1. Қоса берiлiп отырған Қазақстан Республикасының экономикасы салаларында еңбек жағдайлары мен оны қорғауды жақсарту жөнiндегi 1997-2000 жылдарға арналған негiзгi бағыттар мақұлдансын.
2. Министрлiктер, мемлекеттiк комитеттер, өзге де орталық және жергiлiктi атқарушы органдар:
республиканың, аймақтардың және экономика салаларының әлеуметтiк-экономикалық дамуының индикативтiк жоспарларын қалыптастыру кезiнде Қазақстан Республикасының экономикасы салаларында еңбек жағдайлары мен оны қорғауды жақсарту жөнiндегi 1997-2000 жылдарға арналған негiзгi бағыттарда көзделген шараларды барынша ескерсiн;
2000 жылға дейiн кезеңде өндiрiстегi еңбек қорғау және техникалық қауiпсiздiк жөнiндегi нормативтiк құжаттамаларды әзiрлеудi аяқтасын;
жыл сайын, 15 ақпаннан кешiктiрмей, Қазақстан Республикасының экономикасы салаларында еңбек жағдайлары мен оны қорғауды жақсарту жөнiндегi 1997-2000 жылдарға арналған негiзгi бағыттардың жүзеге асырылуы туралы Қазақстан Республикасының Еңбек және халықты әлеуметтiк қорғау министрлiгiне ақпарат беретiн болсын.
3. Қазақстан Республикасының Еңбек және халықты әлеуметтiк
қорғау министрлiгi Қазақстан Республикасының Үкiметiне әр жылдың қорытындысы бойынша 1 сәуiрге Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң осы қаулысын орындаудың барысы туралы ақпарат берудi қамтамасыз етсiн. Қазақстан Республикасы Премьер-Министрiнiң бiрiншi орынбасары Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң 1997 жылғы 21 қаңтардағы N 89 қаулысымен Мақұлданған Қазақстан Республикасының экономикасы салаларында еңбек жағдайлары мен оны қорғауды жақсарту жөнiндегi 1997-2000 жылдарға арналған Негiзгi бағыттар Кiрiспе
Қазақстан Республикасының экономикасы салаларында еңбек жағдайлары мен оны қорғауды жақсарту жөнiндегi 1997-2000 жылдарға арналған негiзгi бағыттар "Еңбектi қорғау туралы" Қазақстан Республикасы Жоғарғы Кеңесiнiң 1993 жылғы 22 қаңтардағы N 1915-ХII қаулысын жүзеге асыру туралы" Қазақстан Республикасы Министрлер Кабинетiнiң 1993 жылғы 17 желтоқсандағы N 1270 қаулысына сәйкес әзiрлендi.
Негiзгi бағыттар құқықтық, ұйымдық-техникалық және әлеуметтiк-экономикалық шараларды әзiрлеу мен жүзеге асырудың есебiнен өндiрiсте еңбектiң қолайлы жағдайларын қамтамасыз етудi, өндiрiстiк жарақаттануды ескерту мен алдын алуды, еңбек процесiнде адамның өмiрi мен денсаулығын сақтауды көздейдi.
Статистикалық деректер көрсеткендей, Қазақстан Республикасы экономикасының салаларында санитарлық-гигиеналық нормативтерге жауап бермейтiн жағдайларда барлық қызметкерлердiң 13,5%-i жұмыс iстейдi, жыл сайын өндiрiсте 15 мыңға жуық бақытсыз жағдайлар болып тұрады, бұл ретте орташа алғанда 600 адам, олардың 70%-тен астамы - агроөнеркәсiп кешенi, құрылыс, көлiк, энергетика, өнеркәсiп және сауда ұйымдары мен шаруашылықтарында, қазаға ұшырайды. Кәсiби аурулардың деңгейi ұдайы өсiп келедi. Бақытсыз жағдайлар мен кәсiби аурулардың әлеуметтiк және материалдық зардаптары өте жоғары. Жыл сайын өндiрiстiк жарақаттану 1,5-2,0 мың адамның мүгедектiгiне себепкер болуда. Жарақаттың салдарынан күн сайын 2-3 мың адам жұмысқа шықпайды. 1995 жылы жеңiлдiктер мен өтемақыларды төлеуге 15,0 млрд. астам теңге бөлiндi (1 қосымша, 1-5 кестелер).
Еңбектi қорғаудағы қалыптасқан жағдай республикада "Еңбектi қорғау туралы" Қазақстан Республикасы Заңының қанағаттанғысыз жүзеге асырылуының салдары болып табылады. Экономиканың барлық салаларында еңбектi қорғауға арналған шығындардың күрт қысқаруы байқалуда, күрделi құрылыс, техникалық қайта жабдықтау құлдилауда, өндiрiстiң техникалық жарақтану деңгейi төмендеуде. Ұйымдар қауiпсiздiк аспаптарымен, санитарлық-тұрмыстық мекен-жаймен, арнаулы киiммен, жеке басты қорғау құралдарымен мейлiнше жеткiлiксiз қамтамасыз етiлген.
Бұл негiзгi өндiрiстiк қордың тозуы өнеркәсiпте 46,6%, көлiкте - 37,5%, машина жасауда - 47,6% құраумен байланысты болып отыр. Еңбек қорғау жөнiнде мамандарды кәсiби даярлау, қайта даярлау және олардың бiлiктiлiгiн арттыру мәселелерiне көңiл бөлу әлсiредi. Қаржыландырудың болмауынан бiрқатар салалық министрлiктерде бiлiктiлiктi арттыру институттары жұмыс iстемей тұр, жоғары оқу орындарында "Еңбек қорғау" пәнiн оқытуға бөлiнген оқыту бағдарламалары мен сағаттары қысқартылған. Тау-кен өнеркәсiбiндегi жұмыстың қауiпсiздiгi жөнiндегi Қазақ мемлекеттiк ғылыми-зерттеу институты (ҚазТӨЖҚҒЗИ), Қазақстан Республикасы Ғылым министрлiгi - Ғылым академиясының жанындағы Қазақ агроөнеркәсiп кешенiнде еңбектi қорғау және экология ғылыми-зерттеу институты жабылудың алдында.
Қазақ гигиена және кәсiби аурулар ғылыми-зерттеу институты көптеген қиындықтарды бастан өткеруде. Аталған институттар еңбек қорғау саласында iргелi зерттеулермен айналыспастан ұйымдармен жасалған шарттар бойынша жекелеген жұмыстарды орындайды.
Еңбек қорғауды басқару мен бақылаудың бұрын болған мемлекеттiк жүйелерiнiң ыдырауы жағдайында ұйымдарда тiкелей алдын алу жұмыстарының күрт нашарлауы байқалуда, барлық жерде еңбек және өндiрiстiк тәртiп деңгейi төмендеуде. Осы салада құқықтық, ұйымдық және экономикалық қатынастарды әлеуметтiк қорғау жүйесi жетiлдiрiлмеген және мемлекеттiк саясаттың мәнi болған жоқ. Барлық жерде, әсiресе экономиканың мемлекеттiк емес секторларында қызметкерлердiң еңбегiн қорғауға, оларға келтiрiлген жарақаттардың немесе кәсiби аурулардың залалын өтеуге арналған құқықтарын көптеген бұзулар нормаға айналып барады.
Экономиканың салаларында еңбек жағдайлары мен оны қорғауды түбегейлi жақсарту тек құқықтық, ұйымдық, техникалық және басқа да шаралардың бүтiндей кешенiн жүзеге асырған кезде ғана мүмкiн болатындығының нәтижесiнен "Еңбектi қорғау туралы" Қазақстан Республикасының Заңын табысты жүзеге асыру үшiн Қазақстан Республикасы экономикасының салаларында еңбек жағдайлары мен оны қорғауды жақсарту жөнiндегi 1997-2000 жылдарға арналған негiзгi бағыттар әзiрлендi.
I. Еңбек қорғауды құқықтық және
нормативтiк қамтамасыз ету
Осы бөлiмдегi шаралардың басты мақсаты "Еңбектi қорғау туралы" Қазақстан Республикасының Заңын жүзеге асыруды қамтамасыз ету үшiн құқықтық және нормативтiк базаларды жетiлдiру болып табылады (2-қосымша). Олардың iшiнде жұмыс берушiлердiң еңбек жағдайлары мен оны қорғауды жақсартуға арналған жауапкершiлiктерiн, еңбек процесiне қатысатын қызметкерлердiң еңбек қорғауға және әлеуметтiк қорғаудың қажеттi деңгейiнiң құқықтарына мемлекеттiк кепiлдiктердi күшейтетiн шаралар көзделдi.
1997-2000 жылдар iшiнде еңбек қорғау жөнiндегi орталық атқарушы органдар актiлерiнiң қолданылып жүргендерiн қайта қарау және жаңаларын әзiрлеу жөнiнде шаралар жоспарланды.
Бiр мезгiлде бұрынғы КСРО министрлiктерi мен ведомстволары бекiткен, көпшiлiгi өзiнiң құқықтық маңызын жоғалтқан, қазiргi талаптарға жауап бермейтiн еңбек қорғау жөнiндегi салааралық және салалық ережелердi, нұсқаулықтарды және басқа да жетекшi құжаттарды қайта өңдеу көзделуде.
Арнаулы бағдарламалар мен кестелер бойынша еңбек қауiпсiздiгi, гигиеналық нормативтер, санитарлық нормалар мен ережелер, технологиялық процестердi ұйымдастыру мен өндiрiстiк жабдықтарға гигиеналық талаптар саласындағы Қазақстан Республикасының стандарттарын әзiрлеу жүргiзiлетiн болады.
Еңбек қауiпсiздiгiн қамтамасыз ететiн өндiрiстiң сапасын сертификациялаудың мемлекеттiк жүйесiн жасау алда тұр.
II. Өндiрiстiк жарақаттану мен кәсiби аурулардың
алдын алуды техникалық қамтамасыз ету
Жарақаттанудың алдын алу техникалық қамтамасыз ету қол және ауыр дене еңбегiнiң үлесiн қысқартуға, еңбек қауiпсiздiгi мен гигиенасының деңгейiн арттыруға бағытталған, жұмыс iстеп тұрған өндiрiстi қайта жарақтандыру және қайта жаңғырту жөнiндегi инженерлiк-техникалық шаралар кешенiн жүзеге асыруды көздейдi. 1997-2000 жылдар кезеңiнде техникалық қайта жарақтандыру мен қайта жаңғыртуға меншiктiң барлық нысанындағы ұйымдар өндiрiстегi санитарлық-гигиеналық жағдайды жақсартуды: өрт, жарылу қауiпсiздiгiнiң деңгейiн арттыруды, жұмыс орындарындағы шаңданудың, газданудың, шудың және дiрiлдiң деңгейiн нормативтiк талаптарға дейiн төмендетудi қамтамасыз ететiн өз қаржыларын қарастырулары қажет.
Мүдделi министрлiктерге, меншiктiң барлық нысандарындағы ұйымдарға санитарлық-гигиеналық сипаттамасы жақсартылған жаңа машиналар мен тетiктердi құрастыру жөнiнде зерттеулер жүргiзiлетiн болады. Иондаушы сәулелену көздерi бар жұмыстардың қауiпсiздiгiн, адамдарды статистикалық электрдiң әсерiнен қорғауды, сондай-ақ тиiмдi желдетудi, жұмыс аймағынан зиянды заттарды ұстауды және алып тастауды қамтамасыз ететiн жаңа әдiстер мен құралдарды әзiрлеу және пайдалану белгiленiп отыр. Негiзгi бағыттармен Қазақстан Республикасының ұйымдары үшiн қажеттi жабдықтардың тiзбесi көзделедi (3-қосымша).
Меншiктiң барлық нысандарындағы ұйымдар жаңадан санитарлық-тұрмыстық үй-жайлар салуға және олардың қолда барын кеңейтуге, жұмыс iстеп тұрған ұйымдарда жеке басты қорғау құралдарын шығаруға назар аударуы тиiс. (4,5-қосымшалар).
Мүгедектер, зағиптар, саңыраулар қоғамдарының өндiрiстiк ұйымдарында, протез-ортопедия заводтарында, интернат-үйлердiң жанындағы емдеу-өндiрiстiк шеберханаларында, сондай-ақ, мүгедектердiң еңбегiн қолданатын еңбек жағдайлары әдеттегiдей ұйымдарда еңбектiң қауiпсiздiгi мен оны қорғау жөнiндегi инженерлiк-техникалық шаралардың кешенi көзделетiн болады. Мүгедектер еркiн кiре және пайдалана алатын арнаулы жабдықталған жұмыс орындарымен қамтамасыз етiлетiн болады. Оның үстiне мүгедектердiң әлеуметтiк инфрақұрылым объектiлерiне баруы және оларды пайдалану үшiн арнаулы құралдар жасалады және енгiзiледi.
III. Еңбектi қорғауды ғылыми қамтамасыз ету
Бөлiмдегi шаралардың басты мақсаты еңбек қорғау саласындағы ғылыми-зерттеулердiң көлемiн кеңейту мақсатында республикада қажеттi ғылыми-техникалық база құру болып табылады (6-қосымша).
Негiзгi бағыттар мынадай шараларды:
мамандануын ескере отырып олардың қызметiн айқындау үшiн еңбек қорғау саласындағы сақталып келген ғылыми кадрлардың және маманданған ұйымдардағы ғылыми-зерттеу базаларының әлеуетiн зерделеудi;
еңбек қорғау жөнiндегi жұмыс iстеп тұрған институттардың бiреуiнiң базасында бөлiнген қаражаттардың шегiнде еңбек қорғау саласындағы ғылыми зерттеулердi үйлестiру жөнiнде Республикалық орталық ұйымдастыруды;
2000 жылға дейiн зерттеулердiң жоғары ғылыми деңгейiн және ғылымның өндiрiспен кiрiгуiн қамтамасыз ету үшiн әртүрлi бағыттағы ғалымдарды тарта отырып еңбек қорғау жөнiндегi ғылыми-зерттеу жұмыстарының мақсатты бағдарламасын әзiрлеудi жүзеге асыруды көздейдi.
Меншiктiң барлық нысанындағы ұйымдар объектiлердi жобалау, машиналарды, тетiктердi, жабдықтарды құрастыру, технологиялық процестердi, әзiрлеу, өндiрiс пен еңбектi ұйымдастыру кезiнде зерттеулердiң нәтижелерiн пайдалануы керек.
IV. Мамандарды кәсiби даярлау және еңбек қорғау
жөнiнде оқыту. Кәсiби iрiктеу
Өндiрiстегi бақытсыз жағдайлардың себептерiн талдау, олардың жартысынан көбi төмен кәсiби даярлықтың, зардап шеккендердiң еңбектi қорғау жөнiндегi ережелердi, жұмыстарды қауiпсiз жүргiзудiң әдiстерiн нашар бiлуiнiң немесе мүлде бiлмеуiнiң, сондай-ақ ұйымдардың басшылары мен инженер-техникалық қызметкерлерiнiң бұл саладағы бiлiм деңгейiнiң жеткiлiксiздiгiнiң салдарынан болатынын көрсеттi. Бұл қазiргi кезде республикада еңбек қорғау жөнiндегi бiлiм жүйесiнiң iс жүзiнде жоқтығына байланысты. Жоғары мектеп жүйесiнде лабораториялардың жеткiлiксiз қаржылануынан, техникалық нашар жарақтануынан, ғылыми-педагогикалық кадрлардың жоқтығынан туындаған "Еңбек қорғау" пәнiн оқытуға бөлiнген сағаттарды азайту тенденциясы, лабораториялық практикумды жою, курс бойынша емтихандарды сынақтармен ауыстыру байқалады. Салалық министрлiктер мен ведомстволардың еңбек қорғау бойынша мамандар даярлау мен қайта даярлау жөнiндегi жұмыстарды тоқтатылды, бұрын жұмыс iстеген бiлiктiлiктi арттыру институттарының жұмыстары тоқтап тұр. Осы проблема жөнiнде қабылданған Үкiметтiң қаулылары орындалмай келедi.
Негiзгi бағыттарда мемлекеттiк тапсырыс шеңберiнде республиканың жоғарғы оқу орындарында еңбек қорғау жөнiнде мамандар даярлау көзделген. Қазiргi кезде "Эргономика және еңбек қорғау" мамандығы бойынша студенттердi даярлау Қазақ сәулетқұрылыс академиясында, Шығыс Қазақстан техникалық университетiнде, Қарағанды техникалық университетiнде жүргiзiледi. Экономиканың әртүрлi салаларындағы мамандардың бiлiктiлiгiн арттыру ұйымдастырылатын жоғары оқу орындары мен орталықтардың тiзбесi айқындалды.
Бiлiм министрлiгi жоғары бiлiмнiң оқу сағаттарының көлемi айтарлықтай кеңейтiлген "Эргономика және еңбектi қорғау" мамандығы көздейтiн мемлекеттiк стандартты әзiрлеуде. Айрықша қауiптi жұмыстармен айналысатын қызметкерлердi еңбектiң қауiпсiз тәсiлдерiне бағдарламалық үйретудiң жүйесi мен психологиялық даярлаудың әдiстерi әзiрленетiн және күшiне енгiзiлетiн болады. Кәсiби iрiктеу мәселелерiне, әсiресе қауiптiлiгi жоғары жұмыстарды орындау кезiнде, маңызды мән берiледi (7-қосымша).
V. Жұмыс берушiлердiң салауатты және қауiпсiз
еңбек жағдайын жасау жөнiндегi қызметiн
ынталандыру тетiгiн қалыптастыру
Шаруашылық жүргiзудiң жаңа жағдайларында экономикалық тұтқаларды қолданбай еңбек қорғауды тиiмдi басқаруды қамтамасыз ету iс жүзiнде мүмкiн емес. Осыған байланысты шаруашылық жүргiзушi субъектiлерге қамтамасыз ету саласындағы олардың қызметiн ынталандыратын, ықпал етудiң экономикалық тетiгiн құру өзектi мiндет болып отыр.
"Еңбектi қорғау туралы" Қазақстан Республикасының Заңына сәйкес ұйымдардың еңбек қорғау жөнiндегi талаптарды қамтамасыз етпегенi үшiн, нормативтiк талаптарға жауап бермейтiн өндiрiстiк тұрғыдағы өнiмдердi шығарғаны және өткiзгенi үшiн, қызметкерлерге жарақаттанумен, кәсiби аурулармен немесе өзгедей денсаулығын зақымдаумен келтiрiлген зиян үшiн ұйымдардың экономикалық жауапкершiлiгi жөнiнде бiрқатар заң және нормативтiк актiлер әзiрлеу белгiленiп отыр. Лауазымды тұлғаларды әкiмшiлiк жауапкершiлiкке тарту және кәсiпорындарға айыппұлдар салу шаралары көзделуде. Жобада - мамандандырылған және жобалау-құрастыру ұйымдарының өндiрiс құралдары мен жаңа технологиялардың жобаларын еңбектi қорғау нормалары мен жаңа талаптарын бұза отырып әзiрлегенi үшiн залалды өтеу жөнiнде нормативтiк акт дайындау.
Жұмыс берушiге экономикалық әсер ету шараларын жүзеге асыру үшiн еңбек жағдайлары ахуалы мен өндiрiстiк жарақаттанудың деңгейiне байланысты сақтандыру жарнасының жекелеген тарифтерiн енгiзуге мүмкiндiк беретiн ұйымдарды өндiрiстiк тәуекелдiк сыныптары бойынша топтау жүйесi қажет.
VI. Негiзгi бағыттарды жүзеге асырудың
күтiлiп отырған нәтижелерi
Негiзгi бағыттардың шаралары өндiрiстiк жарақаттану мен кәсiби аурулардың алдын алуға, өндiрiсте салауатты және қауiпсiз еңбек жағдайларын жасауға бағдарланған. Оларды жүзеге асырудың нәтижесiнде өндiрiстi қайта жаңарту мен техникалық қайта жарақтандырудың және жұмыс берушiлердiң салауатты және қауiпсiз еңбек жағдайын туғызуға мүдделiгi мен жауапкершiлiгiн арттырудың есебiнен жұмыс iстеушiлерге зиянды және қауiптi факторлардың әсерлерiн едәуiр төмендету күтiлуде.
Негiзгi бағыттардың шараларын жүзеге асыру:
нарықтық экономиканың талаптарын ескере отырып, еңбектi қорғауды қамтамасыз етудiң принциптi жаңа заңдар және нормативтiк базасын құруға;
мемлекеттiк басқару органдары мен кәсiпкерлердiң еңбектi қорғау саласындағы ықпалының экономикалық және құқықтық тетiктерiн жолға қоюға;
өндiрiстiк жарақаттану мен кәсiби аурулардың алдын алу үшiн қажеттi база құруға, еңбектi қорғауды жақсартудың басты шарттарының бiрi ретiнде өндiрiстiң техникалық деңгейiн көтеруге;
еңбек қорғау мен ғылыми жетiстiктердi өндiрiске енгiзу саласында ғылыми зерттеулердiң көлемiн кеңейтудi қамтамасыз етуге;
еңбек қорғау жөнiндегi мамандарды және инженерлiк-техникалық қызметкердi даярлау және олардың бiлiктiлiгiн арттыру жүйесiн қалпына келтiруге, еңбек қорғау жөнiнде кәсiби iрiктеудiң және оқытудың тиiмдiлiгiн арттыруға;
республикада, басқа мемлекеттерден сатып алумен бiр мезгiлде қауiпсiздiк пен бақылаудың жаңа техникалық құралдары мен аспаптары өндiрiсiн ұйымдастыруға;
жұмыс iстеушiлердi арнаулы киiмдермен, арнаулы аяқ киiмдермен және басқа да жеке басты қорғау құралдарымен қамтамасыз етудi және оларды шығаруды жолға қоюға, еңбекшiлерге арналған жаңа санитарлық-тұрмыстық үй-жайлар салуды және жұмыс iстеп тұрғандарын кеңейтудi ұйымдастыруға мүмкiндiк бередi.
Бағдарлы есептер көрсетiп отырғанындай, белгiленген шараларды
жүзеге асыру санитарлық-гигиеналық нормативтерге жауап бермейтiн жағдайларда жұмыс iстейтiндердiң санын азайтуға мүмкiндiк бередi. Экономикалық жағынан алып қарағанда негiзгi бағыттарды жүзеге асырудың нәтижелерi жұмыс уақытын өндiрiстiк емес шығындардың, денсаулыққа келтiрiлген залал мен зиянды еңбек жағдайында жұмыс iстегенi үшiн қосымша ақы мен өтемақының айтарлықтай қысқаруынан, өндiрiсте зардап шеккендердi емдеу мен оңалту шығыстарының қысқаруынан көрiнетiн болды. 1-Қосымша 1 кесте Қолайсыз еңбек жағдайларында жұмыс iстейтiн қызметкерлердiң саны (1995 жылы) ___________________________________________________________________ Облыс |Сала |Тiзiмдiк саны|Еңбек жағдайлары | | (мың адам) | | |_____________|_________________ | |бар. |оның |қолайыз |қолайсыз | |лығы |iшiнде|еңбек |еңбек | | |жұмыс.|жағдай. |жағдайын. | | |шылар |ларында |дағы жұмыс | | | |жұмыс |орындары | | | |iстейтiн|(мың | | | |қызмет. |бiрлiк) | | | |керлер | | | | |(мың | | | | |бiрлiк) | ____________________________________________________________________ 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 ____________________________________________________________________ Қазақстан Республикасы 3600,8 2472,4 486,3 190,9 1.Өнеркәсiп 1351,8 1042,7 343,6 129,5 2.Көлiк және байланыс 598,5 427,0 33,3 12,0 3.Құрылыс 344,2 263,7 38,2 16,7 4.Кеңшарлар 663,1 544,9 22,0 15,7 5.Денсаулық сақтау 643,2 194,1 49,2 17,0 Ақмола 255,2 181,5 21,4 8,3 Ақтөбе 155,3 105,1 10,8 4,2 Алматы 121,3 83,6 6,5 2,1 Алматы қаласы 247,5 125,5 18,4 7,8 Атырау 111,6 79,8 8,8 2,2 Шығыс Қазақстан 215,7 147,0 59,0 33,9 Жамбыл 201,0 135,5 16,5 6,3 Жезқазған 139,9 106,2 26,7 8,1 Батыс Қазақстан 94,2 59,0 12,1 2,3 Қарағанды 353,3 259,9 101,7 44,8 Қызылорда 100,1 65,1 4,6 4,1 Көкшетау 195,2 140,0 15,6 8,0 Қостанай 224,7 160,1 28,2 12,7 Маңғыстау 97,0 63,8 18,9 6,1 Павлодар 276,5 185,4 59,7 16,5 Солтүстiк Қазақстан 175,9 118,7 17,1 4,9 Семей 108,5 70,8 21,5 5,0 Талдықорған 85,7 53,3 7,3 2,5 Торғай 75,3 51,5 6,6 4,7 Оңтүстiк Қазақстан 356,6 245,9 25,0 6,3 2-кесте Республика экономикасының салаларындағы жеңiлдiктер мен өтемдер (1995 жылы) ___________________________________________________________________ Облыс |Сала | Жеңiлдiктер мен өтемдер | |_______________________________ | |қосым.|жеңiлдiктi |жеңiлдiк. | |ша |зейнетақыға |тер мен | |дема. |құқық |өтемдерге | |лыстар|_______________|жұмсалған | |мың |N 1 |N 2 |жалпы | |адам |тiзiм |тiзiм |сома, | | |бойынша|бойынша|млн.теңге | | |мың |мың | | | |адам |адам | ____________________________________________________________________ 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 ____________________________________________________________________ Қазақстан Республикасы 783,5 127,1 223,6 15250,8 1.Өнеркәсiп 494,1 112,1 164,3 13002,4 2.Көлiк және байланыс 107,7 3,3 22,0 756,9 3.Құрылыс 71,8 6,3 25,6 792,0 4.Кеңшарлар 17,7 1,1 1,7 209,7 5.Денсаулық сақтау 92,2 4,3 10,0 489,8 Ақмола 38,5 4,2 13,1 7843,2 Ақтөбе 31,5 3,7 6,8 788,4 Алматы 11,0 0,1 2,4 79,6 Алматы қаласы 39,8 3,1 10,7 3,8 Атырау 14,0 0,9 5,6 542,0 Шығыс Қазақстан 104,7 21,5 20,3 1070,8 Жамбыл 37,8 4,3 6,9 184,2 Жезқазған 47,1 15,5 15,1 738,2 Батыс Қазақстан 15,7 0,7 5,1 178,4 Қарағанды 138,9 38,9 46,9 1046,7 Қызылорда 14,1 0,4 1,4 232,5 Көкшетау 19,9 1,2 4,4 120,3 Қостанай 48,8 7,1 18,6 306,6 Маңғыстау 33,4 6,3 11,8 553,9 Павлодар 78,6 4,7 29,1 633,4 Солтүстiк Қазақстан 25,6 0,7 4,3 265,2 Семей 20,8 1,9 5,2 124,1 Талдықорған 11,5 2,6 3,1 82,2 Торғай 6,7 0,1 1,8 53,6 Оңтүстiк Қазақстан 45,2 8,9 11,0 403,6 3 кесте Өндiрiстегi жарақаттану (1990-1995 жылдары) ___________________________________________________________________ Жыл |Жұмыс |Бақытсыз жағдай|Оның iшiнде|Еңбекке |iстеушiлердiң |кезiнде зардап |кiсi өлiмi,|жарамсыз |тiзiмдiк саны,|шегушiлердiң |адам |болған күндер |мың адам |саны, адам | |саны, мың | | | |адам-күнi ___________________________________________________________________ 1 | 2 | 3 | 4 | 5 ___________________________________________________________________ 1990 6460,5 38279 1004 1032,2 1991 6404,3 36151 925 1031,6 1992 6073,7 31888 920 907,8 1993 5736,4 25982 894 950,2 1994 5080,6 18496 784 634,1 1995 4663,0 13511 549 564,4 ___________________________________________________________________ 1000 жұмыс |1000 жұмыс |Бiр бақытсыз |Бақытсыз |Өндiрiсте еңбек iстеушiге |iстеушiге |жағдайдан |жағдайлардың|жағдайларын шаққандағы |шаққандағы |еңбекке |материалдық |жақсартуға бақытсыз |кiсi өлiмi |жарамсыздықтың|салдары, |жұмсалған жағдайдың |болған |орташа |млн. теңге |шығындар, саны |бақытсыз |ұзақтығы, күн | |млн. теңге |жағдайлар | | | |саны | | | ___________________________________________________________________ 6 | 7 | 8 | 9 | 10 ___________________________________________________________________ 5,9 0,155 26,7 13,8* 345,5* 5,6 0,144 28,5 20,6* 526,3* 5,3 0,151 28,5 252,3* 5418,1* 4,5 0,156 36,9 11,5 174,3 3,4 0,149 34,2 90,0 2711,5 2,9 0,118 41,7 1419,4 4110,7 ___________________ <*> . Ескерту. млн. соммен 4-кесте Облыстар бойынша өндiрiстегi бақытсыз жағдайлар кезiнде зардап шеккендер (қайтыс болғандарды қоса) саны (адам) ___________________________________________________________________ Облыс | Барлығы | 1000 жұмыс | | iстеушiге шаққанда |__________________|____________________ |1993 |1994 |1995 |1993 |1994 |1995 |жыл |жыл |жыл |жыл |жыл |жыл ___________________________________________________________________ Қазақстан Республикасы 25982 18478 13511 4,5 3,44 2,89 Ақмола 2178 1429 1198 6,5 4,73 3,99 Ақтөбе 1057 675 463 4,0 2,87 2,13 Алматы 743 519 234 3,1 2,48 1,16 Алматы қаласы 937 646 488 2,4 1,76 1,25 Атырау 190 169 145 1,3 0,85 0,99 Шығыс Қазақстан 1802 1265 1163 5,2 3,92 3,93 Жамбыл 690 603 359 2,2 1,73 1,48 Жезқазған 457 362 438 2,8 2,26 3,05 Батыс Қазақстан 1187 830 571 4,9 3,80 2,91 Қарағанды 5014 4310 3117 9,4 9,40 7,09 Қызылорда 173 67 93 1,0 0,48 0,44 Көкшетау 1591 1117 1034 6,5 4,88 4,92 Қостанай 2117 1454 983 5,0 3,77 2,85 Маңғыстау 226 128 154 1,7 1,24 1,55 Павлодар 1552 1084 839 4,4 3,57 3,07 Солтүстiк Қазақстан 2258 1752 882 9,5 5,53 4,67 Семей 1258 938 555 4,6 3,31 3,29 Талдықорған 1223 402 225 4,7 1,98 1,26 Торғай 665 353 298 7,1 3,85 3,17 Оңтүстiк Қазақстан 660 375 272 1,2 0,77 0,66 5-кесте Облыстар бойынша өндiрiстегi бақытсыз жағдайлар кезiнде қайтыс болғандар саны (адам) ___________________________________________________________________ Облыс | Барлығы | 1000 жұмыс | | iстеушiге шаққанда |__________________|____________________ |1993 |1994 |1995 |1993 |1994 |1995 |жыл |жыл |жыл |жыл |жыл |жыл ___________________________________________________________________ Қазақстан Республикасы 894 784 549 0,156 0,149 0,118 Ақмола 60 38 40 0,178 0,125 0,133 Ақтөбе 58 52 26 0,213 0,190 0,119 Алматы 24 47 20 0,100 0,213 0,099 Алматы қаласы 51 38 22 0,130 0,149 0,056 Атырау 36 18 21 0,243 0,120 0,143 Шығыс Қазақстан 49 36 33 0,140 0,110 0,112 Жамбыл 24 35 19 0,078 0,127 0,078 Жезқазған 48 43 26 0,295 0,340 0,182 Батыс Қазақстан 36 35 9 0,150 0,163 0,046 Қарағанды 116 122 80 0,219 0,275 0,182 Қызылорда 19 20 4 0,110 0,161 0,032 Көкшетау 40 16 21 0,164 0,080 0,100 Қостанай 60 63 55 0,143 0,170 0,159 Маңғыстау 19 21 6 0,142 0,180 0,061 Павлодар 63 46 47 0,179 0,155 0,172 Солтүстiк Қазақстан 26 25 25 0,109 0,111 0,132 Семей 40 39 28 0,221 0,160 0,165 Талдықорған 24 25 19 0,092 0,130 0,107 Торғай 39 18 21 0,418 0,196 0,223 Оңтүстiк Қазақстан 62 47 27 0,109 0,098 0,066 2-Қосымша Еңбек қорғау жөнiндегi атқару және нормативтiк актiлердi әзiрлеу бойынша шаралар ___________________________________________________________________ Шаралар |Орындауға | Орындау |жауаптылар |мерзiмдерi, жыл ____________________________________________________________________ 1 | 2 | 3 ____________________________________________________________________ 1. Атқару актiлерiн әзiрлеу мен оларды қарауға және бекiтуге енгiзу Өнеркәсiптегi қауiпсiздiк туралы Өнеркәсiпсаудаминi, 1997 ереже Еңбекәлеуметминi Қауiптi заттар туралы ереже Денсаулықминi 1997 Салалық әскерилендiрiлген тау-кен Мүдделi министрлiктер, 1997 құтқару, фонтанға қарсы және ведомстволар газдан құтқару бөлiмдерi туралы ереже 2. Өндiрiстiк қызмет қауiпсiздiгiнiң құқықтық негiздерiн қамтамасыз ететiн еңбек қорғау жөнiндегi нормативтiк актiлердi әзiрлеу және бекiту Жеңiлдiк берiлген зейнетақымен Еңбекәлеуметминi, 1997-1998 қамтамасыз етуге құқық беретiн Денсаулықминi өндiрiстердiң, жұмыстардың, лауазымдық мамандықтардың және көрсеткiштердiң тiзiмi (N 1 және N 2 тiзiмдер) Жұмысшылар мен қызметшiлерге Еңбекәлеуметминi, 2000 арнайы киiмдердi, аяқ киiмдердi Денсаулықминi, және басқа да дербес қорғаныс мүдделi құралдарын тегiн берудiң министрлiктер, салалық үлгi нормалары ведомстволар Әйелдер еңбегiн қолдануға тыйым Еңбекәлеуметминi, 1997-1998 салынған ауыр және зиянды еңбек Денсаулықминi, жағдайлары бар өндiрiстердiң, мүдделi министрлiктер, мамандықтар мен жұмыстардың ведомстволар тiзiмi 18 жасқа толмағандардың еңбегiн Еңбекәлеуметминi, 1998 қолдануға тыйым салынған ауыр Денсаулықминi және зиянды еңбек жағдайлары бар өндiрiстердiң, мамандықтар мен жұмыстардың тiзiмi Жұмыстары қосымша демалыс пен Еңбекәлеуметминi, 1997-2000 қысқартылған жұмыс күнiн алуға Денсаулықминi құқық беретiн еңбектiң зиянды жағдайлары бар өндiрiстердiң, мамандықтар мен лауазымдардың тiзiмi Жұмыстары еңбектiң өте зиянды Денсаулықминi, 1998 жағдайларымен байланысты, ақысыз Еңбекәлеуметминi, емдеу-профилактикалық тағамдарды мүдделi министрлiктер, алуға құқық беретiн өндiрiстердiң, ведомстволар мамандықтардың және лауазымдардың тiзбесi Жұмыс iстеушiлердi өндiрiстегi Еңбекәлеуметминi, 1997-1998 бақытсыз жағдайлардан және кәсiби Денсаулықминi, аурулардан әлеуметтiк сақтандыру Кәсiподақтар кезiнде сақтандыру жарналарының Федерациясының тарифтерiн саралау үшiн Кеңесi кәсiпорындарды өндiрiстiк тәуекел сыныптары бойынша жiктеу тәртiптерi туралы ереже Өрт қауiпсiздiгiнiң қамтамасыз Iшкiiсминi 1998 етумен байланысты жұмыстар мен көрсетiлетiн қызметтердi лицензиялау туралы ереженiң жобасын әзiрлеу және заңдық тәртiппен енгiзу Еңбек қорғау саласында Мамандар Еңбекәлеуметминi, 1997 даярлаудың, қайта даярлаудың Денсаулықминi, және олардың бiлiктiлiгiн Бiлiмминi арттырудың тәртiптерi туралы ереже Зиянды және қауiптi химиялық Еңбекәлеуметминi, 1997 жаңа заттарды шығару, сату, Денсаулықминi, пайдалану және кәдеге жарату Мемстандарт тәртiптерi туралы ереже 3. Еңбек қорғау жөнiндегi қолданылып жүрген нормалар мен тәртiптердi қайта қарау және жаңаларын әзiрлеу: Қазақстан Республикасының еңбек Мүдделi министрлiктер 1997-2000 қауiпсiздiгi саласындағы ведомстволар, стандарттары кәсiпорындар технологиялық процестердi, Денсаулықминi, 1997-2000 жабдықтарды, құрал-саймандарды Мүдделi ұйымдастыруға қойылатын министрлiктер, санитарлық тәртiптер мен ведомстволар нормалар, гигиеналық талаптар өндiрiс ортасының физикалық, Бұл да 1997-1998 химиялық, биологиялық факторлары әсерiнiң жол берiлетiн дозасының гигиеналық нормативтерi электр қауiпсiздiгi тәртiптерi Энергиякөмiрминi 1997-1998 еңбек қорғау жөнiндегi тәртiптер, Еңбекәлеуметминi, 1997-2000 ережелер, салааралық мәнi бар Денсаулықминi еңбектiң жағдайлары мен оны қорғау жөнiндегi нұсқаулар, әдiстемелер, ұсыныстар және басқа да нормативтiк құжаттар 3-Қосымша Қауiпсiздiк жабдықтары мен аспаптарының ТIЗБЕСI ___________________________________________________________________ NN | Қауiпсiздiк жабдықтарының, аспаптарының атаулары р/с| ___________________________________________________________________ 1 | 2 ___________________________________________________________________ 1. Өртке қарсы жұмсалатын жабдықтар: Богдановтың жартылай бұрандалары Д-51-120 мм; өтпелi бұрандалар Д-51-77; дыбыс өшiргiш Д-5177; өрт бағаналары РС-70, РСК-50; өрт сөндiргiштердiң құрама бөлшектерi ОПУ-2, ОПУ-5, ОЕПО-100; тығыздау вентилiнiң тұтқасы; аспаптарға арналған ажыратқыш ОМУ-РГ-9; өрт колонкалары, су элеваторлары, көбiк араластырғыштар ПС-5,
шарбақ торлары, сорғыштар ПН-40У, өрт сөндiргiштер
2. Ауаны сынауға алатын АМ-5 м аспаптары және газ қоспаларын
экспресс-әдiспен анықтауға арналған индикаторлық түтiктер,
медициналық жиналмалы зембiлдер
3. Төбе жабындарын қарау мен жинау жөнiндегi өздiгiнен жылжитын
СП-18, СП-8 үлгiдегi қондырғылар, шахталық сорғыш құрылғылар.
4. Шахталық торлардың, скиптердiң, адам тасуға арналған
вагондардың және ВМ, шахталық желдеткiштерi, құрылғылары,
бұрғылау станоктары. 5. ПМЗШ зарядты машиналары, шахталық көтеру лебедкалары, ЗПВ үлгiдегi ВМ жүк тиеу және түсiру тетiктерi. 6. "Сигнал-6" үлгiдегi шахта қанатын түсiрудi қорғайтын аспап, конвейерлiк қондырғылар үшiн тұйықтаушы құрылғылар, АЗПК үлгiдегi көп қанатты машиналарда қанаттардың жылжып кетпеуiн қорғайтын аспап, ЭОС-29/14 көтеру машиналарының жылдамдығын шектейтiн аппаратура. 7. КВП-1/100 м, ПВН-100 м, ВМК-500 үлгiдегi жарылыс жұмыстарын жүргiзетiн, сондай-ақ Р-3043, ИМС-1, ЕМС-1, ОКЭД-1 үлгiдегi жарылыс торын бақылайтын аспаптар және авария туралы сымсыз хабар беретiн "СУБР" немесе "Земля-3м" үлгiдегi аппаратуралар 8. Оттегi-дем алу аппаратурасы, оның iшiнде 2-және 4-сағаттық жұмыс iстейтiн респираторлар, УКП-5 респираторларын тексеретiн аспаптар 9. Әртүрлi тау-кен шахталары жабдықтарының электр двигательдерi, крандар 10. Тау-кен шахталарын жабдықтауға арналған "КИП и А" аспаптар 11. "УКП-5" үлгiдегi респираторларды тексеретiн аспаптар 12. Фонтанға қарсы жарақтар 13. Байланыс құралдары 14. Гидравикалық домкраттар, қайшылар 15. Шахта шырақтарының аккумуляторлары, байланыс құралдарына арналған қорек 16. Оттегi баллондары және олардың қосалқы вентилдерi 17. Оттегi баллондары 18. ВГСЧ және өртке қарсы машиналардың кузовтары 19. Көбiктi өрт сөндiргiштер және оларды тексеретiн аспаптар 20. Шахта шырақтарының корпустары мен бастары 21. Монометрлер 22. Фонтанға қарсы жабдық, лебедкалар 23. Бұрандалы сүйретпелер 24. Әктi химжұтқыш 25. АСОН жоғарғы кернеудегi автоматтық белгi берушi, жүк көтергiштiктi шектеуiш (ЖКТ) 26. ШИ-10, ШИ-11 шахта интерферометрiн қоректендiретiн элементтер 27. Шахтаның ойылып алынатын учаскелерiнде кенеттен шығарылатын қалдықтарымен қауiптi ауаның ағынмен шығу шығынын өлшейтiн орталықтандырылған телебақылау аппаратурасы 28. Ақпарат беретiн аппаратура және қысым берушi 29. Жергiлiктi автоматтық басқарылатын тұйықтағы өнiмдердi жоспарлы түрде газсыздандыруға арналған қондырғы 30. Электрондық тасымалды анемометр-секундомер 0,2-20 м/с "АЛИМ-1" 31. Датчиктердi тексеретiн аэродинамикалық стенд 32. Метанның жоғарғы қоспаларының датчигi (100%-ке дейiн) 33. Шахта шырақтары мен метан белгi берушiсiне арналған сыйымдылығы 12 А/4 аккумуляторлық батарея 34. СШ-2, Сигнал-2 тасымалды метан белгi бергiштерi 35. ШИ-10, ШИ-11 шахталық интерферометр 36. СМС метан белгi бергiштерi 37. Тұйықтағы өнiмдердi желдетудi бақылау аппаратурасы 38. Тау-кен өндiру және металлургия кәсiпорындары үшiн газға талдау жасаушылар 39. Тұрақты, автомобильдiк және тасымалды УКВ радиостанциялары 40. Фонтанға қарсы арматура, скважина сағасын және қалдыққа қарсы жабдықтау жабдығы 4-Қосымша Еңбекшiлердi санитарлық-тұрмыстық үй-жайлармен қамтамасыз ету, әлеуметтiк, медициналық және кәсiби оңалту орталықтарын құру ___________________________________________________________________ NN | Шаралар |Орындауға | Орындау р/с| |жауаптылар |мерзiмдерi, | | | жыл ___________________________________________________________________ 1 | 2 | 3 | 4 ____________________________________________________________________ 1. Кәсiпорындар мен ұйымдарда Мүдделi 1997-2000 санитарлық-тұрмыстық жаңа министрлiктер, үй-жайлар салу және жұмыс iстеп ведомстволар, жатқандарын кеңейту кәсiпорындар 2. Кәсiби ауруларға ұшыраған Денсаулықминi, 1997-2000 жұмысшыларды оңалту орталықтарын Өнеркәсiпсаудминi, құру туралы ұсыныстар дайындау облыстардың, Алматы қаласының әкiмдерi 3. Қарағанды және Өскемен Өнеркәсiпсаудаминi, 1997-2000 қалаларында шахтерлер мен Энергиякөмiрминi, тау-кен құтқарушылары үшiн Денсаулықминi оңалту орталықтарын құру туралы ұсыныстар дайындау 4. Кәсiби аурулардың алдын алу, Денсаулықминi, 1997-2000 анықтау, емдеу және одан оңалту Өнеркәсiпсаудаминi, жөнiнде Алматы қаласында Ауылшарминi Республикалық алдын алу орталығын құру туралы ұсыныстар дайындау 5. Құтқарушыларға, азаматтық қорғау Денсаулықминi, 1997-2000 әскерлерiне және апаттарды жоюға Төтенше жағдайлар қатысқан адамдар үшiн медициналық жөнiндегi оңалту орталығын құру үшiн мемлекеттiк комитет ұсыныстар дайындау 6. Алматы қаласында 100 төсектiк Еңбекәлеуметминi 1997-2000 емханасы бар медициналық-әлеуметтiк сауықтыру орталығын салуды көздей отырып, мүгедектердi оңалту жөнiнде базалық ғылыми-әдiстемелiк орталық құруды жүзеге асыру 7. Қызметкерлердiң жұмыстарды Денсаулықминi, 1997-2000 орындауға кәсiби жарамдылығын Еңбекәлеуметминi уақтылы анықтау және кәсiби аурулардың алдын алу мақсатында медициналық алдын ала тексерудiң жетiлдiрiлген жүйесiн әзiрлеу 5-қосымша Жұмыс iстеп жүргендердi арнайы киiммен және дербес қорғаныс құралдарымен қамтамасыз ету ___________________________________________________________________ NN | Шаралар |Орындауға | Орындау р/с| |жауаптылар |мерзiмi, | | | жыл ___________________________________________________________________ 1 | 2 | 3 | 4 ____________________________________________________________________ 1. Арнайы киiмдердi, арнайы аяқ Еңбекәлеуметминi 1997-1998 киiмдердi және басқа да дербес қорғаныс құралдарын беру, сақтау, пайдалану және алдын ала өңдеу тәртiбi туралы нұсқаулықты әзiрлеу 2. Дербес қорғаныс құралдарының Қазконтракт, 1997-2000 прогрессивтiк түрлерiн өндiрудi мүдделi (сатып алуды) ұйымдастыру: министрлiктер, ведомстволар а) Арнайы киiмдер төменгi температура жағдайларында жұмыс iстеушiлер үшiн (мың комплект); жоғары кернеулi электр қондырғылары тудыратын электр өрiсi әсер аймағында жұмыс iстеушiлер үшiн (мың комплект); жоғары температура мен жылылық сәулеленуден қорғау үшiн; әртүрлi қоспадағы қышқылдардың ерiтiндiсiнен қорғау үшiн; мұнайдан, мұнай өнiмдерiнен, майлардан және жануарлар майынан қорғау үшiн; судан және уытсыз заттардан қорғау үшiн; уытты заттардан қорғау үшiн; шаңнан қорғау үшiн; қарқынды механикалық әсерлерден қорғау үшiн б) Қолды қорғау құралдары (мың жұп) қолғап в) Арнайы аяқ киiмдер (мың жұп) былғары; резина; жүн г) Тондық қой терiсiнен тiгiлген және мех бұйымдары iшiктер, шолақ тондар, шолақ пальто (мың дана); костюмдер, курткалар, кеудешелер (мың дана); бас киiмдер, қолғаптар, шұлық және ұйықтар д) Қарапайым алдын ала қорғау құралдары басты, беттi, көздi, есту және тыныс алу органдарын, қолды қорғау жабдықтары, алдын ала қорғау белбеулерi (мың дана); "Берушi" шуға қарсы жапсырмалар (млн. дана); резина, трикотаж қолғаптар (мың жұп); сiлтiлерден және қышқылдардан қорғауға арналған комплектiлер (комплект); Ескерту: Дербес қорғаныс құралдары ұйымдардың тапсырысы бойынша шығарылады. 6-қосымша Еңбек қорғауды ғылыми қамтамасыз ету шаралары ___________________________________________________________________ NN | Шаралар |Орындауға | Орындау р/с| |жауаптылар |мерзiмi, | | | жыл ___________________________________________________________________ 1 | 2 | 3 | 4 ____________________________________________________________________ 1. Еңбек қорғау саласында ғылыми Еңбекәлеуметминi, 1997-1998 әзiрлемелермен айналысып жатқан Бiлiмминi, ұйымдарда ғылыми кадрлардың Денсаулықминi сақталып келген әлеуетiн және ғылыми-зерттеу базасын зерделеу, осы ұйымдардың әрқайсысының мамандануын және ондағы ғылыми кадрлардың санын есепке ала отырып олардың қызметтерiнiң бағытын анықтау 2. Еңбек қорғау жөнiндегi жұмыс Еңбекәлеуметминi, 1998 iстеп тұрған институттардың Денсаулықминi, (Ғылым министрлiгi - Ғылым Ғылымминi - Ғылым Академиясы жанындағы Академиясы КазНИИБГП, КазНИИОТиЭ, Денсаулық сақтау министрлiгi жанындағы Гигиена және кәсiби аурулар ҒЗИ) негiзiнде Республикалық еңбек қорғау, гигиена және кәсiби аурулар саласында ғылыми зерттеулердi үйлестiру жөнiндегi орталық құру туралы ұсыныстар дайындау 3. Еңбек қорғау жөнiндегi Еңбекәлеуметминi, 1998 Мемлекеттiк ҒЗИ құру туралы Денсаулықминi ұсыныстар дайындау 4. Республикада "Еңбек қорғау және Еңбекәлеуметминi 1997 техникалық қауiпсiздiк" деген журналдың шығарылуын ұйымдастыру жөнiнде ұсыныстар әзiрлеу 5. 2000 жылға дейiн еңбек қорғау Еңбекәлеуметминi, 1997-2000 жөнiнде ғылыми-зерттеу Ғылымминi - Ғылым жұмыстарының мақсатты Академиясы бағдарламасын әзiрлеу, онда мына проблемаларды зерделеу көзделедi: еңбек қорғау саласында экономика Еңбекәлеуметминi, 1997-2000 салалары дамуының қазiргi Ғылымминi - Ғылым экономикалық деңгейiн және Академиясы ұйымдар мен аймақтардың экономикалық дербестiгiн көтерудi есепке ала отырып, әлеуметтiк саясат қалыптасуының ғылыми негiздерiн әзiрлеу өндiрiстiк орта факторларының Денсаулықминi, 1997-2000 зияндылығы мен қауiптiлiк Гигиена және кәсiби көрсеткiштерi бойынша еңбек аурулар ҒЗИ, жағдайларын бағалаудың ҚарММИ гигиеналық өлшемдерiн әзiрлеу әртүрлi санаттағы еңбекшiлердi ТӨЖҚҚМҒЗИ, 1997 еңбектiң қауiпсiз тәсiлдерi мен Еңбекәлеуметминi, психологиялық даярлау әдiстерiне Бiлiмминi, бағдарламалық оқыту жүйесiн Денсаулықминi, әзiрлеу және енгiзу мүдделi министрлiктер, ведомстволар бақытсыз жағдайлардан, авариялар ТӨЖҚҚМҒЗИ, 1997-1998 мен кәсiби аурулардан келетiн Еңбекәлеуметминi, экономикалық зияндарды бағалау Денсаулықминi және есептеу жөнiндегi әдiстемелiк басшылық әзiрлеу ұйымдарды, жабдықтарды және Еңбекәлеуметминi, 1997-1998 технологиялық процестердi Денсаулықминi, жобалау және пайдалану ТӨЖҚҚМҒЗИ, сатыларында қауiпсiздiк жөнiнде Құрылысминi, кешендi мемлекеттiк сараптау Экобиоресурсминi әдiстемелiгiн әзiрлеу әйелдер еңбегiнiң ауыртпалығы Гигиена және кәсiби 1998-1999 мен қауырттылығына гигиеналық аурулар ҒЗИ, және физиологиялық-эргономикалық Физиология және кешендi баға беру және еңбек гигиенасы экономиканың жетекшi салаларында ҒЗИ жүктердi қолмен көтеру және тасу кезiнде жол берiлетiн шектi жүктемесiн әзiрлеу технологиялық процестер мен Ғылыми-зерттеу 1998-1999 жабдықтар қауiпсiздiгi институттары проблемасын зерделеу, ұжымдық және дербес қорғаныс құралдарын әзiрлеу 7-қосымша Еңбек қорғау бойынша мамандарды оқыту мен кәсiби даярлау жөнiндегi шаралар ___________________________________________________________________ NN | Шаралар |Орындауға | Орындау р/с| |жауаптылар |мерзiмдерi, | | | жыл ___________________________________________________________________ 1 | 2 | 3 | 4 ____________________________________________________________________ 1. Ұйымдар тапсырысының негiзiнде Еңбекәлеуметминi, 1997 еңбек қорғау жөнiндегi мамандарға Бiлiмминi, мүдделi экономикалық қажеттiлiктi министрлiктер, зерделеу және анықтау,көрсетiлген ведомстволар мамандарды даярлаудың жоспарын бекiту 2. Осы салада қолданылып жүрген Бiлiмминi, 1997 стандарттарды зерделеудi ескере Еңбекәлеуметминi, отырып "Эргономика және еңбектi облыстардың, қорғау" мамандығы бойынша Алматы қаласының үлгiлiк бағдарламалар әзiрлеу әкiмдерi, кәсiпорындар 3. Қазақстан Республикасы Бiлiм Еңбекәлеуметминi, 1997-1998 министрлiгiнiң жоғарғы оқу Бiлiмминi, мүдделi орындарында Қазақстан министрлiктер, Республикасының Еңбек және ведомстволар, халықты әлеуметтiк еңбек қорғау кәсiпорындар мәселелерi бойынша курстар және оқу-әдiстемелiк орталықтарын ашу және ұйымдар басшыларының, инженер-техникалық қызметкерлерiнiң және мамандарының бiлiктiлiгiн арттыруды ұйымдастыру 4. Оқушы жастар мен халықты кәсiби Еңбекәлеуметминi, 1997 iрiктеу және кәсiби бағдарлау Бiлiмминi жөнiнде нормативтiк-әдiстемелiк құжаттардың жобаларын әзiрлеу 5. Еңбек қорғау мәселелерi жөнiнде Бiлiмминi, 1998 кәсiптiк-техникалық оқу Еңбекәлеуметминi орындарының оқушыларын даярлаудың мазмұны және көлемi бойынша қойылатын бiлiктiлiк талаптарды әзiрлеу 6. Аса қауiптi жұмыстарды iстейтiн Еңбекәлеуметминi, 1998 еңбекшiлерге еңбектiң қауiпсiз Бiлiмминi тәсiлдерi мен психологиялық даярлық әдiстерiн бағдарламалық оқыту жүйесiн әзiрлеу 7. Жұмыскерлердiң жоғары тәуекелдiк ТӨЖҚҚМҒЗИ 1997 дәрежеде және жоғары эмоционалдық шиеленiстi жағдайға кәсiби жарамдылығын бағалау тестерi мен әдiстерiнiң жүйесiн әзiрлеу 8. Кейбiр өндiрiстiк салалар Еңбекәлеуметминi, 1997-1998 ұйымдардың мамандары үшiн еңбек мүдделi қорғау жөнiнде оқу құралдарын министрлiктер, әзiрлеу және шығаруға дайындау ведомстволар, кәсiпорындар 9. Еңбек қорғаудың салааралық және Еңбекәлеуметминi, 1997-2000 арнаулы салалық проблемалары Мәдениетминi, бойынша "Қауiпсiздiк техникасы" Баспасөз және киноальманағын, бейне-және бұқаралық ақпарат кинофильмдер дайындауды және жыл iстерi жөнiндегi сайын шығарып тұруды ұйымдастыру ұлттық агенттiк (келiсiм бойынша), мүдделi министрлiктер, ведомстволар