Қазақстан Республикасында тұтынушылардың құқықтарын қорғауды күшейту жөнiндегi шаралар туралы

Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң 1997 жылғы 7 тамыздағы N 1238 қаулысы. Күші жойылды - Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2003 жылғы 17 наурыздағы N 258 қаулысымен.

Күшін жойған

      Қазақстан Республикасында тұтынушылардың құқықтарын қорғауды күшейту мақсатында Қазақстан Республикасының Үкiметi қаулы етедi:
      1. 1997-1998 жылдарға арналған тұтынушылардың құқықтарын қорғаудың мемлекеттiк жүйесiн жетiлдiрудiң қоса берiлiп отырған Бағдарламасы бекiтiлсiн.
      2. Қазақстан Республикасының Экономика және сауда министрлiгi:
      1997 жылдың 1 қазанына дейiн тұтынушылардың құқықтарын мемлекеттiк қорғау және жергiлiктi атқарушы органдардың тұтынушылардың қоғамдық ұйымдарымен өзара iс-қимыл жөнiндегi қызметiн жандандыру мақсатында аймақтарда кеңестер өткiзсiн;
      1997 жылдың 1 қарашасына дейiн Қазақстан Республикасының Әдiлет министрлiгiмен бiрлесiп, тұтынушылардың құқықтарын қамтамасыз етiлуiнiң, сот, құқық қорғау және бақылау органдарының шағымдар мен материалдарды қарауының жай-күйiне талдау жасасын және осы нәтижелер бойынша тұтынушылардың құқықтарын қорғаумен байланысты iс санаттарын қараудың практикасын қорыту үшiн материалдар әзiрлесiн.
      3. Орталық және жергiлiктi атқарушы органдар тұтынушылардың қоғамдық ұйымдарының сұратуы бойынша, олардың құқық қорғау және бақылау органдарына жүгiнуiне, сондай-ақ сотқа талап қоюына қажеттi материалдарды беретiн болсын.
      4. Қазақстан Республикасының Бiлiм және мәдениет министрлiгi 1997-1998 оқу жылынан бастап жалпы бiлiм беретiн мектептердiң оқушылары үшiн "Мемлекет және құқық негiздерi", "Жоғары оқу орындары мен колледждерiнiң студенттерiне арналған құқық негiздерi" үлгiлiк оқу бағдарламаларына тұтынушылардың құқықтарын қорғау жөнiндегi заңдарды оқып-үйренудi енгiзсiн.
      5. Тұтынушылардың құқықтарын қорғау жөнiндегi ведомствоаралық кеңес тұтынушылардың құқықтарын қорғау жөнiндегi бiрлескен iс-қимылдарының жыл сайынғы жоспарларын орындау жөнiндегi қызметтi жандандырсын.
      6. Қазақстан Республикасының Экономика және сауда министрлiгi Алматы қаласы әкiмiнiң Тұтынушылардың құқығын қорғау жөнiнде орталық құру туралы бастамасын зерделесiн және осы тәжiрибенi басқа аймақтарға тарату жөнiнде белгiленген тәртiппен ұсыныстар енгiзсiн.
      7. Осы қаулының орындалуына бақылау жасау Қазақстан Республикасының Экономика және сауда министрлiгiне жүктелсiн.

      Қазақстан Республикасының
      Премьер-Министрi

Қазақстан Республикасы    
Үкiметiнiң           
1997 жылғы 7 тамыздағы     
N 1238 қаулысымен     
бекiтiлген     

1997-1998 жылдарға арналған тұтынушылардың құқықтарын қорғаудың мемлекеттiк жүйесiн жетiлдiру бағдарламасы

КIРIСПЕ

      Қазақстанның нарықтық қатынастарға өту кезеңiнде тұтынушылардың құқықтарын қорғау мемлекеттiк саясаттың құрамдас бөлiгi болуға тиiс, онсыз экономиканың тұрақты дамуын қамтамасыз ету мүмкiн емес.
      Қазiргi уақытта тұтынушылардың құқықтарын қорғау iсi мемлекеттiк жүйе ретiнде қалыптасу кезеңiнде тұр.
      Тұтынушылардың құқықтарын қорғаудың мемлекеттiк жүйесiнiң iске асырылуы, сатушы мен тұтынушы арасындағы құқықтық қатынастардың қалыптасуы мен дамуын жеделдетуге, халықтың тұтыну қабiлетiн қорғауға, тұтынушы азаматтардың iргелi құқықтарын iске асыруға мүмкiндiк бередi.
      Осы бағдарлама нарыққа өту кезеңiнде тұтынушылардың құқықтарын қорғаудың мемлекеттiк жүйесiн қалыптастырудың негiзгi бағыттарын айқындайды.

I. Тұтынушылардың құқықтарын қорғаудың мемлекеттiк жүйесiн қалыптастырудың мақсаты мен негiзгi принциптерi

      Тұтынушылардың Конституциялық нормаларға негiзделетiн құқықтарын қорғаудың мемлекеттiк жүйесiн қалыптастырудың мақсаты тұтынушылардың мыналарға:
      өмiрi мен денсаулығының қауiпсiздiгiне, қоршаған ортаның салауаттылығына, тауар мен қызмет көрсетулердi еркiн таңдауға, ақпаратқа тұтынушыға келтiрiлген зиянның өтелуiне, тұтынушылық бiлiм алу, өз мүдделерiн қорғауға және қоғамдық ұйымдарға бiрiгуге деген құқықтарының сақталуын қамтамасыз ету болып табылады.
      Тұтынушылардың құқықтарын қорғаудың мемлекеттiк жүйесiн қалыптастырудың негiзгi принциптерi:
      тұтынушылардың құқықтарын қорғау саласындағы қатынастарды реттеудiң тiкелей және жанама әдiстерiн ұштастыру;
      әр түрлi мемлекеттiк құрылымдарға (Қазақстан Республикасы Экономика және сауда министрлiгiнiң жанындағы Стандарттау, метрология және сертификаттау жөнiндегi агенттiк, Қазақстан Республикасы денсаулық сақтау министрлiгiнiң Мемлекеттiк санитарлық-эпидемиологиялық қызмет және функционалдық қамтамасыз ету департаментi және басқалар) бекiтiлген мемлекеттiк бақылау және қадағалау функцияларының үйлесiмдi түрде iске асырылуы;
      тұтынушылардың жеке азаматтық құқықтарын жүзеге асыруға негiзделген тұтынушылардың құқықтарын қорғаудың "өзiн-өзi реттейтiн" тетiгiн жасау;
      жариялылық, демократия және тұтынушылардың құқықтарын қорғау жөнiндегi қоғамдық ұйымдардың кең желiсiн дамыту;
      тұтынушылардың құқықтарын қорғау саласындағы халықаралық ынтымақтастық болып табылады.
      Тұтынушылардың құқықтарын қорғаудың мемлекеттiк жүйесiн қалыптастырудағы элементтер мыналар болуға тиiс:
      құқықтық базаны жетiлдiру жөнiндегi қызметтi жандандыру;
      атқарушы органдар мен жергiлiктi өкiмет органдарының аумақтық қызметтерiнiң жұмысын күшейту;
      орталық пен аймақтардың екiжақты байланысын жақсарту;
      тұрғын үй-коммуналдық сектордағы тұтынушылардың өзiн-өзi басқаруын дамыту;
      тұтынушылардың құқықтарын қорғау жөнiнде сот iс-тәжiрибесiн қорыту жөнiндегi ұсыныстарды зерделеу және енгiзу;
      тұтынушылардың кең және айқындалмаған тобына зиянды өтеудiң тетiгiн жасау;
      тұтынушыларға құқықтық ақпарат беру.

II. Тұтынушылардың құқықтарын қорғаудың мемлекеттiк жүйесiнiң өзара байланысты және өзара сабақтас блоктары

      1. Тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы заңдардың жүзеге асырылуына мемлекеттiк бақылау

      Тұтынушылардың құқықтарын қорғау жөнiндегi заңдардың iске асырылуына тиiмдi мемлекеттiк бақылау жасау үшiн:
      тұтынушылардың құқықтарының қауiпсiздiгiне және оларды қорғауға бағытталған заңдардың орындалуын бақылауды;
      Қазақстан Республикасы Экономика және сауда министрлiгiнiң жанындағы Стандарттау, метрология және сертификаттау жөнiндегi агенттiктiң, Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрлiгiнiң, Қазақстан Республикасы Мемлекеттiк кеден комитетiнiң және басқалардың органдарының бақылау функцияларын iске асыру нысандарын жетiлдiрудi;
      тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы заңдардың сақталуын бақылайтын барлық органдардың қызметiн үйлестiрудi, олардың жұмысының тиiмдiлiгiн арттыруды, олардың арасында функциялар мен өкiлеттiктерiн дәл бөлудi, әр түрлi кезеңдерде әр түрлi органдардың, тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы заңдарды бұзушылық фактiлерi бойынша шаралар қабылдауының дәйектi тәртiбiн белгiлеудi;
      Тұтынушылардың құқықтарын қорғау жөнiндегi ведомствоаралық кеңестiң ролiн атқаруды, осы салада министрлiктер мен ведомстволардың тиiмдi ынтымақтастығын (бiрлескен тексерулер жүргiзу, Тұтынушылардың құқықтарын қорғау жөнiндегi ведомствоаралық кеңестiң олардың материалдарын қорытуы, үрдiстер мен проблемаларды анықтау, жалпы ұсыныстар әзiрлеу) қамтамасыз ету қажет.

      2. Тұтынушылардың құқықтарын қорғау саласында заңдық және нормативтiк базаны жетiлдiру мен кеңейту

      Қазақстан Республикасында тұтынушы азаматтардың құқықтары мен мүдделерiн қорғау жөнiнде заңдар кешенiн әзiрлеу қажет.
      Тұтынушы мен кәсiпкерлiк қарым-қатынасы өкiметтiк және бағынысты емес қатынастағы субъектiлердiң қарым-қатынасы болғандықтан, мұның негiзiн азаматтық құқықтық нормалар құрауға тиiс, сондықтан бұл азаматтық құқықтармен реттеледi.
      Бiрiншi кезекте мыналарды:
      "Тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы" Заңның жаңа редакциясын және оның түсiндiрмесiн:
      тұрғын үй-коммуналдық салада жүргiзiлiп жатқан реформаға (коммуналдық қызметтердiң бәсеке нарығын құру, тұрғын үй қорында өзiн-өзi басқару құрылымдарын дамыту) және тұтынушылар мен қызмет көрсетушiлер арасындағы құқықтық қатынастардың ролiнiң артуына байланысты Қазақстан Республикасының "Тұрғын үй қатынастары туралы" Заңына баптары бойынша түсiндiрмелердi;
      Қазақ КСР-iнiң әкiмшiлiк құқық бұзушылық туралы кодексiне тұтынушылардың құқықтарын қорғау жөнiндегi заңдарды бұзушылық үшiн жауапкершiлiк туралы толықтыруларды әзiрлеу қажет.
      Толық және жетiлген заңдық базаның болуы мемлекеттiк саясаттың толықтай жүзеге асырылуын қамтамасыз етпейдi. Оған әр түрлi қызмет түрлерiнiң: көлiк, байланыс, коммуналдық шаруашылық, медицина, банк, сақтандыру, сауда және қоғамдық тамақтандыру және басқа қызмет көрсетiлуiн регламенттейтiн заңдық нормативтiк актiлер (ережелер) түрiндегi заң нормаларын iске асырудың нақты тетiктерi қажет.
      Қызмет көрсетушiлердiң тұтынушыларға қызмет көрсетуi жөнiндегi қолданылып жүрген көптеген нормативтiк құжаттар күнi бүгiнге дейiн Қазақстан Республикасының Конституциясына, Қазақстан Республикасының Азаматтық кодексiне, "Тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы" Заңына сәйкес келтiрiлген. Осы саладағы барлық заңдық нормативтiк базаларға сараптама жүргiзiп, оларды 1997-1998 жылдарға арналған тұтынушылардың құқықтарын қорғаудың мемлекеттiк жүйесiн жетiлдiру бағдарламасын iске асыру жөнiндегi Үкiметтiң iс-қимыл жоспар-кестесiмен (қоса берiлiп отыр) белгiленген кезектiлiкпен жоғарыда аталған заңдық актiлерге сәйкес келтiру қажет.

      3. Құқық қолдану практикасы Орталық атқарушы органдардың тұтынушылардың құқықтарын қорғау жөнiндегi сотқа дейiнгi және сот практикасын зерделеуге қатысуы

      Тұтынушылардың құқықтарын сотқа дейiн және сотта қорғау жүйесiн жетiлдiрудiң маңызды бағыттары:
      тұрғын үй қорындағы қоғамдық ұйымдармен және өзiн-өзi басқару құрылымдарымен тұтынушылардың құқықтарын сотқа дейiн қорғау жөнiнде әдiстемелiк жұмыс жүргiзу;
      нарықтық қатынастардың субъектiлерi үшiн өкiлеттi және атқарушы органдардың тарапынан түсiндiру жұмыстарын жүргiзу тәжiрибесiн кеңейту;
      тұрғын үй қатынастары, банк, сақтандыру және т.с.с. салаларда қоғамдық ұйымдарға сот материалдарын даярлау және iс санаттары бойынша соттық үлгiлiк құқықтық шешiмдер жасауда әдiстемелiк көмек көрсету;
      семинарлар және конференциялар өткiзу, бұқаралық ақпарат құралдарында көрiну;
      уәкiлеттi органдардың бақылау және қадағалау функцияларын орындауын қамтамасыз ету (заңдарды бұзғандығы жөнiнде ескертулер және оларды жою жөнiнде ұйғарымдар беру, заң бұзушыларға сотқа дейiнгi талаптар қою, нарық субъектiлерiнiң белгiлi бiр әрекетiн заңсыз деп тану туралы мемлекеттiк органдар тарапынан соттық талап қоюларын қамтамасыз ету);
      тұтынушылардың құқықтары мен мүдделерiн бұзушылық туралы азаматтар мен қоғамдық ұйымдардың талап қоюларын қарау жөнiнде барлық деңгейдегi соттар үшiн ұсынымдар жасап шығару мақсатында тұтынушылардың құқықтарын қорғау жөнiндегi сот практикасына талдау жасау және Қазақстан Республикасының Жоғарғы Соты Пленумының сот практикасын қорытуы үшiн материалдар әзiрлеу болып табылады.

      4. Тұтынушыларға бiлiм беру және оларды хабардар ету

      Тұтынушылардың құқықтарын қорғаудың мемлекеттiк жүйесiнiң маңызды блоктарының бiрi халыққа құқықтық бiлiм беру болып табылады.
      Тұтынушыларға бiлiм беру мен оларды хабардар ету үшiн мынадай шаралар қажет:
      Қазақстан Республикасының Әдiлет министрлiгi жүргiзетiн жаппай құқықтық бiлiм беру шеңберiнде бiлiм беру жүйесiнiң оқу-тәрбие мекемелерiнде тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы заң негiздерiн оқыту жөнiнде оқу бағдарламаларын әзiрлеп, енгiзу;
      мемлекеттiк органдар, шаруашылық жүргiзушi субъектiлер үшiн тұтынушылардың құқықтарын қорғау мәселелерi бойынша халыққа ұғынықты, кодтарға бөлiнген нормативтiк актiлер жинақтарын және олардың халыққа оңтайландырылған түсiндiрме жинақтарын басып шығару;
      бұқаралық ақпарат құралдарында тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы заңдарды кеңiнен жариялау.

      5. Тұтынушылардың құқықтарын қорғау мәселелерi бойынша ведомствоаралық ақпарат жүйесiн құру

      Мақсаты - мемлекеттiк басқару органдарын, басқа да мүдделi ұйымдарды және халықты тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы заңдарды iске асыруға бағытталған жедел және сапалы ақпаратпен қамтамасыз ету.
      Ақпарат жүйесi тұтынушылардың құқықтарын қорғау саласындағы мынадай мiндеттердi шешудi қамтамасыз етуге тиiс:
      тұтынушылардың құқықтарын қорғау саласындағы ахуалды талдау мен болжау;
      тұтынушылардың құқықтарын қорғау жөнiндегi қоғамдық ұйымдар үшiн ұсынымдар, әдiстемелiк материалдар әзiрлеу;
      тұтынушылардың құқықтарын бұзу оқиғалары, адам өмiрi мен денсаулығына қауiптi тауарлардың сатуға түсу фактiлерi туралы барлық мүдделi ұйымдарды, азаматтарды жедел хабардар ету;
      нарықтың тұтыну тауарларымен және қызмет көрсетулермен молығуының жай-күйiне, олардың сапасына, тұтынушылардың құқықтарының бұзылу себептерiне талдау жасауға мүмкiндiк беретiн статистикалық есептiлiктi жетiлдiру;
      Ақпараттандырудың жоғары деңгейiне тұтынушылардың құқықтарын қорғаудың мемлекеттiк жүйесiнiң интеграцияланған және тармақтанған инфрақұрылымын құру арқылы жету көзделiп отыр, оған мыналар кiредi:
      тұтынушылардың құқықтарын қорғау саласында деректер банкiн құру;
      тұтынушылардың құқықтарын қорғаудың мемлекеттiк жүйесiнiң барлық деңгейiнде өкiмет билiгiнiң барлық тармақтарымен, басқа ұйымдармен ақпарат алмасудың бағдарламалық және телекоммуникациялық құралдарын құру.
      Тұтынушылардың құқықтарын қорғауды тиiмдi ақпараттық қолдауды ұйымдастыруды кезең-кезеңiмен, тиiстi қаржылық және материалдық-техникалық жағдайлардың пайда болып, дамуына, жоғары бiлiктi мамандардың болуына қарай жүргiзу керек.

      6. Тұтынушылардың құқықтарын қорғау саласында халықаралық ынтымақтастықты дамыту

      Қазақстан Республикасы шет елдермен белсендi сауда ынтымақтастығын жүргiзiп отырған жағдайда тұтынушы азаматтарды сапасыз адам өмiрi мен денсаулығына қауiптi өнiмдермен қорғау проблемасы айрықша мәнге ие болып отыр.
      ТМД-ға мүше елдермен ынтымақтастық тұтынушылардың сапасыз тауарлар бойынша жасап шығарушыларға қойған талаптарын қарауда өзара көмек көрсетудi: Тәуелсiз Мемлекеттер Достастығына мүше мемлекеттер өзара алысып-берiсетiн техникалық күрделi тұрмыстық тауарларға қызмет көрсету мәселелерiн шешудi, ұлттық заңдардың дамуы туралы ақпарат алмасуды, тұтынушылардың құқықтарын қорғау жөнiндегi жұмысты ұйымдастырудың iс-тәжiрибесiн, осы саладағы мемлекеттiк саясатты бағыттауды, мамандар алмасуды, бiрлескен практикалық шаралар жүргiзудi қамтуға тиiс.
      Жоғарыда қойылған мiндеттердi шешуге ұлттық заңдарды үйлестiру арқылы қол жеткiзуге болады.
      Бельгиядағы Тұтыну құқығы орталығымен мынадай мiндеттердi iске асыру белгiленiп отыр:
      Қазақстанда тұтынушылардың құқықтарын қорғау саласындағы заңдарды жетiлдiру;
      тұтынушылардың құқықтарын қорғау мәселелерiмен айналысатын мамандарды оқытуға көмектесуi;
      тұтынушылардың құқықтарын қорғау мәселелерiмен айналысатын үкiмет органдарының басқа үкiмет және үкiметтiк емес ұйымдармен жүргiзетiн тұтыну саясатын үйлестiруге көмек көрсету;
      заң және бiлiмдiк материалдарын қоса алғанда, ақпарат, құжаттама алмасу;
      тұтынушылардың құқықтарын қорғау саласында оқыту бағдарламаларын жасау;
      тұтынушылар арасында олардың құқықтарын қорғауға қатысты оқу-ағарту жұмыстарын жүргiзу.
      Еуропа Қауымдастығы Комиссиясының есептеулерiне қарағанда, осы бағдарлама бойынша қаржыландырудың жалпы көлемi 1 млн. экюдi құрайды.

III. Тұтынушылардың заңды құқықтары мен мүдделерiн практикалық жүзеге асыруды қамтамасыз етудiң тетiгi

      Тұтынушылардың заңды құқықтары мен мүдделерiн жүзеге асыру қаржылық, материалдық-техникалық, осы салада кадрларды даярлау мен қайта даярлаудың қажеттi жағдайлары мен алғышарттарын жасауды талап етедi.
      Осы Бағдарламаның мақсаттарын iске асыру үшiн мынадай мiндеттердi шешу қажет:
      мамандардың бiлiктiлiгiн арттыру бағдарламасын әзiрлеп, iске асыру;
      кадрлар саласында шашыраңқылықты жою және тұтынушылардың құқықтарын қорғауды ғылыми тұрғыда қамтамасыз ету мақсатында тиiстi ғылым және кадрлар даярлаудың тиiстi аймақтық орталықтарын ұйымдастыру, шетелдiк ғылыми орталықтарында кадрларды даярлау мен тағылымдамадан өткiзу практикасы.
      Тұтынушылардың құқықтарын қорғаудың мемлекеттiк жүйесiн дамыту бағдарламасын iске асыру қаржылық шығыстармен қатар, оны аймақтық және жалпымемлекеттiк деңгейлерде iске асыруға бақылауды ұйымдастыруды да қажет етедi.
      Тұтынушылардың құқықтарын қорғаудың мемлекеттiк жүйесiн құру жөнiндегi бағдарламаны енгiзудiң жүргiзiлiп жатқан реформалардың маңызды құрамдас бөлiктерiнiң бiрi ретiндегi мәндiлiгiн ескере отырып, Бағдарламаның iске асырылуын бақылау мәселелерiн Қазақстан Республикасының Экономика және сауда министрлiгiне жүктеген жөн.

Қосымша

Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң 1997-1998 жылдарға арналған тұтынушылардың құқықтарын қорғаудың мемлекеттiк жүйесiн жетiлдiру бағдарламасын жүзеге асыру жөнiндегi iс-қимылының жоспар-кестесi

____________________________________________________________________
 N |         Шаралар          |Аяқталу     |Атқарылу  |Атқарылуына
р/с|                          |нысаны      |мерзiмi   |жауаптылар
___|__________________________|____________|__________|_____________
 1 |             2            |      3     |     4    |      5
___|__________________________|____________|__________|_____________
  I. Заңдық қамтамасыз ету

  1. "Жер туралы" Қазақстан    Заң жобасы,    1997     Ауылшарминi,
     Республикасы Президентi.  Үкiмет        жылдың    Әдiлетминi,
     нiң 1995 жылғы 22 жел.    қаулысының   қыркүйегi  Экономсауда.
     тоқсандағы N 1217 Заң     жобасы                  минi
     күшi бар Жарлығының
     меншiк иелерi коопера.
     тивтерiне жер учаскелерiн
     бөлудiң барлық қажеттi
     құжаттарын өтеусiз
     ресiмдеу бөлiгiне
     толықтырулар енгiзу

  2. "Тұрғын үй қатынастары    Түсiнiктеме     1997    Әдiлетминi,
     туралы" Заңға түсiнiк.                   жылдың   Экономсауда.
     теме әзiрлеу                            қарашасы  минi

  3. "Азаматтардың жекелеген   Үкiмет          -"-     Қаржыминi,
     санаттарына жеңiлдiк      қаулысының              Еңбекәлеу.
     беру мен министрлiктерге, жобасы                  метминi,
     мемлекеттiк комитеттерге,                         Экономсауда,
     орталық, жергiлiктi                               минi,
     атқарушы органдарға және                          Әдiлетминi
     заңды тұлғаларға оған
     байланысты шығынарды
     өтеудiң тәртiбiн бекiту
     туралы" Қазақстан Рес.
     публикасы Үкiметiнiң
     1996 жылғы 29 сәуiрдегi
     N 527 қаулысының тұрғын
     үй-коммуналдық саласына
     жеңiлдiктер беру және
     азаматтардың жекелеген
     санаттарына оларды өтеу
     бөлiгiне өзгерiстер мен
     толықтырулар енгiзу

    II. Тұтынушылар құқығын
         жүзеге асырудың
        құқықтық негiздерi

  4. Тұрғын үй қорын сақтау,   Үкiмет       1997       Экономсауда.
     тұрғын үйдi пайдаланудың  қаулысының   жылдың     минi,
     ұзақтығын ұлғайтуды       жобасы       қарашасы   Қаржыминi
     қамтамасыз ету жөнiндегi
     шаралар бағдарламасын
     әзiрлеу

  5. Қызмет көрсетудiң барлық  Ведомстволық 1997-1998  Әдiлетминi,
     түрi жөнiндегi норматив.  нормативтiк  жылдар     Экономсауда.
     тiк базаның Конститу.     құқықтық акт            минi,
     цияға, Қазақстан Респуб.                          Денсаулық.
     ликасының Азаматтық                               сақтауминi,
     кодексiне (жалпы бөлiм),                          мүдделi
     "Тұтынушылар құқығын                              орталық
     қорғау туралы" Қазақ                              атқарушы
     КСР-iнiң Заңына                                   органдар
     сәйкестiгiне сараптама
     жасауды жүзеге асыру
     және оның нормативтiк
     база құру

  6. Тауарларды, жұмыстарды,   Келiсiлген   жыл сайын  Тұтынушылар
     қызмет көрсетулердi       iс-қимыл                құқығын
     тұтынушылардың құқығын    жоспары                 қорғау
     мемлекеттiк қорғауды                              жөнiндегi
     қамтамасыз ету жөнiнде                            ведомство.
     келiсiлген iс-қимыл                               аралық
     жоспарын әзiрлеу және                             кеңестiң
     оның орындалуын                                   мүшелерi
     қамтамасыз ету

  7. Коммуналдық, сауда        Ережелер,    1997-1998  Әдiлетминi,
     саласы, көлiк, байланыс,  ведомство.   жылдар     Экономсауда.
     туризм мекемелерiнiң      лық                     минi, Көлiк.
     қызмет көрсетулерiнiң     нормативтiк             комминi,
     Ережесiн әзiрлеу және     құқықтық               Энергеоресурс.
     бекiту                    актiлер                 тарминi,
                                                       Бiлiм және
                                                       мәдениетминi

  8. Тұтынуға жарамсыз деп     Қауiптi      1997       Iшкiiсминi,
     танылған өнiмдердi табуға өнiмдердi    жылдың     Мемкеденком,
     және жоюға байланысты     жою жөнiнде. қыркүйегi  Экономсауда.
     нормативтiк құжаттарды    гi комиссия             минi,
     әзiрлеу                   туралы                Денсаулықминi,
                               ереже,                  Әдiлетминi
                               иелерiнен
                               жарамсыз деп
                               танылған
                               өнiмдердi
                               алудың
                               тәртiбi

  9. Мемлекеттiк бақылау және  Тәртiп,      _"_        Экономсауда.
     қадағалау органдарының    Ведомстволық            минi,
     бюджеттiк ұйымдардың      нормативтiк             Әдiлетминi
     орындайтын ақылы қызмет.  құқықтық
     терiне арналған бағалар   актiлер
     мен тарифтердi бекiтудiң
     тәртiбiн әзiрлеу

 10. Тауарлардың, жұмыстар мен Статиска.    1997       Экономсауда.
     қызмет көрсетулердiң      лық есеп.    жылдың     минi, орталық
     сапасын талдауды, тұрғын  тiлiк        қыркүйегi  атқарушы
     үй қорында өзiн-өзi       нысаны,                 органдар -
     басқару құрылымын және    ведомство.              Тұтынушылар
     тұрғын үй коммуналдық     лық                     құқығын
     қызмет рыногының бәсе.    нормативтiк             қорғау жөнiн.
     келестiгiн дамытуды       құқықтық                дегi ведом.
     жүзеге асыруға мүмкiндiк  актiлер                 ствоаралық
     беретiн статистикалық                             кеңестiң
     есептiлiк нысандарын                              мүшелерi
     әзiрлеу

 11. Тұрғын үй қорында өзiн-   Әдiстемелiк  1997       Экономсауда.
     өзi басқару құрылымдарын  ұсынымдар,   жылдың     минi,
     тұрғын үй реформасын      ведомство.   қараша-    Ауылшарминi,
     жүргiзу жағдайында        лық норма.   желтоқсаны Әдiлетминi
     дамытуға арналған         тивтiк
     нормативтiк база құру     құқықтық
     жөнiндегi жұмыстарды      актiлер
     аяқтау

     Тұрғын үй иелерiнiң
     ПИК-мен және коммуналдық
     қызмет көрсетушiлермен
     шарт жасасу жөнiнде
     әдiстемелiк ұсыным
     әзiрлеу

 12. Пәтер иелерiнiң коопера.  Оқыту        1997       Экономсауда.
     тивi басшылығын оқыту     бағдарлама.  жылдың     минi
     бағдарламасын әзiрлеу     сы, ведом.   қыркүйегi
                               стволық
                               нормативтiк
                               құқықтық
                               акт

 13. Тұтынушылар құқығын       Осы мәселе   1997-1998  Жергiлiктi
     қорғау жөнiндегi қоғамдық бойынша      жылдар     өкiлеттi және
     бiрлестiктердi құруға     әкiмдердiң              атқарушы
     жәрдемдесу                қаулысы                 органдар

     III. Тұтынушыларды оқу-ағарту
          және хабардар ету

 14. Бiлiм беру мектептерiнiң  Оқыту        1997-1998  Бiлiм және
     оқушылар үшiн "Мемлекет   бағдарла.    жылдар     мәдениет
     және құқық негiздерi"     масы                    министрлiгi,
     "Жоғары оқу орындары мен                          Экономсауда.
     колледж студенттерi үшiн                          минi,
     құқық негiздерi" үлгiлiк                          Әдiлетминi
     оқу бағдарламалары курс.
     тарына тұтынушылар құқығын
     қорғау жөнiнде заңдарды
     зерделеудi қосымша
     әзiрлеп, енгiзу

 15. Тұтынушылар құқығын       жинақтардың  _"_        Әдiлетминi,
     қорғау жөнiнде көпшiлiк.  жобалары                Экономсауда.
     тiң кең қолы жететiн                              минi
     кодификацияланған
     нормативтiк актiлер
     жинағын шығаруға
     дайындау

 16. Бұқаралық ақпарат         БАҚ          1997-1998  Экономсауда.
     құралдары арқылы халыққа  тұрақты      жылдар    минi, Баспасөз
     ақпарат берудiң тұрақты   рубрикалары            және бұқаралық
     жүйесiн құру                                    ақпарат iстерi
                                                       жөнiндегi
                                                       ұлттық агент.
                                                       тiгi (келiсiм
                                                       бойынша) және
                                                       атқарушы
                                                       органдары -
                                                       Тұтынушылар
                                                       құқығын қор.
                                                       ғау жөнiндегi
                                                       ведомство.
                                                       аралық кеңес.
                                                       тiң мүшелерi

 17. Қоғамдық ұйымдарды дамы.  ТҚҚҰ         1997       Экономсауда.
     тудың мәселелерi мен      қызметiн     жылдың     минi
     перспективалары жөнiнде   жетiлдiру    желтоқсаны
     конференциялар өткiзу     жөнiндегi
                               әдiстемелiк
                               ұсынымдар

     IV. Тұтынушылар құқығын
         қорғау мәселелерi
         жөнiндегi ведомсто.
         аралық ақпарат жүйесiн
         құру

 18. Нормативтiк құқық базасы               1997-1998  Экономсауда.
     бойынша мүдделi ұйымдар.               жылдар     минi
     мен, оның iшiнде шетел.
     дiктермен ақпарат алмасу

 19. Тұтынушылар құқығын       Ұсынымдар    _"_        Экономсауда.
     қорғау жөнiнде аумақтық   мен әдiсте.             минi
     органдар, қоғамдық        мелiк
     ұйымдар үшiн ұсынымдар    материалдар
     мен әдiстемелiк мате.
     риалдар әзiрлеу

 20. Барлық мүдделi ұйымдарды, Хабарлан.    1997       Эконосауда.
     тұтынушыларды тұтынушылар дыру тәр.    жылдың     минi, Ден.
     құқығының бұзылу жағдай.  тiбi, ве.    желтоқсаны саулықминi,
     лары туралы өмiрi мен     домстволық              орталық
     денсаулыққа қауiптi       нормативтiк             атқарушы
     тауарлардың сатылуға      құқықтық                органдар
     түсуi туралы деректердi   акт                     Тұтынушылар
     жедел хабарландыру                                құқығын қор.
     жүйесiн әзiрлеу                                   ғау жөнiндегi
                                                       ведомствоара.
                                                       лық кеңестiң
                                                       мүшелерi

     V. Тұтынушылар құқығын
        қорғау саласын
        халықаралық ынтымақ.
        тастықты дамыту

 21. Тұтынушылар құқығын       Заңдардың    1997-1998  Әдiлетминi.
     қорғау жөнiндегi ұлттық   үйлесiмдi.   жылдар     Экономсауда.
     заңдардың Тәуелсiз        лiгi                    минi
     Мемлекеттiк Достастығына  жөнiндегi
     қатысушы мемлекеттердiң   Келiсiмдер.
     заңдарымен үйлесiмдiлiгi  дiң
     жөнiнде шаралар қабылдау  жобалары

 22. ТАСIS, USAID және ТМД     Ынтымақтас.  _"_        Экономсауда.
     елдерi бағдарламаларының  тық бағдар.             минi
     шеңберiнде халықаралық    ламаларының
     ұйымдармен ынтымақтас.    жобалары
     тықты қамтамасыз ету;
     ұлттық заңдардың дамыту
     туралы ақпараттар алмасу,
     бiрлескен семинарлар
     өткiзу, мамандар алмасу