандырылған жүйесінің болуы

Өрескел

8.

Эмиссиялар нормативтерін (мемлекет қоршаған орта сапасының неғұрлым қатаң нормативтерін немесе қоршаған орта сапасының нысаналы көрсеткіштерін енгізген кезде) және (немесе) технологиялық нормативтерді сақтау мүмкін болмаған жағдайда, осындай нормативтерге қол жеткізу кезеңінде I санаттағы жұмыс істеп тұрған объектілер операторларының кешенді экологиялық рұқсатқа қосымша ретінде экологиялық тиімділікті арттыру бағдарламасын әзірлеу.

Өрескел

9.

Газдарды тазарту қондырғылары және атмосфералық ауаға ластаушы заттардың шығарылуын бақылау құралдары жоқ I және II санаттағы объектілерді орналастыруға, пайдалануға беруге және пайдалануға жол бермеу

Өрескел

10.

Өндірістік экологиялық бақылауды ұйымдастырушы, бақылау органдарымен өзара іс-қимыл жасау үшін жауапты қызметкердің немесе арнайы бөлімнің немесе жауапты қызметкерге бұйрықтың болуы

Болмашы

11.

Аккредиттелген өндірістік немесе тәуелсіз зертханалардың өндірістік экологиялық мониторингін жүзеге асыруы

Өрескел

12.

I және II санаттағы объектілерде белгіленген экологиялық нормативтер мен су сапасының экологиялық нормативтері бұзылатын немесе бұзылуы мүмкін авариялық жағдай туындаған кезден бастап екі сағаттан аспайтын мерзімде қоршаған ортаны қорғау саласындағы уәкілетті органға хабарлау

Елеулі

13.

Өндірістік экологиялық бақылауды жүзеге асыру барысында анықталған экологиялық заңнама талаптарын бұзу фактілері туралы қоршаған ортаны қорғау саласындағы уәкілетті органға үш жұмыс күні ішінде хабарлауы

Елеулі

14.

Зиян келтірген тұлғаның экологиялық залал келтірудің ықтимал фактісі анықталған кезден бастап екі сағат ішінде, оның сипаты мен ауқымын алдын ала бағалау туралы хабарлау

Елеулі

15.

Экологиялық залал келтірген тұлғаның экологиялық залал келтіру фактісі анықталғаннан кейін бір жұмыс күнінен кешіктірмей халықтың өміріне және (немесе) денсаулығына және қоршаған ортаға көбірек экологиялық залалды немесе зиянды әсерді болғызбау мақсатында экологиялық залалды жою (жолын кесу), сондай-ақ экологиялық залалды бақылауға, оқшаулауға және қысқартуға бағытталған іс-қимыл жасайды

Елеулі

16.

Шаруашылық және өзге де қызметтің экологиялық қауіпті түрлерінің тізбесіне енгізілген объектілерді пайдалану кезінде оператор жасасқан міндетті экологиялық сақтандыру шартының болуы

Өрескел

17.

I және II санаттағы әрбір жеке объектіге экологиялық рұқсаттың болуы

Өрескел

18.

Қоршаған ортаға теріс әсер ететін автомобильдер мен өзге де көлік құралдары үшін белгіленген жол берілетін шығарындылар нормативтерін сақтау

Елеулі

19.

Қоршаған ортаға әсерді бағалауды жүргізу

Өрескел

20.

Міндетті мемлекеттік экологиялық сараптама жүргізу

Өрескел

21.

Топырақтың ластануына, қоқыстануына, тозуына және құнарлылығының нашарлауына, сондай-ақ топырақтың құнарлы қабатын алу құнарлы қабаттың біржола жоғалуын болдырмау үшін қажет болған жағдайларды қоспағанда, оны басқа тұлғаларға сату немесе беру мақсатында алуға жол бермеу

Елеулі

22.

Тау-кен өндіру өнеркәсібінің қалдықтарын арнайы белгіленген орындардан тыс жинауға жол бермеу.

Өрескел

23.

Қалдықтарды жинауға немесе көмуге арналған арнайы белгіленген орындардан тыс жинауға жол бермеу

Өрескел

24.

Құрылыс қалдықтарының арнайы белгіленген орындардан тыс жиналуына жол бермеу

Өрескел

25.

Жер қойнауын пайдалану жөніндегі операцияларды жүргізу кезінде жер қойнауын пайдаланушының бұзылған жерлеріне, сондай-ақ жердің бүлінуіне байланысты құрылыс және өзге де тұлғаларға басқа да жұмыстарды орындау кезінде рекультивация жүргізу

Елеулі

26.

Жер қойнауын пайдаланушы сынақтар аяқталғаннан кейін ұңғымаларды консервациялау жағдайында жұмыстарды қайта бастау сәтіне дейін консервациялау жөніндегі жұмыстарды жүргізу, Бұрғылау негізінің сақталуын және ұңғыманы сенімді герметизациялауды қамтамасыз ету

Елеулі

27.

Сарқынды суларды табиғи биологиялық тазартуға арналған сарқынды су жинақтауыштарын және (немесе) жасанды су объектілерін пайдалану тоқтатылғаннан кейін қоршаған ортаға әсерді болғызбау және жерді рекультивациялауды жүзеге асыру.

Елеулі

28.

Сарқынды суларды су объектілеріне, жер қойнауына, сарқынды су жинақтауыштарға, жергілікті жердің рельефіне ағызуды жүзеге асыратын немесе су бұрудың тұйық циклі бар табиғат пайдаланушылардың су көлемдерін есепке алу аспаптарын пайдалануы және су тұтыну мен су бұруды есепке алу журналын жүргізуі

Елеулі

29.

Су объектісіне немесе жергілікті жердің рельефіне жол берілетін нормативтерге дейін тазартылмаған ағынды сулардың төгілуіне жол бермеу

Өрескел

30.

Тау-кен металлургия кәсіпорындарының шахта және карьер суларын жинақтауыш тоғандарға және (немесе) буландырғыш тоғандарға, сондай-ақ сумен суыту үшін пайдаланылатын суларды сумен жабдықтаудың тұйықталған (айналымды) жүйесінде орналасқан жинақтауыштарға ағызуды қоспағанда, сарқынды суларды алдын ала тазартусыз ағызуға жол бермеу.

Өрескел

31.

Мұнайдың Қазақстан Республикасының теңізінде, ішкі су айдындарында және сақтық аймағында авариялық төгілуі туындаған кезде жиынтық экологиялық пайданы талдау негізінде жоюды жүргізу

Елеулі

32.

Сусымалы материалдарды, химиялық реагенттерді және олардың қоршаған ортаға түсуін болдырмайтын қауіпті жүктерді тасымалдауға арналған жабық контейнерлер мен арнайы сыйымдылықтардың болуы

Елеулі

33.

Теңізге отын мен жанар-жағармай материалдарының төгілуі мен ағуын болдырмайтын жүйелердің көмегімен кемелерге май құюды жүргізу

Өрескел

34.

Кемелер палубаларының мұнай өнімдерімен ластануына, ластанған ағынды сулардың су айдындарына ағызылуына жол бермейтін жабдықты кемелермен жарақтандыру және қолдану

Елеулі

35.

Жер қойнауын пайдаланушының Каспий теңізінің солтүстік бөлігіндегі мемлекеттік қорық аймағында бүкіл келісімшарттық аумақ бойынша қоршаған ортаның жыл сайынғы өндірістік мониторингін (Климаттық маусымдар бойынша) жүргізу

Елеулі

36.

Авариялық жағдайлар туындаған жағдайда қоршаған ортаның авариялық ластануының салдарларына мониторинг жүргізу

Елеулі

37.

Қызметі атмосфералық ауаны ластау көздері болып табылатын заңды тұлғалар мен жеке кәсіпкерлердің қалдықтарды мамандандырылған сақтау, залалсыздандыру, қайта өңдеу, кәдеге жарату немесе жою орындарына уақтылы әкетуін қамтамасыз ету

Елеулі

38.

Құрылыс қалдықтарын қалпына келтіру жағдайларынан бөлек, қалдықтардың басқа түрлерімен араластыруға жол бермеу

Өрескел

39.

I және (немесе) II санаттағы объектілердің операторларында, сондай-ақ қалдықтарды сұрыптау, өңдеу, оның ішінде залалсыздандыру, қалпына келтіру және (немесе) жою бойынша операцияларды жүзеге асыратын тұлғаларда қалдықтарды басқару бағдарламасының болуы

Елеулі

40.

Қауіпті қалдықтар паспортының болуы

Елеулі

41.

Қалдықтарды уақытша жинау мерзімдерін сақтау

Елеулі

42.

I санаттағы объектілердің операторында объектілерді пайдалану салдарларын жою жөніндегі, оның ішінде болашақта туындайтын талаптарға қатысты өз міндеттемелерін орындауды қаржылық қамтамасыз етудің болуы.

Елеулі

43.

Полигон иесінде учаскеде қабылданған қалдықтардың әрбір партиясын алғанын жазбаша растаудың болуы және осы құжаттаманы бес жыл бойы сақтау

Елеулі

44.

Қауіпті қалдықтарды жинау, тасымалдау, қалпына келтіру және (немесе) жою жөніндегі кәсіпкерлік қызметті жүзеге асыратын кәсіпкерлік субъектісінің қауіпті қалдықтарды басқару кезінде туындауы мүмкін төтенше және авариялық жағдайлар кезіндегі іс-қимыл жоспарын әзірлеуі

Елеулі

45.

Жойылуы қиын органикалық ластауыштары бар қалдықтарды сақтау пункттерінде жойылуы қиын органикалық ластауыштардың қоршаған ортаға және халықтың денсаулығына әсерін болдырмауды қамтамасыз ететін қорғау құралдарының болуы

Елеулі

46.

Әрбір полигонда қоршаған ортаға теріс әсерінің алдын алу үшін атмосфералық шығарындылар (қоқыс газы), депонирленген қалдықтарда түзілетін сүзінді су және сарқынды сулар мониторингінің жабдықталған жүйесінің болуы

Елеулі

47.

Полигон жабылғаннан кейін жерді қалпына келтіру, қоршаған ортаға әсер ету мониторингін жүргізу және ластануды бақылау үшін тарату қорын құру

Өрескел

48.

Полигон операторының полигон (полигонның бөлігі)жабылғаннан кейін 1-сыныпты полигондар үшін отыз жыл бойы, 2-сыныпты полигондар үшін жиырма жыл, 3-сыныпты полигондар үшін бес жыл бойы қоқыс газы мен сүзінді су шығарындыларының мониторингін жүргізуі

Елеулі

49.

Полигон операторының биологиялық ыдырайтын қалдықтарды көму көлемін қысқарту және қоқыс газын жинау және кәдеге жарату жүйелерін орнату арқылы полигонда метан шығарындыларын азайту жөнінде шаралар қабылдауы

Елеулі

50.

Өндірушілердің (импорттаушылардың) кеңейтілген міндеттемелері қолданылатын өнімнің (тауарлардың) тұтынушылық қасиеттері жоғалғаннан кейін пайда болатын қалдықтарды жинауды, тасымалдауды, қайта пайдалануға дайындауды, сұрыптауды, өңдеуді, қайта өңдеуді, залалсыздандыруды және (немесе) кәдеге жаратуды ұйымдастыру туралы өндірушілердің (импорттаушылардың) кеңейтілген міндеттемелері өндірушілер (импорттаушылар) мен өндірушілердің (импорттаушылардың)кеңейтілген міндеттемелері операторы арасында шарттың болуы

Елеулі

51.

Оператордың өндірушілердің (импорттаушылардың) кеңейтілген міндеттемелерін кәдеге жарату төлемдерін нысаналы пайдалану жөніндегі, өзіне жүктелген міндеттер мен функцияларды орындау немесе тиісінше орындамау жөніндегі талаптарды сақтауы

Өрескел

52.

Озонды бұзатын заттарды пайдалана отырып жұмыстар жүргізуге, құрамында озонды бұзатын заттар бар жабдықтарды жөндеуге, монтаждауға, оларға қызмет көрсетуге, озонды бұзатын заттарды тасымалдауға, сақтауға, рекуперациялауға, қалпына келтіруге, кәдеге жаратуға рұқсаттардың болуы

Өрескел

53.

Парниктік газдардың квоталанатын шығарындыларын көміртегі бірліктерінің мемлекеттік тізіліміндегі квоталанатын қондырғы операторының тиісті шотындағы көміртегі бірліктерінің санынан асатын көлемде квоталанатын қондырғымен жүзеге асыруға жол бермеу.

Өрескел

54.

Квоталанатын қондырғыны көміртегі квоталарын алмастан квоталау субъектісінің пайдалануына жол бермеу.

Өрескел

55.

Көміртегі квоталарының Ұлттық жоспарының қолданылу кезеңіне квоталанатын қондырғының парниктік газдар шығарындылары мониторингін квоталау субъектісінің жоспарды әзірлеуі және орындауы

Елеулі

56.

Авариялық жағдайдың туындау қаупі жағдайларын қоспағанда, ұңғымаларды пайдалану кезінде флюидтерді алауларда жағуға жол бермеу.

Өрескел

57.

Қауіпті қалдықтарды қауіпті емес қалдықтар полигондарына көму

Өрескел

58.

Табиғи орта құрауыштарын ремедиациялаубағдарламасын әзірлеу және жүргізу

Өрескел

59.

III санаттағы объектілер үшін қоршаған ортаға әсер ету туралы декларацияның болуы

Өрескел

60.

Белгіленген лимиттерді (I және II санаттағы объектілер үшін) немесе қоршаған ортаға әсер ету туралы декларацияда көрсетілген қалдықтардың жиналу көлемдерін (III санаттағы объектілер үшін) асыра отырып және (немесе)мерзімдерді асыра отырып қалдықтардың жинақталуы

Өрескел

61.

Бөлек жинауға ұшыраған қалдықтарды басқарудың барлық келесі кезеңдерінде араластыруға жол бермеу

Өрескел

62.

Қалдықтарды жинау жөніндегі операцияларды жүзеге асыратын тұлғалардың қалдықтарды бөлек жинауын қамтамасыз ету

Елеулі

63.

Тұрмыстық қатты қалдықтарды алдын ала сұрыптамай көмуге жол бермеу

Елеулі

64.

Кемелерден мұнайды, ластаушы заттарды және олардан тұратын сарқынды суларды, тазартылмаған балласт суларын, тамақ қалдықтарын, тұрмыстық қоқысты және пластмассаның барлық түрлерін су объектілеріне төгуге жол бермеу

Елеулі

65.

Қауіпті қалдықтарды қайта өңдеу, залалсыздандыру, кәдеге жарату және (немесе) жою жөніндегі жұмыстарды орындау (қызметтер көрсету) үшін лицензияның болуы

Өрескел

66.

Қалдықтарды жинау, сұрыптау және (немесе) тасымалдау, қауіпсіз қалдықтарды қалпына келтіру және (немесе) жою жөніндегі қызметтің басталғаны немесе тоқтатылғаны туралы хабарламаның болуы

Өрескел

67.

Технологиялық жабдықтың жұмысында технологиялық іркіліс, бас тарту немесе ауытқу кезінде технологиялық еріксіз жағу ретінде көмірсутектер саласындағы уәкілетті орган танымаған шикі газды алауда жағу

Өрескел

68.

Жаңа және реконструкцияланатын ғимараттарды, құрылыстарды (селге қарсы, көшкінге қарсы және су тасқынына қарсы құрылыстарды қоспағанда) және олардың кешендерін жобалау, салу және пайдалануға беру кезінде су объектілері мен олардың су қорғау аймақтары мен белдеулерінің ластануы мен қоқыстануын болғызбайтын құрылыстар мен құрылғылармен қамтамасыз ету

Өрескел

69.

Жер қойнауын пайдаланушылар келісімшарттық аумақ шегінде бұрын бұрғыланған ұңғымаларды анықтаған кезде оларды теңгерімге қабылдауды қамтамасыз ету және олар бойынша мониторинг жүргізу

Елеулі

70.

Өндірістік экологиялық бақылау нәтижелері бойынша есептілікті ұсыну

Өрескел

71.

Қалдықтардың мемлекеттік кадастрын жүргізу үшін деректер ұсыну

Елеулі

72.

Қоршаған ортаны қорғау жөніндегі іс-шаралар жоспарының орындалуы туралы жыл сайынғы есепті ұсыну

Өрескел

73.

Ластауыштардың шығарындылары мен тасымалдарының тіркеліміне есеп ұсыну

Елеулі

74.

Қоршаған ортаға әсері туралы декларацияны тапсыру

Өрескел

75.

Қалдықтарды басқару бойынша есептерді ұсыну

Өрескел

76.

Квоталау субъектісінің өткен жылғы валидация және верификация жөніндегі аккредиттелген органға верификация үшін парниктік газдар шығарындыларын түгендеу туралы есепті ұсыну

Елеулі

77.

Қауіпті қалдықтарды түгендеу жөніндегі есептерді тапсыру

Өрескел

78.

Квоталау субъектісінің ағымдағы жылдың бірінші сәуіріне дейін мемлекеттік көміртегі кадастрына өткен жылғы парниктік газдар шығарындыларын түгендеу туралы есепті ұсынуы

Елеулі

79.

Бақылау субъектісінің қоршаған ортаны қорғау саласындағы уәкілетті органға бақылау субъектісіне (объектісіне) бармай профилактикалық бақылау нәтижелері бойынша анықталған бұзушылықтарды жою жөніндегі іс-шаралар жоспарын ұсынуы

Өрескел

80.

Жеке тұлғада профилі бойынша тиісті жоғары білімі болуы және заңды тұлғалар үшін өтініш иесі басшысының жоғары білімі болуы

Елеулі

81.

Жеке тұлғаның қоршаған ортаны қорғау саласында кемінде үш жыл оның ішінде, экологиялық аудит жөніндегі қызмет үшін табиғатты қорғауды жобалау, нормалау саласындағы практикалық жұмыс тәжірибесі кемінде бір жыл болуы және заңды тұлғаның штатында жұмыс істейтін, қоршаған ортаны қорғау саласында кемінде үш жыл практикалық жұмыс тәжірибесі бар, профилі бойынша тиісті жоғары білімі кем дегенде екі маманның болуы, осы заңды тұлғаның штатында жұмыс істейтін экологиялық аудит бойынша қызмет үшін кемінде екі экологиялық аудитор болуы қажет

Өрескел

82.

Аккредиттелген мамандандырылған зертхана не көрсетілген зертханалары бар ұйымдардың талдамалық жұмыстарды (қызметтерді) орындауы туралы шарт болуы

Өрескел

83.

Қоршаған ортаға эмиссиялардың нормативтерін есептеу бойынша бағдарламалық кешенінің болуы

Өрескел

84.

Штатында қоршаған ортаны қорғау саласында (білімі бойынша)кемінде бір жыл практикалық жұмыс тәжірибесінің экологтың болуы

Елеулі

85.

Меншік иесінде қауіпті қалдықтарды қабылдау, қалпына келтіру және/немесе жою үшін арналған (әкімшілік-аумақтық бірлікте – қауіпті қалдықтарды басқару бойынша қабылдау және операциялар жүргізілетін облыста, республикалық маңызы бар қалада немесе астанада) өндірістік объектінің (үйдің, құрылыстың, ғимараттың, үй-жайдың және/немесе қауіпті қалдықтар полигонының) болуы

Елеулі

86.

Қалдықтарды қалпына келтіру және/немесе жою операциялары үшін өндірістік кешеннің (қондырғының, жабдықтың және/немесе көліктің) меншік иесінің меншігінде болуы

Елеулі

87.

Қоршаған ортаға эмиссияға рұқсаттың және мемлекеттік экологиялық сараптама қорытындысының немесе кешенді экологиялық рұқсаттың болуы

Өрескел

88.

Міндетті экологиялық сақтандыру жөніндегі сақтандыру полисінің болуы

Өрескел

89.

Қауіпті қалдықтарды басқаратын кәсіпорынның оларды тасымалдаумен айналысатын көлігі GPS құрылғысымен (трекер) жабдықталады

Елеулі

Бақылау субъектісінің кінәсінен туындайтын қолайсыз оқиғалардың болуы

1.

Қоршаған ортаға зиян келтірген қолайсыз оқиғалар, авариялар мен өрттердің болуы

Өрескел

Расталған шағымдар мен арыздардың болуы және саны

1.

Расталған үш және одан да көп өтініш пен шағымның болуы

Өрескел

2.

Расталған екі өтініш пен шағымның болуы

Елеулі

3.

Расталған бір өтініш немесе шағымның болуы

Болмашы

Бақылау субъектісіне (объектісіне) бармастан профилактикалық бақылаудың нәтижелері

1.

Қоршаған ортаны қорғау саласындағы аумақтық органның зертханалық-аналитикалық бақылау және "Қазгидромет" республикалық мемлекеттік кәсіпорнының деректері бойынша санитарлық-қорғаныш аймағының шекарасында ластаушы заттардың шекті рұқсат етілген шоғырлануынан асып түсуі

Өрескел

2.

Бақылау субъектісіне (объектісіне) бармай профилактикалық бақылау нәтижелері бойынша анықталған бұзушылықтарды жою жөніндегі іс-шаралар жоспарын ұсыну

Өрескел

3.

Экологиялық заңнаманың бұзылуын көрсететін ғарыштық мониторинг деректері

Өрескел

4.

Автоматтандырылған мониторинг арқылы нормативтердің шектен тыс шығу фактілерін анықтау

Өрескел

Мемлекеттік органдардың, бұқаралық ақпарат құралдарының, ақпараттық жүйелердің ресми интернет-ресурстарын талдау, "бұзушылар" рейтингтері, зертханалық зерттеулер нәтижелері бойынша анықталған бұзушылықтар тізбесі болған жағдайда

1.

Бұқаралық ақпарат құралдарында экологиялық заңнаманың бұзылуы туралы жарияланымдары

Елеулі

2.

Қауіпті қалдықтарды қайта өңдеу, залалсыздандыру, кәдеге жарату және (немесе) жою жөніндегі жұмыстарды орындау (қызметтер көрсету) үшін лицензияның болмауы

Өрескел

3.

Қалдықтарды жинау, сұрыптау және (немесе) тасымалдау, қауіпті емес қалдықтарды қалпына келтіру және (немесе) жою жөніндегі қызметтің басталғаны немесе тоқтатылғаны туралы хабарламаның болмауы

Өрескел

4.

Өндірістік экологиялық бақылау нәтижелері бойынша есептілікті ұсынбау

Өрескел

5.

Қалдықтардың мемлекеттік кадастрын жүргізу үшін деректер ұсынбау

Елеулі

6.

Қоршаған ортаны қорғау жөніндегі іс-шаралар жоспарының орындалуы туралы жыл сайынғы есепті ұсынбау

Өрескел

7.

Ластауыштардың шығарындылары мен тасымалдарының тіркеліміне есеп ұсынбау

Елеулі

8.

Қоршаған ортаға әсері туралы декларацияны тапсырмау

Өрескел

9.

Қалдықтарды басқару бойынша есептерді ұсынбау

Өрескел

10.

Квоталау субъектісінің өткен жылғы валидация және верификация жөніндегі аккредиттелген органға верификация үшін парниктік газдар шығарындыларын түгендеу туралы есепті ұсынбау

Елеулі

11.

Қауіпті қалдықтарды түгендеу жөніндегі есептерді тапсырмау

Өрескел

12.

Квоталау субъектісінің ағымдағы жылдың бірінші сәуіріне дейін мемлекеттік көміртегі кадастрына өткен жылғы парниктік газдар шығарындыларын түгендеу туралы есепті ұсынбауы

Елеулі

Уәкілетті органдармен, ұйымдармен және басқа адамдармен ұсынылатын мәліметтердің талдау нәтижелері

1.

Қоршаған ортаға эмиссиялар үшін салық төлеу бойынша міндеттемелердің орындалмауы, сондай-ақ төлемдерден жалтару

Елеулі

2.

Құқық қорғау органдарының экологиялық заңнаманы бұзу туралы фактілер

Өрескел

3.

Өндірушілердің (импорттаушылардың) кеңейтілген міндеттемелері операторынан түскен экологиялық заңнаманы бұзу туралы фактілер

Елеулі

  Қазақстан Республикасы
Ұлттық экономика министрінің
міндетін атқарушының
2015 жылғы 30 желтоқсандағы
№ 835 және
Қазақстан Республикасы
Энергетика министрінің
2015 жылғы 15 желтоқсандағы
№ 721 бірлескен бұйрығына
2-қосымша

Тексеру парағы

      Ескерту. 2-қосымша жаңа редакцияда – ҚР Экология, геология және табиғи ресурстар министрінің м.а. 19.08.2022 № 576 және ҚР Ұлттық экономика министрінің м.а. 19.08.2022 № 57 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бірлескен бұйрығымен.

      Қоршаған ортаны қорғау, табиғи ресурстарды молайту және пайдалану саласында/аясында

      ____________________________________________________________

      Қазақстан Республикасы Кәсіпкерлік кодексінің 138 –бабына сәйкес

      табиғи ресурстарды пайдаланатын, (немесе) қоршаған ортаға эмиссиялардыжүзеге асыратын және қалдықтармен айналысатын жеке немесе заңды тұлғаларға_____________________ қатыстыбақылау және қадағалау субъектілерінің (объектілерінің) біртекті тобының атауы

      Тексеруді тағайындаған мемлекеттік орган __________________________

      Бақылау субъектісіне (объектісіне) бару арқылы тексеруді/профилактикалық бақылауды тағайындау туралы акт

      _________________________________________________________

      №, күні

      Бақылау және қадағалау субъектісінің (объектісінің) атауы ______________

      Бақылау және қадағалау субъектісінің (объектісінің) (жеке сәйкестендіру нөмірі),

      бизнес-сәйкестендіру нөмірі _________________________________

      Орналасқан жерінің мекенжайы____________________________________

Талаптар тізбесі

Талап етіледі

Талап етілмейді

Талаптарға сәйкес келеді

Талаптарға сәйкес келмейді

1

2

3

4

5

6

1.

Өндірістік экологиялық бақылау бағдарламасының болуы





2.

Өндірістік экологиялық бақылау бағдарламасына сәйкес өндірістік экологиялық бақылауды жүргізу





3.

Объект операторымен ішкі тексеру өткізу және өндірістік экологиялық бақылау нәтижелерін экологиялық рұқсат шарттарымен салыстыру





4.

Экологиялық рұқсат алған оператордың, сондай-ақ оны салу, реконструкциялау немесе пайдалану кезінде I немесе II санаттағы тиісті объектінің аумағында жекелеген жұмыстарды орындау және (немесе) жекелеген қызметтерді көрсету үшін объект операторы тартқан жеке және заңды тұлғалардың экологиялық рұқсат шарттарын орындауы





5.

Қолайсыз метеорологиялық жағдайлардан туындаған қалалық және өзге де елді мекендердегі атмосфералық ауаның қысқа мерзімді ластануы кезеңінде стационарлық көздер шығарындыларын пайдалануды ішінара немесе толық тоқтатуға дейін төмендету





6.

Қауіпті қалдықтарды қалпына келтіру немесе жою жөніндегі операцияларды жүзеге асыратын тұлғалар, қауіпті қалдықтарды түзушілер, қауіпті қалдықтарды жинау, тасымалдау және (немесе) залалсыздандыру жөніндегі қызметті жүзеге асыратын кәсіпкерлік субъектілері қалдықтарының санын, түрін, шығу тегін, межелі пункттерін, жинау жиілігін, тасымалдау әдісін және олармен жұмыс істеу әдісін хронологиялық есепке алуды жүзеге асыру





7.

I санаттағы объектілерде қоршаған ортаға эмиссиялар мониторингінің автоматтандырылған жүйесінің болуы





8.

Эмиссиялар нормативтерін (мемлекет қоршаған орта сапасының неғұрлым қатаң нормативтерін немесе қоршаған орта сапасының нысаналы көрсеткіштерін енгізген кезде) және (немесе) технологиялық нормативтерді сақтау мүмкін болмаған жағдайда, осындай нормативтерге қол жеткізу кезеңінде I санаттағы жұмыс істеп тұрған объектілер операторларының кешенді экологиялық рұқсатқа қосымша ретінде экологиялық тиімділікті арттыру бағдарламасын әзірлеу.





9.

Газдарды тазарту қондырғылары және атмосфералық ауаға ластаушы заттардың шығарылуын бақылау құралдары жоқ I және II санаттағы объектілерді орналастыруға, пайдалануға беруге және пайдалануға жол бермеу





10.

Өндірістік экологиялық бақылауды ұйымдастырушы, бақылау органдарымен өзара іс-қимыл жасау үшін жауапты қызметкердің немесе арнайы бөлімнің немесе жауапты қызметкерге бұйрықтың болуы





11.

Аккредиттелген өндірістік немесе тәуелсіз зертханалардың өндірістік экологиялық мониторингін жүзеге асыруы





12.

I және II санаттағы объектілерде белгіленген экологиялық нормативтер мен су сапасының экологиялық нормативтері бұзылатын немесе бұзылуы мүмкін авариялық жағдай туындаған кезден бастап екі сағаттан аспайтын мерзімде қоршаған ортаны қорғау саласындағы уәкілетті органға хабарлау





13.

Өндірістік экологиялық бақылауды жүзеге асыру барысында анықталған экологиялық заңнама талаптарын бұзу фактілері туралы қоршаған ортаны қорғау саласындағы уәкілетті органға үш жұмыс күні ішінде хабарлауы





14.

Зиян келтірген тұлғаның экологиялық залал келтірудің ықтимал фактісі анықталған кезден бастап екі сағат ішінде, оның сипаты мен ауқымын алдын ала бағалау туралы хабарлау





15.

Экологиялық залал келтірген тұлғаның экологиялық залал келтіру фактісі анықталғаннан кейін бір жұмыс күнінен кешіктірмей халықтың өміріне және (немесе) денсаулығына және қоршаған ортаға көбірек экологиялық залалды немесе зиянды әсерді болғызбау мақсатында экологиялық залалды жою (жолын кесу), сондай-ақ экологиялық залалды бақылауға, оқшаулауға және қысқартуға бағытталған іс-қимыл жасайды





16.

Шаруашылық және өзге де қызметтің экологиялық қауіпті түрлерінің тізбесіне енгізілген объектілерді пайдалану кезінде оператор жасасқан міндетті экологиялық сақтандыру шартының болуы





17.

I және II санаттағы әрбір жеке объектіге экологиялық рұқсаттың болуы





18.

Қоршаған ортаға теріс әсер ететін автомобильдер мен өзге де көлік құралдары үшін белгіленген жол берілетін шығарындылар нормативтерін сақтау





19.

Қоршаған ортаға әсерді бағалауды жүргізу





20.

Міндетті мемлекеттік экологиялық сараптама жүргізу





21.

Топырақтың ластануына, қоқыстануына, тозуына және құнарлылығының нашарлауына, сондай-ақ топырақтың құнарлы қабатын алу құнарлы қабаттың біржола жоғалуын болдырмау үшін қажет болған жағдайларды қоспағанда, оны басқа тұлғаларға сату немесе беру мақсатында алуға жол бермеу





22.

Тау-кен өндіру өнеркәсібінің қалдықтарын арнайы белгіленген орындардан тыс жинауға жол бермеу.





23.

Қалдықтарды жинауға немесе көмуге арналған арнайы белгіленген орындардан тыс жинауға жол бермеу





24.

Құрылыс қалдықтарының арнайы белгіленген орындардан тыс жиналуына жол бермеу





25.

Жер қойнауын пайдалану жөніндегі операцияларды жүргізу кезінде жер қойнауын пайдаланушының бұзылған жерлеріне, сондай-ақ жердің бүлінуіне байланысты құрылыс және басқа да жұмыстарды орындау кезінде өзге де тұлғаларға рекультивация жүргізу





26.

Жер қойнауын пайдаланушы сынақтар аяқталғаннан кейін ұңғымаларды консервациялау жағдайында жұмыстарды қайта бастау сәтіне дейін консервациялау жөніндегі жұмыстарды жүргізу, Бұрғылау негізінің сақталуын және ұңғыманы сенімді герметизациялауды қамтамасыз ету





27.

Сарқынды суларды табиғи биологиялық тазартуға арналған сарқынды су жинақтауыштарын және (немесе) жасанды су объектілерін пайдалану тоқтатылғаннан кейін қоршаған ортаға әсерді болғызбау және жерді рекультивациялауды жүзеге асыру.





28.

Сарқынды суларды су объектілеріне, жер қойнауына, сарқынды су жинақтауыштарға, жергілікті жердің рельефіне ағызуды жүзеге асыратын немесе су бұрудың тұйық циклі бар табиғат пайдаланушылардың су көлемдерін есепке алу аспаптарын пайдалануы және су тұтыну мен су бұруды есепке алу журналын жүргізуі





29.

Су объектісіне немесе жергілікті жердің рельефіне тазартылмаған ағынды сулардың жол берілетін нормативтерге дейін ағызылуына жол бермеу





30.

Тау-кен металлургия кәсіпорындарының шахта және карьер суларын жинақтауыш тоғандарға және (немесе) буландырғыш тоғандарға, сондай-ақ сумен суыту үшін пайдаланылатын суларды сумен жабдықтаудың тұйықталған (айналымды) жүйесінде орналасқан жинақтауыштарға ағызуды қоспағанда, сарқынды суларды алдын ала тазартусыз ағызуға жол бермеу.





31.

Мұнайдың Қазақстан Республикасының теңізінде, ішкі су айдындарында және сақтық аймағында авариялық төгілуі туындаған кезде жиынтық экологиялық пайданы талдау негізінде жоюды жүргізу





32.

Сусымалы материалдарды, химиялық реагенттерді және олардың қоршаған ортаға түсуін болдырмайтын қауіпті жүктерді тасымалдауға арналған жабық контейнерлер мен арнайы сыйымдылықтардың болуы





33.

Теңізге отын мен жанар-жағармай материалдарының төгілуі мен ағуын болдырмайтын жүйелердің көмегімен кемелерге май құюды жүргізу





34.

Кемелер палубаларының мұнай өнімдерімен ластануына, ластанған ағынды сулардың су айдындарына ағызылуына жол бермейтін жабдықты кемелермен жарақтандыру және қолдану





35.

Жер қойнауын пайдаланушының Каспий теңізінің солтүстік бөлігіндегі мемлекеттік қорық аймағында бүкіл келісімшарттық аумақ бойынша қоршаған ортаның жыл сайынғы өндірістік мониторингін (Климаттық маусымдар бойынша) жүргізу





36.

Авариялық жағдайлар туындаған жағдайда қоршаған ортаның авариялық ластануының салдарларына мониторинг жүргізу





37.

Қызметі атмосфералық ауаны ластау көздері болып табылатын заңды тұлғалар мен жеке кәсіпкерлердің қалдықтарды мамандандырылған сақтау, залалсыздандыру, қайта өңдеу, кәдеге жарату немесе жою орындарына уақтылы әкетуін қамтамасыз ету





38.

Құрылыс қалдықтарын қалпына келтіру жағдайларынан басқа, құрылыс қалдықтарын қалдықтардың басқа түрлерімен араластыруға жол бермеу





39.

I және (немесе) II санаттағы объектілердің операторларында, сондай-ақ қалдықтарды сұрыптау, өңдеу, оның ішінде залалсыздандыру, қалпына келтіру және (немесе) жою бойынша операцияларды жүзеге асыратын тұлғаларда қалдықтарды басқару бағдарламасының болуы





40.

Қауіпті қалдықтар паспортының болуы





41.

Қалдықтарды уақытша жинау мерзімдерін сақтау





42.

I санаттағы объектілердің операторында объектілерді пайдалану салдарларын жою жөніндегі, оның ішінде болашақта туындайтын талаптарға қатысты өз міндеттемелерін орындауды қаржылық қамтамасыз етудің болуы.





43.

Полигон иесінде учаскеде қабылданған қалдықтардың әрбір партиясын алғанын жазбаша растаудың болуы және осы құжаттаманы бес жыл бойы сақтау





44.

Қауіпті қалдықтарды жинау, тасымалдау, қалпына келтіру және (немесе) жою жөніндегі кәсіпкерлік қызметті жүзеге асыратын кәсіпкерлік субъектісінің қауіпті қалдықтарды басқару кезінде туындауы мүмкін төтенше және авариялық жағдайлар кезіндегі іс-қимыл жоспарын әзірлеуі





45.

Жойылуы қиын органикалық ластауыштары бар қалдықтарды сақтау пункттерінде жойылуы қиын органикалық ластауыштардың қоршаған ортаға және халықтың денсаулығына әсерін болдырмауды қамтамасыз ететін қорғау құралдарының болуы





46.

Әрбір полигонда қоршаған ортаға теріс әсерінің алдын алу үшін атмосфералық шығарындылар (қоқыс газы), депонирленген қалдықтарда түзілетін сүзінді су және сарқынды сулар мониторингінің жабдықталған жүйесінің болуы





47.

Полигон жабылғаннан кейін жерді қалпына келтіру, қоршаған ортаға әсер ету мониторингін жүргізу және ластануды бақылау үшін тарату қорын құру





48.

Полигон операторының полигон (полигонның бөлігі)жабылғаннан кейін 1-сыныпты полигондар үшін отыз жыл бойы, 2-сыныпты полигондар үшін жиырма жыл, 3-сыныпты полигондар үшін бес жыл бойы қоқыс газы мен сүзінді су шығарындыларының мониторингін жүргізуі





49.

Полигон операторының биологиялық ыдырайтын қалдықтарды көму көлемін қысқарту және қоқыс газын жинау және кәдеге жарату жүйелерін орнату арқылы полигонда метан шығарындыларын азайту жөнінде шаралар қабылдауы





50.

Өндірушілердің (импорттаушылардың) кеңейтілген міндеттемелері қолданылатын өнімнің (тауарлардың) тұтынушылық қасиеттері жоғалғаннан кейін пайда болатын қалдықтарды жинауды, тасымалдауды, қайта пайдалануға дайындауды, сұрыптауды, өңдеуді, қайта өңдеуді, залалсыздандыруды және (немесе) кәдеге жаратуды ұйымдастыру туралы өндірушілердің (импорттаушылардың) кеңейтілген міндеттемелері өндірушілер (импорттаушылар) мен өндірушілердің (импорттаушылардың)кеңейтілген міндеттемелері операторы арасында шарттың болуы





51.

Оператордың өндірушілердің (импорттаушылардың) кеңейтілген міндеттемелерін кәдеге жарату төлемдерін нысаналы пайдалану жөніндегі, өзіне жүктелген міндеттер мен функцияларды орындау немесе тиісінше орындамау жөніндегі талаптарды сақтауы





52.

Озонды бұзатын заттарды пайдалана отырып жұмыстар жүргізуге, құрамында озонды бұзатын заттар бар жабдықтарды жөндеуге, монтаждауға, оларға қызмет көрсетуге, озонды бұзатын заттарды тасымалдауға, сақтауға, рекуперациялауға, қалпына келтіруге, кәдеге жаратуға рұқсаттардың болуы





53.

Парниктік газдардың квоталанатын шығарындыларын көміртегі бірліктерінің мемлекеттік тізіліміндегі квоталанатын қондырғы операторының тиісті шотындағы көміртегі бірліктерінің санынан асатын көлемде квоталанатын қондырғымен жүзеге асыруға жол бермеу.





54.

Квоталанатын қондырғыны көміртегі квоталарын алмастан квоталау субъектісінің пайдалануына жол бермеу.





55.

Көміртегі квоталарының Ұлттық жоспарының қолданылу кезеңіне квоталанатын қондырғының парниктік газдар шығарындылары мониторингін квоталау субъектісінің жоспарды әзірлеуі және орындауы





56.

Авариялық жағдайдың туындау қаупі жағдайларын қоспағанда, ұңғымаларды пайдалану кезінде флюидтерді алауларда жағуға жол бермеу.





57.

Қауіпті қалдықтарды қауіпті емес қалдықтар полигондарына көму





58.

Табиғи орта құрауыштарын ремедиациялау бағдарламасын әзірлеу және жүргізу





59.

III санаттағы объектілер үшін қоршаған ортаға әсер ету туралы декларацияның болуы





60.

Белгіленген лимиттерді (I және II санаттағы объектілер үшін) немесе қоршаған ортаға әсер ету туралы декларацияда көрсетілген қалдықтардың жиналу көлемдерін (III санаттағы объектілер үшін) асыра отырып және (немесе)мерзімдерді асыра отырып қалдықтардың жинақталуы





61.

Бөлек жинауға ұшыраған қалдықтарды қалдықтарды басқарудың барлық келесі кезеңдерінде араластыруға жол бермеу





62.

Қалдықтарды жинау жөніндегі операцияларды жүзеге асыратын тұлғалардың қалдықтарды бөлек жинауын қамтамасыз ету





63.

Тұрмыстық қатты қалдықтарды алдын ала сұрыптамай көмуге жол бермеу





64.

Кемелерден мұнайды, ластаушы заттарды және олардан тұратын сарқынды суларды, тазартылмаған балласт суларын, тамақ қалдықтарын, тұрмыстық қоқысты және пластмассаның барлық түрлерін су объектілеріне төгуге жол бермеу





65.

Қауіпті қалдықтарды қайта өңдеу, залалсыздандыру, кәдеге жарату және (немесе) жою жөніндегі жұмыстарды орындау (қызметтер көрсету) үшін лицензияның болуы





66.

Қалдықтарды жинау, сұрыптау және (немесе) тасымалдау, қауіпсіз қалдықтарды қалпына келтіру және (немесе) жою жөніндегі қызметтің басталғаны немесе тоқтатылғаны туралы хабарламаның болуы





67.

Технологиялық жабдықтың жұмысында технологиялық іркіліс, бас тарту немесе ауытқу кезінде технологиялық еріксіз жағу ретінде көмірсутектер саласындағы уәкілетті орган танымаған шикі газды алауда жағу





68.

Жаңа және реконструкцияланатын ғимараттарды, құрылыстарды (селге қарсы, көшкінге қарсы және су тасқынына қарсы құрылыстарды қоспағанда) және олардың кешендерін жобалау, салу және пайдалануға беру кезінде су объектілері мен олардың су қорғау аймақтары мен белдеулерінің ластануы мен қоқыстануын болғызбайтын құрылыстар мен құрылғылармен қамтамасыз ету





69.

Жер қойнауын пайдаланушылар келісімшарттық аумақ шегінде бұрын бұрғыланған ұңғымаларды анықтаған кезде оларды теңгерімге қабылдауды қамтамасыз ету және олар бойынша мониторинг жүргізу





70.

Өндірістік экологиялық бақылау нәтижелері бойынша есептілікті ұсыну





71.

Қалдықтардың мемлекеттік кадастрын жүргізу үшін деректер ұсыну





72.

Қоршаған ортаны қорғау жөніндегі іс-шаралар жоспарының орындалуы туралы жыл сайынғы есепті ұсыну





73.

Ластауыштардың шығарындылары мен тасымалдарының тіркеліміне есеп ұсыну





74.

Қоршаған ортаға әсері туралы декларацияны тапсыру





75.

Қалдықтарды басқару бойынша есептерді ұсыну





76.

Квоталау субъектісінің өткен жылғы валидация және верификация жөніндегі аккредиттелген органға верификация үшін парниктік газдар шығарындыларын түгендеу туралы есепті ұсыну





77.

Қауіпті қалдықтарды түгендеу жөніндегі есептерді тапсыру





78.

Квоталау субъектісінің ағымдағы жылдың бірінші сәуіріне дейін мемлекеттік көміртегі кадастрына өткен жылғы парниктік газдар шығарындыларын түгендеу туралы есепті ұсынуы





79.

Бақылау субъектісінің қоршаған ортаны қорғау саласындағы уәкілетті органға бақылау субъектісіне (объектісіне) бармай профилактикалық бақылау нәтижелері бойынша анықталған бұзушылықтарды жою жөніндегі іс-шаралар жоспарын ұсынуы





      Лауазымды адам (адамдар):

      _______________________ _________________________________ _______

      (лауазымы) (қолы) (тегі, аты, әкесінің аты (бар болған жағдайда)

      _______________________ ______________________________________ __

      (лауазымы) (қолы) (тегі, аты, әкесінің аты (бар болған жағдайда)

      Бақылау субъектінің басшысы:

      (лауазымы) (қолы) (тегі, аты, әкесінің аты (бар болған жағдайда)

  Қазақстан Республикасы
Ұлттық экономика министрінің
міндетін атқарушының
2015 жылғы 30 желтоқсандағы
№ 835 және
Қазақстан Республикасы
Энергетика министрінің
2015 жылғы 15 желтоқсандағы
№ 721 бірлескен бұйрығына
4-қосымша

Тексеру парағы

      Ескерту. 3-қосымшамен толықтырылды – ҚР Энергетика министрінің 19.11.2018 № 448 және ҚР Ұлттық экономика министрінің 26.11.2018 № 80 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі); жаңа редакцияда - ҚР Экология, геология және табиғи ресурстар министрінің м.а. 19.08.2022 № 576 және ҚР Ұлттық экономика министрінің м.а. 19.08.2022 № 57 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бірлескен бұйрықтарымен.

      Қоршаған ортаны қорғау саласындағы лицензияланатын қызмет түріне қойылатын біліктілік талаптарына сәйкестік_______________________________________________

      Қазақстан Республикасы Кәсіпкерлік кодексінің 138 –бабына сәйкес

      қоршаған ортаны қорғау саласындағы жұмыстарды орындауға және қызмет

      көрсетуге лицензиялары бар субъектілерге __ қатысты

      бақылау және қадағалау субъектілерінің (объектілерінің) біртекті тобының атауы

      Тексеруді тағайындаған мемлекеттік орган ___________________

      Бақылау субъектісіне (объектісіне) бару арқылы

      тексеруді/профилактикалық бақылауды тағайындау

      туралы акт ______________________________________________________ №, күні

      Бақылау және қадағалау субъектісінің (объектісінің) атауы _____

      Бақылау және қадағалау субъектісінің (объектісінің) (жеке сәйкестендіру нөмірі),

      бизнес-сәйкестендіру нөмірі _______________________

      ________________________________________________________

      Орналасқан жерінің мекенжайы _______________________

Талаптар тізбесі

Талап етіледі

Талап етілмейді

Талаптарға сәйкес келеді

Талаптарға сәйкес келмейді

1

2

3

4

5

6

Жеке және заңды тұлғалар үшін I санаттағы объектілер үшін табиғат қорғауды жобалау, нормалау жөніндегі қызметке сәйкестігі

1.

Жеке тұлғада профилі бойынша тиісті жоғары білімі болуы және заңды тұлғалар үшін өтініш иесі басшысының жоғары білімі болуы





2.

Жеке тұлғаның қоршаған ортаны қорғау саласында кемінде үш жыл оның ішінде, экологиялық аудит жөніндегі қызмет үшін табиғатты қорғауды жобалау, нормалау саласындағы практикалық жұмыс тәжірибесі кемінде бір жыл болуы және заңды тұлғаның штатында жұмыс істейтін, қоршаған ортаны қорғау саласында кемінде үш жыл практикалық жұмыс тәжірибесі бар, профилі бойынша тиісті жоғары білімі кем дегенде екі маманның болуы, осы заңды тұлғаның штатында жұмыс істейтін экологиялық аудит бойынша қызмет үшін кемінде екі экологиялық аудитор болуы қажет





3.

Аккредиттелген мамандандырылған зертхана не көрсетілген зертханалары бар ұйымдардың талдамалық жұмыстарды (қызметтерді) орындауы туралы шарт болуы





4.

Қоршаған ортаға эмиссиялардың нормативтерін есептеу бойынша бағдарламалық кешенінің болуы





Жеке және заңды тұлғалар үшін қауіпті қалдықтарды қайта өңдеу, залалсыздандыру, кәдеге жарату және (немесе) жою жөніндегі қызметке сәйкестігі

5.

штатында экологтың (білімі бойынша) қоршаған ортаны қорғау саласында кемінде бір жыл практикалық жұмыс тәжірибесінің болуы





6.

меншік иесінде қауіпті қалдықтарды қабылдау, қалпына келтіру және/немесе жою үшін арналған (әкімшілік-аумақтық бірлікте – қауіпті қалдықтарды басқару бойынша қабылдау және операциялар жүргізілетін облыста, республикалық маңызы бар қалада немесе астанада) өндірістік объектінің (үйдің, құрылыстың, ғимараттың, үй-жайдың және/немесе қауіпті қалдықтар полигонының) болуы





7.

қалдықтарды қалпына келтіру және/немесе жою операциялары үшін өндірістік кешеннің (қондырғының, жабдықтың және/немесе көліктің) меншік иесінің меншігінде болуы





8.

қоршаған ортаға эмиссияға рұқсаттың және мемлекеттік экологиялық сараптама қорытындысының немесе кешенді экологиялық рұқсаттың болуы





9.

міндетті экологиялық сақтандыру жөніндегі сақтандыру полисі





10.

қауіпті қалдықтарды басқаратын кәсіпорынның оларды тасымалдаумен айналысатын көлігі GPS құрылғысымен (трекер) жабдықталады





      Лауазымды адам (адамдар):

      ___________________ ____________ ________________________________________

      (лауазымы) (қолы) (тегі, аты, әкесінің аты (бар болған жағдайда)

      ___________________ _______________________________________________________

      (лауазымы) (қолы) (тегі, аты, әкесінің аты (бар болған жағдайда)

      Бақылау субъектінің басшысы:

      __________________________________________________________________________

      (лауазымы) (қолы) (тегі, аты, әкесінің аты (бар болған жағдайда)