"Тұрғын үй қатынастары туралы" Қазақстан Республикасының Заңына өзгеріс пен толықтырулар енгізу туралы

Қазақстан Республикасының Заңы 1999 жылғы 7 маусым N 391-I

      Үкіметтің 1998-2000 жылдарға арналған іс-қимыл бағдарламасын орындау үшін, сондай-ақ Қазақстан Республикасы Үкіметінің 1998 жылғы 11 шілдедегі N 656 P980656_ қаулысымен мақұлданған Қазақстан Республикасы Үкіметінің Экономикалық тұрақтандыруды нығайту жөніндегі меморандумына сәйкес Қазақстан Республикасының Үкіметі қаулы етеді:
      1. Қоса беріліп отырған:
      1) Мемлекеттік мүлікті жекешелендірудің және басқарудың

 

тиімділігін арттырудың 1999-2000 жылдарға арналған бағдарламасы;

     2) Мемлекеттік мүлікті жекешелендірудің және басқарудың

тиімділігін арттырудың 1999-2000 жылдарға арналған бағдарламасын іске

асыру жөніндегі 1999 жылға айналған іс-шаралардың жоспары бекітілсін.

     2. Осы қаулының орындалуын бақылау Қазақстан Республикасы

Премьер-Министрінің орынбасары - Қазақстан Республикасының Қаржы министрі

О.Ә.Жандосовқа жүктелсін.

     3. Осы қаулы қол қойылған күнінен бастап күшіне енеді.


     Қазақстан Республикасының

     Премьер-Министрі

                                       Қазақстан Республикасы

                                            Үкіметінің

                                      1999 жылғы 1 маусымдағы

                                          N 683 қаулысымен

                                            бекітілген


       Мемлекеттік мүлікті жекешелендірудің және

      басқарудың тиімділігін арттырудың 1999-2000

               жылдарға арналған

                 Бағдарламасы


     1. Кіріспе



 
       Республикада 1991 жылдан бастап 1998 жылды қоса алғандағы кезеңде шағын, жаппай жекешелендiруден, жеке жобалар бойынша жекешелендiруден тұратын жекешелендiру бағдарламасы, секторлық бағдарламалар iс жүзінде жүзеге асырылды, заң базасы қалыптасты, мемлекеттiк мүлiктi республикалық және коммуналдық етiп бастапқы бөлу жүргiзiлдi. Жекешелендiру бағдарламалары шеңберiнде 1998 жылдың аяғына дейiн құрылған акционерлiк қоғамдар мен шаруашылық серiктестiктерiнiң жалпы мөлшерiнiң 65%-iн құрайтын 3276 акционерлiк қоғамдар мен шаруашылық серiктестiктерi, әлеуметтiк саланың 2606 объектілерi (тек 1997-1998 жылдардың өзiнде ғана), мүлiктiң жекелеген бiрлiктерi және кәсiпорындардың мүлiктiк кешендерi жекешелендiрiлдi. Жекешелендiру процесiнiң барысында нарықтық экономиканың негiзi ретiнде жеке меншiк қалыптасты.
      Жекешелендiру процесiнiң дамуы, республикадағы жалпы экономикалық жағдайлардың өзгеруi, бюджет реформасын жүргiзу, отандық жеке меншiк секторын қалыптастыру, орталық пен аймақтардың арасындағы өкiлеттiктердi бөлу процесiнің тереңдеуi және жекешелендiрiлген объектiлердiң құрамын өзгерту, сондай-ақ шикiзат тауарларына әлемдiк бағалардың құлдырауы және 1998 жылы дамушы нарықтардағы қаржылық дағдарыс мемлекеттiк мүлiкке билiк ету жөнiндегі өзiнiң саясатын дүркiн-дүркiн түзетуiн және жинақталған тәжiрибелердi ескере отырып, қолданылып жүрген заңдарды жетiлдiруiн талап етедi.
      Қолданылып жүрген заңдар (Қазақстан Республикасы Президентiнiң "Жекешелендiру туралы" заң күшi бар Жарлығы және басқа да нормативтiк құқықтық актiлер) өзiнiң оңды рөлiн атқарды, бiрақ реформалар процесiнiң жаңа даму кезеңiнде ол өте-мөте жетілдiруге мұқтаж. Мемлекеттiк мүлiктi басқару мен жекешелендiрудiң көптеген мәселелерi заң жүзiнде реттеле қойған жоқ. Экономикадағы болып жатқан процестердiң неғұрлым даму дәрежесiне байланысты сол сияқты жекешелендiру нысандары мен тәсiлдерiн жаңартуды қажет етедi. Сол сияқты жекешелендiруге байланысты жүргiзiлген (ең алдымен инвестициялық мiндеттемелер) және сенімгерлік басқаруға беруге арналған келiсiм-шарттарды (концессия) жасасу нәтижесiнде туындайтын қатынастардың орасан мол алқабын заңды түрде реттеу қажет.
      Осы Бағдарлама Қазақстанның 2030 жылға дейiнгi даму стратегиясын мемлекеттік меншiктi 1999-2000 жылдар кезеңiнде тиiмдi басқару мен билiк ету бөлiгiнде одан әрi iске асыру мақсатында әзiрлендi.
 
      2. Мемлекеттік меншікті жекешелендірудің және
      басқарудың құқықтық негіздерін жетілдіру
 
      Негiзгi проблемалар:
      - неғұрлым ертерек кезеңдерде қабылданған жекешелендiру процесiн реттейтiн заң актiлерi әр түрлi ерекшелiктерi бар мемлекеттiк мүлiктiң сан алуан барлық нысандарын көрсетпейдi, сондай-ақ оларды iске асыру рәсiмдерiнiң жеткіліктi айқындылығын қамтамасыз етпейдi.
      - бұрын қабылданған заң актiлерi жекешелендiрудi өзiнiң негiзгi мақсаты еттi және мемлекеттiк мүлiктi басқаруға байланысты мәселелердi толық көлемде көрсете алмады
      - қолданылып жүрген заңдар мемлекеттiк меншiктi республикалық және коммуналдық етiп бөлу, сондай-ақ мемлекеттiк мүлiктiң әр түрлi субъектілерiнiң жұмыс iстеу механизмiн толық көлемде көрсете алмады
      - қолданылып жүрген заңдарда кәсiпорындарды оңалтудың, банкроттықтың және санациялардың рәсiмдердi iске асыру барысында туындайтын мемлекеттiк меншiктiң мәселелерiн реттеуге байланысты бос орын бар.
      Мемлекеттiк мүлiктi басқару және жекешелендiру саласындағы заңдарды жетiлдiру мақсатында мемлекеттiк активтердi иелену, пайдалану және билiк ету жөнiндегi заңдарды реттейтiн "Мемлекеттiк мүлiк туралы" Қазақстан Республикасы Заңының жобасы әзiрленетiн болады. Мұнда мемлекеттiң активтерiн тиiмді басқару жүйесi туралы қазiргi ұғымдар, мемлекеттiк басқару процесiнде шешiмдер қабылдау рәсiмi және оның мемлекеттiк меншiктi сенімгерлiк басқарумен ара қатынасы, республикалық және коммуналдық меншiктi басқарудың және билiк етудiң рәсiмдерi принциптерi, жекешелендiрудiң нақты механизмдерi көрiнiс табады. Сол сияқты мемлекеттiк коммерциялық ұйымдарды басқару жүйесiн неғұрлым егжей-тегжейлi реттеу мақсатында Қазақстан Республикасы Президентiнiң "Мемлекеттiк кәсiпорын туралы" заң күшi бар Жарлығына; мемлекеттiң борышкерлерi болып табылатын немесе капиталына мемлекет қатысатын кәсiпорындарды оңалту және банкроттық рәсiмдерiн iске асыруға байланысты мәселелер бөлігінде "Банкроттық туралы" заңға өзгерiстер мен толықтырулар енгiзілетiн болады. "Мекемелер туралы" заңның жобасы әзiрленiп жатыр. Бұл заңдардың барлығы мемлекеттiк мүлiктi басқару мен билiк ету жөнiндегi бiрыңғай жүйеге кiретiн болады.
      Қазақстан Республикасының Yкiметi мемлекеттiк кәсiпорындардың бiрiншi басшыларын және мемлекеттiң қатысуы бар акционерлік қоғамдардың лауазымды адамдарын тағайындауды реттейтiн нормативтiк құқықтық актiлер; акционер ретiнде мемлекет атынан шешiмдер қабылдаудың тәртiбi; ұлттық компаниялардың қызметi ерекшелiктерi, коммуналдық меншiктiң объектiлерiн иелену, пайдалану және билiк ету; мемлекеттiң кәсiпорындар мен мекемелердің мүлiктерiн есепке алуды және оны пайдалануға бақылауды жүргiзу; мемлекеттiк меншiктi республикалық және коммуналдық етiп ажыратуға байланысты мәселелердiң жиынтығы әзiрленетiн және бекiтiлетiн болады.
 
      3. Мемлекеттік мүлікті есепке алуды жақсарту
 
      Қазiргi бар проблемалар:
      - мемлекеттiк мүлiктiң әр түрлерiн есепке алуды әр түрлi министрлiктер мен ведомстволар жүзеге асырады (Қаржы министрлiгі, Табиғи ресурстар және қоршаған ортаны қорғау министрлiгi, Әділет министрлiгі, Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкi және т.б.), мемлекеттiк мүлiктi есепке алудың сәйкестендiрiлген жүйесi жоқ,
      - мемлекеттiк органдардың және өзге де ұйымдардың мемлекеттiк мүлiктi есепке алудың анықтығы мен дәлдiгiне жауапкершiлiк айқындалмаған,
      - мемлекеттiк мүлiктiң жай-күйi туралы толық құнды мемлекеттiк статистикалық есептiлiк жоқ,
      - мемлекеттiк меншiкте тұрған мемлекеттiк мүлiктi есепке алу жүйесiнiң әдiснамасы анық емес,
      - мемлекеттiң пайдасына заңды тұлғалардан өндiрiп алынған, сондай-ақ өндiрiп алу сатысында тұрған мүлiктердi есепке алу жоқтың қасы
 
      3.1. Республикалық және коммуналдық меншiкте тұрған мүлiктер
 
      Қазақстан Республикасы активтерiнiң жиынтық тiзiлiмiн жасауға бiрыңғай тұжырымдамалық негiз әзiрленетiн болады. Мемлекеттiк кәсiпорындардың, мекемелердiң және акционерлiк қоғамдардың, мемлекеттің үлестi қатысуы бар шаруашылық серiктестiктердiң Тiзiлiмi (бұдан әрi - Тiзiлiм) негiзiнде 2000 жылдың аяғына дейінгi кезеңде тиiстi тiзiлiмдердiң және кадастрлардың негiзгi деректерiн көрсету арқылы Қазақстан Республикасы активтерiнiң толық есебiн ұйымдастыруға мүмкiндiк беретiн Активтердің жиынтық тiзiлiмi жасалуы тиiс.
      Қаржы министрлiгi Қазақстан Республикасының Статистика жөнiндегi агенттiгiмен, мүдделi министрлiктермен және ведомстволармен бiрлесiп, мемлекеттiк мүлiктi есепке алу жөнiндегi мемлекеттiк статистикалық есептiлiктiң жаңа нысандарын әзiрлейдi.
      Мемлекеттiк органдардың және лауазымды тұлғалардың мемлекеттiк мүлiктi есепке алудың толықтығына және дәлдiгiне жауапкершiлiк жүйесi әзiрленетiн және күшiне енгiзілетiн болады.
      "Мемлекеттiк мүлiк туралы" Қазақстан Республикасы Заңының жобасында және тиiстi Нормативтiк құқықтық актiлерде республикалық және коммуналдық меншiкте тұрған мемлекеттік мүлiктi есепке алудың ережесiн белгiлеу ұйғарылып отыр. Республикалық меншiкте тұрған мүлiкті есепке алуды Қазақстан Республикасы Қаржы министрлiгінің Мемлекеттiк мүлiк және жекешелендiру комитеті (бұдан әрi - Комитет) жүзеге асыратын болады.
      Коммуналдық меншiкте тұрған мүлiктi есепке алуды коммуналдық меншiктiң тiзiлiмiнде мемлекеттiк заңды тұлғалар активтерiнiң баланстық құнын, бағалы қағаздардың мөлшерiн, атаулы құнын, акционерлiк қоғамдардағы акциялардың мемлекеттiк пакеттерiн және шаруашылық серiктестіктердегі үлестердің көлемін және құндық түрiн, сондай-ақ мемлекеттiк ұйымдардың, акционерлiк қоғамдардың және шаруашылық серiктестiктерiнің негiзгi қаржылық көрсеткiштерiн, оның iшiнде активтер мен пассивтердiң, дебиторлық және кредиторлық берешектiң мөлшерiн көрсету арқылы облыстың (қаланың) Әкiмдерi жүзеге асыруы тиiс.
      Тiзілiмде мемлекеттiк меншiкті есепке алудың толықтығын қамтамасыз ету үшiн коммуналдық меншiктiң тiзiлiмдерiнiң деректерi ай сайын Комитетке берiлiп отырады.
 
      3.2. Мемлекеттiк заңды тұлғаларға бекiтілмеген мүлiк
 
      Мемлекеттiк мүлiктi тиiмдi басқаруды арттыру, түгендеудiң қорытындылары бойынша есепке алудың үздiксiздiгiн және толықтығын қамтамасыз ету және мемлекеттiк заңды тұлғаларға бекiтiлмеген мүлiктiң тиiстi тiзiлiмдерiн (кадастрларын) жасау мақсатында тиiстi мемлекеттiк заңды тұлғаларға бекiтiлетiн болады.
 
      4. Мемлекеттік мүлікті тиімді басқаруды арттыру
 
      Мемлекеттiк мүлiктi тиiмдi басқаруды қамтамасыз ету саласындағы негiзгi проблемаларға мыналар жатады.
      - мемлекеттiк меншiктiң объектiлерiн үлгiлер бойынша оларды басқарудың мақсаттарына, мiндеттерiне және механизмдерiне байланысты жiктелiмнiң болмауы;
      - мемлекеттiк меншiк объектiлерiнiң әр түрлi үлгiлерi жөнiнде, оның iшiнде жекелеген экономиканың стратегиялық жағынан маңызды салаларында жұмыс iстейтiн Республика үшiн аса маңызды ұйымдар ("ұлттық компаниялар") бойынша басқарушылық шешiмдердi қабылдаудың дәл рәсiмдерiнiң болмауы.
 
      4.1. Мемлекеттiк мүлiктi республикалық және коммуналдық етіп бөлу
 
      Орындалатын функцияларына және қаржыландырылатын көздерiне сүйене отырып, бұрын мемлекеттiк кәсiпорындар мен мекемелер бойынша мемлекеттiк меншiктi республикалық және коммуналдық етiп бөлу жүргiзiлген болатын.
      Қазақстан Республикасының Yкiметi 1999 жылғы сәуiрде акциялардың мемлекеттiк пакеттерiнiң және бұрын республикалық меншiкте тұрған, коммуналдық меншiкке берiлген шаруашылық серiктестiктерiндегi үлестердiң тiзбесi бекiтiлдi. Комитет осы тiзбенiң негiзiнде 1999 жылдың екiншi тоқсаны iшiнде акциялардың мемлекеттiк пакеттерiн және шаруашылық серiктестiктерiндегi үлестердi коммуналдық меншiкке берудi жүргiзедi. Осы шаралар мемлекеттiк меншiктi тиiмдi басқаруды және басқарушылық шешiмдердi жақсартуға мүмкiндiк бередi.
      Республикалық меншiкке "ұлттық компаниялардың", "көгiлдiр фишкалардың", жекешелендiрудiң аса iрi объектілерiнiң және Қазақстан Республикасының экономикасының дамуы үшiн аса маңызы бар бiрсыпыра басқа да объектiлердiң акцияларының мемлекеттiк пакеттерi жатады. Сол сияқты осы объектілердiң тiзбесiн де 1999 жылғы сәуiрде Қазақстан Республикасының Yкiметi бекiткен.
 
       4.2. Республикалық меншiкте тұрған мүлiктi (республикалық меншiктi)
       басқару
 
      4.2.1. Акциялардың мемлекеттiк пакеттерiн, шаруашылық серiктестiктерiндегi және мемлекеттiк кәсiпорындардағы үлестердi басқару және билiк ету жөнiндегi функциялар қоса берiлiп отырған кестедегi бөлуге сәйкес жүзеге асырылатын болады.
 
      4.2.2. "Ұлттық компанияларды" басқаруға көзқарастар
 
      Мемлекет қарастырылып отырған кезеңде экономиканың стратегиялық жағынан аса маңызды жекелеген салаларында қатысуын сақтайтын болады. Осындайларға ұлттық экономиканың негiзiн құрайтын салалар, сондай-ақ өмiрлiк аса маңызды тауарларды, өнiмдердi және қызмет көрсетулердi өндiрудi қамтамасыз ететiн салалар жатады. Бұларға, оның iшiнде мұнайды өндiру, әзiрлеу, тасымалдау және өңдеу темiр жол және әуе көлiгi, электр энергиясын бөлу және уран шикiзаттары мен материалдарын өндiру жатады.
      Ұлттық компаниялардың қызметi Yкiмет бекiткен белгiлi бiр рыноктарды монополиясыздандыруды көздейтiн экономиканың салаларын (секторларын) дамыту реттеушi заңдарды және институттарды дамыту тұжырымдамаларына сәйкес жүзеге асырылатын болады.
      Үкiмет осы тұжырымдамаларға сүйене отырып, әрбiр "ұлттық компания" бойынша инвестициялық жоспарлардан және қарыз алу жоспарларынан, тариф саясатына табиғи монополистер үшiн көзқарастардан, өндiрiстiк қуаттарды жаңартудың, өнiмділіктiң өсуiнiң, шығарылатын өнiмдердi (көрсетілетiн қызметтердi) арттырудың, өнiмдердiң (көрсетiлетiн қызметтердiң) өзiндiк құнын кемiтудiң көрсеткiштерiнен, ұйғарылып отырған кiрiстердiң болжамдары мен негiздемелерiнен, оларды пайдаланудың негiзгi бағыттарынан, меншiктi капиталды арттырудың көздерiнен тұратын дамудың орта мерзiмдi (3-5 жыл) индикативтiк жоспарлары бекітiлетiн болады.
      Аталған индикативтi жоспарлар шеңберiнде директорлар кеңесі жыл сайынғы бизнес-жоспарды қарайды және бекiтедi (жылдық өндiрiстiк бағдарламалар).
      "Ұлттық компанияларды" басқару тиiмдiлiгiнiң өлшемдерi:
      - ұлттық компаниялардың орта мерзімді жоспарын, жылдық бизнес-жоспарын iске асыруы;
      есептi кезең үшiн ұлттық компаниялар қызметтерiнiң қаржылық нәтижелерi;
      Қазақстандық қор биржасында (КАSЕ) листинг алу, тұтастай алғанда тиiстi секторды және экономиканы дамыту үшiн "ұлттық компаниялардың" әсер етуiн ынталандыру.
      Жоғарыда аталғандармен қатар, "ұлттық компанияларды" басқарудың тиiмдiлiгiн қамтамасыз етудiң шешушi факторы бiрiншi басшылардың (топ-менеджерлердiң) талаптарына сәйкес келетiн ұқсас талаптарды таңдау және тағайындау болып табылады.
      Осы мақсатта Yкiмет екi негiзгi әдiстi қолданады.
      а) бизнесте және мемлекеттiк қызметте тиiстi білімi, iскер беделi, оң жұмыс тәжiрибесi бар жеке тұлғалар арасында топ-менеджерлердi конкурстық iрiктеу;
      б) қаржылық және өндiрiстiк көрсеткiштермен (реrfомаnсе-bоnd) айқындалған "ұлттық компаниялардың" қол жеткiзу мақсаты үшiн осы заңды тұлғаның берген кепiлiмен бiрнеше топ-менеджерлердi тағайындау құқығына заңды тұлғалар арасында конкурс өткiзу, бұл орайда конкурсқа экономиканың осы секторында тиiстi тәжiрибесi және iскер беделi бар шетел және отандық компаниялар жiберiледi.
      Үкiмет осы тектес конкурсты 1999 жылдың 3-тоқсанынан бастап өткiзуге кiрiседi.
      Үкiмет сондай-ақ, "ұлттық компаниялардың"№қызметтерiн реттейтiн нормативтiк құқықтық актiлердiң пакеттерiн, олардың қабылдаған басқару шешiмдерi мен оларды iске асыру процестерiн бекiтедi.
      Ұлттық компаниялар акцияларының мемлекеттiк пакеттерiн пайдалану және иелiк ету жөнiндегi құқығы салалық министрлiктерге берiледi. Билiк ету жөнiндегi шешiмдердi қабылдау құқығы тек Қазақстан Республикасының Үкiметiне ғана бекiтiледi, "ұлттық компаниялар" акцияларының мемлекеттiк пакеттерiне билiк ету жөнiндегi шешiмдердi iске асыруды Комитет жүзеге асырады.
 
      4.2.3. Тек мемлекет меншiгiне ғана тиесiлi объектiлердi мүлiктiк
      жалға немесе сенiмгерлiк басқаруға (жалдауға) беру.
 
      Тиiмдi басқару мақсатында мүлiктiк жалға немесе сенiмгерлiк басқаруға берiлуi мүмкiн, тек мемлекет меншiгiне ғана тиесілі объектілердiң (мүлiктердiң) (жекешелендiруге жатпайтын) тiзбесiн Yкiмет нақтылайды. Бұл орайда, сол ұйымдар акцияларының мемлекеттiк пакеттерiн кейiннен атаулы сату және бiр мезгiлде жалға (сенімгерлiк басқаруға) беру шартынсыз аталған объектiлердi жалға беру конкурстық және айқындылық шарттармен жүргiзiледi.
 
      4.3. Коммуналдық мүліктердi басқару
 
      Мемлекеттiк мүлiктi басқарудың және билiк етудiң принциптерiн айқындайтын қолданылып жүрген заңдарға сәйкес коммуналдық мүлiктi басқаруды жергiлiктi атқарушы органдар жүзеге асырады.
 

     5. Жекешелендірудің конкурстығын және

     айқындылығын қамтамасыз ету


 
 
       1999-2000 жылдары мемлекеттiк меншiктi жекелендiру саласында шешуге қажеттi негiзгi мiндеттер:
      - жекешелендiрудiң конкурстығын және айқындылығын қамтамасыз ететiн нормативтiк базаларды жасау және қабылдау,
      - республикалық бюджетке қаражаттардың барынша көп түсуiн және тиiмдi меншiк иелерiнiң келуiн қамтамасыз ететiн "көгілдір фишкалар" және iрi жекешелендiру объектiлерi акцияларының мемлекеттiк пакеттерiн сату,
      - "екiншi эшелон" кәсiпорындарын жекешелендiрудi аяқтау,
      - сенiмгерлiк басқаруға бұрын берілген объектiлердi жекешелендiру,
      - жекешелендiруден кейiн сатып алушылардың инвестициялар және функцияларын нақтылау жөнiндегi мәселелердi шешу,
      - олармен банкроттық және сауықтыру ресiмдерін жүргiзу кезiнде мемлекеттiк заңды тұлғалардың мүлiктiк меншiк иесi және акционерлiк қоғамдардағы және шаруашылық серiктестiктердегi қатысушы ретiнде мемлекеттiк мүдделердi қорғауды қамтамасыз ету бөлiгiнде заңдарға толықтыру енгiзу болып табылады.
 
      5.1. "Көгiлдiр фишкалар" акцияларының мемлекеттiк пакеттерiн
      жекешелендiру
 
      "Көгілдiр фишкалар" деген ұғым бағалы қағаздары Қазақстан қор биржасының А листингiне енетiн (немесе енуi мүмкiн) және қазақстандық және/немесе халықаралық бағалы қағаздар рыногында айналысқа түсетiн, ашық нысанда және халықтық акционерлiк қоғамдарында орын алып отырған iрi кәсiпорындарды бiлдiредi.
      Үкiмет 2000 жылдың аяғына дейiн, мыналардың:
      "Маңғыстаумұнайгаздың", "Ақтөбемұнайгаздың", "Қазақмыс Корпорациясының", "Қазхромның", "Қазмырыштың", "Қазақстан алюминийiнiң", "Соколов-Сарыбай кен-байыту өндiрiстiк бiрлестiгінің", "Өскемен титан-магний комбинатының" қалған акцияларының мемлекеттiк пакеттерiн толық сатуды көздеп отыр. Бұл орайда, Үкiмет таяу уақыттары осы кәсiпорындардың тиiстi шараларды жүзеге асыруы, өтiнiм беруi және КАSЕ А листингiне енуi үшiн қажеттi күш жұмсайтын болады.
      Yкiмет "Қазақтелекомның" және "Халық банкiнiң" елiмiздiң экономикалық және әлеуметтiк өмiрiндегi олардың ерекше ролiн ескере отырып, жарғылық капиталдарына акциялардың белгiлi бiр пакеттерiн сақтауды көздеуi мүмкiн, бiрақ акциялардың бақылаушы пакеттерi жеке секторға сатылатын болады.
      "Көгiлдiр фишкалар" акцияларының мемлекеттiк пакеттерiн жекешелендiру конкурстық негiзде жүргiзiледi. Менеджер және кеңесшi (консультант) ретiнде инвесторларды iздеу мен iрiктеу үшiн тиiстi тәжiрибесi және халықаралық беделi бар ұйымдар (институттар) тартылатын болады. Қазақстан "көгілдiр фишкалар" акцияларының мемлекеттiк пакеттерiн орналастырудың мерзiмдері, нысандары, тәсiлдерi туралы шешiмдi жекелеген әр компания бойынша Қазақстан Республикасының Үкiметi қабылдайды.
      "Көгiлдiр фишкаларды" жекешелендiрудің осы (екiншi) кезеңiн жүзеге асыру кезiнде негiзгi тәсiл экономиканың осы секторында танылған оператор және айқынды және корпоративтiк басқарудың халықаралық стандартымен мойындалуы болып табылады.
 
            ЕСКЕРТУ. 5.1.-бөлімнің алтыншы абзацы алынып тасталды - ҚР Үкіметінің
               2000.10.18. N 1556 қаулысымен. P001556_
 
      5.2. Жекешелендiрудің iрi объектiлерiн сату
 
      Осы бағдарламаның 4.2.1-тармағында аталған барлық iрi жекешелендiру объектiлерi 1999-2000 жылдар iшiнде толық жекешелендiрiлетiн болады. Конкурстық жекешелендiрудiң нысандары мен әдiстерiн Yкiмет жанындағы комиссияның ұсынуы бойынша Қазақстан Республикасының Yкiметi айқындайды. Iрi объектiлердi сату алдындағы даярлық және жекешелендiру жөнiндегi шараларды iске асыруды мүдделi мемлекеттiк органдардың қатысуымен Комитет жүргiзедi.
 
      5.3. "Екiнші эшелон" кәсiпорындары акцияларының мемлекеттік
      пакеттерiн жекешелендiру
 
      "Екiншi эшелон" ұйымдары деген ұғым акцияларының мемлекеттiк пакеттерi 1999-2000 жылдар iшiнде жекешелендiруге жататын және "көгiлдiр фишкаларға" және жекешелендiрудiң iрi объектiлерiне жатпайтын акционерлiк қоғамдарды бiлдiредi.
      Сату алдындағы даярлықты және республикалық меншiкке жататын осы топтың объектiлерiн жекешелендiрудiң нысандары мен әдiстерi туралы шешiмдi, заң талаптарын ескере отырып, салалық министрлiктер жасайды, қабылдайды және iске асырады.
      Коммуналдық меншiкке берiлген объектiлерге қатысы бойынша қолданылып жүрген заңдарға сәйкес облыстардың және Астана мен Алматы қалаларының Әкімдері қабылдайды және iске асырады. Yкiмет жекешелендiрудiң облыстық (қалалық) бағдарламаларының бар болуын және қатаң орындалуын, оны өткізу кезінде белгіленген транспаренттік және конкурстық өлшемдердiң сақталуын қадағалайды.
 
      5.4. Сенiмгерлiк басқаруға бұрын берiлген шаруашылық
      серiктестiктерiндегi акциялардың мемлекеттiк пакеттерiн және
      мемлекеттiк үлестердi жекешелендiру.
 
      Акционерлiк қоғамдардың акциялардың мемлекеттiк пакеттерiн және сенiмгерлiк басқаруға бұрын берілген шаруашылық серiктестiктерiндегi мемлекет үлестерiн жекешелендiру мынадай үш бағыттарда жүзеге асырылатын болады:
      - компанияның басқарушысы өзiне қабылдаған міндеттемелерді орындамаған не жеткiлiкті орындамаған жағдайда, осы Бағдарламаның көзқарастарына сәйкес акционерлiк қоғамдар акцияларының мемлекеттiк пакеттерiн және шаруашылық серiктестіктерiндегi мемлекет үлестерiн кейіннен сата отырып, заңдармен белгiленген тәртiпте сенiмгерлiкке басқаруға арналған келiсiм-шарттарды бұзуды жүзеге асыра алады.
      - компанияның басқарушысы кейiннен сатып алу құқығынсыз сенімгерлік басқаруға арналған келiсiм шарт бойынша инвестициялық мiндеттемелердi орындаған жағдайда, мұндай келiсiм-шарттар аяқталуы тиiс. Келiсiм-шарт аяқталғаннан кейiн акциялардың мемлекеттiк пакеттерi (қатысу үлестерi) конкурстық сатуға жатады.
      - Компания басқарушысының сенiмгерлiк басқаруында тұрған шаруашылық серiктестiктерiндегi акциялардың мемлекеттiк пакеттерiн және мемлекеттiк үлестердi кейiннен сатып алу құқығымен атаулы сату. Атаулы сату, егер келiсiм-шартта өзгеше көзделмесе, келiсiм-шарт бойынша мiндеттемелердi компания басқарушысының толық орындағаны және оның ұсынған бағаға келiсуi кезiнде тендер қорытындылары бойынша жасалынған сенімгерлiк басқаруға арналған келiсiм-шартта көзделген ерекше жағдайларда ғана жүргiзiледi.
 
      5.5. Yкiметке қызмет көрсететiн ұйымдарды қоса алғанда, әлеуметтiк
      сала объектiлерiн жекешелендiру
 
      Республикада соңғы жылдары бiлiм, денсаулық сақтау, ғылыми-зерттеу жұмыстары салаларында және әлеуметтiк салалардың басқа секторларында жұмыс iстейтiн жеке меншiк кәсiпорындар пайда бола тұрса да осындай қызмет көрсетудi жүзеге асырушы мемлекеттiк мекемелер әзiрше басымырақ. Жекешелендiруге негiзiнен оңтайландыру нәтижесiнде босатылған профилi бойынша пайдаланылмайтын әлеуметтiк обьектілердiң жүйелерi жатқызылды. Нәтижесiнде қызмет көрсету саласының аясы тартылады немесе осы салаларда жұмыс iстейтiн мемлекеттiк мекемелердiң толығуы және салмағы өседi.
      Осы салада экономикалық реформалардың негiзгi бағыттары мемлекеттiк тапсырыс жүйесiне және бәсекелестiк ортаны мақсатты құруға өту жолымен көрсететiн қызметтердiң көлемiн сақтау және олардың сапасын жақсарта отырып мемлекеттiк меншiк обьектiлерiн ұстауға арналған бюджеттiк шығындарды азайтуға бағытталған 1999 жылдың 1 қаңтарынан басталған бюджеттiк реформадан пайда болды. Осы реформаны жүргiзу кезiнде республикалық мемлекеттiк кэсiпорындарда мемлекеттiк тапсырыс шеңберiнде олар көрсететiн қызметтердi төлейтiн республикалық бюджеттен қаржыландырылатын мекемелерді қайта құру, олардың ұйымдастыру-құқықтық нысандарын өзгерту жолымен жүзеге асырылады.
      1999 жылдың ішінде осы жүйе негiзiнен иституционалдырылған болуға тиiс, бұл алдағы жылы әлеуметтiк салалардағы мемлекеттiк кәсiпорындарды белсендi жекешелендiруге өтуге мүмкiндiк бередi. Республикалық меншiктегi объектiлердің маңыздылығын ескере отырып, оларды жекешелендiру осы кәсiпорындарда жұмыс iстейтiн еңбек ұжымдарын мүдделерiн ескерумен Yкiметтiң жеке шешiмдерi бойынша жеке тәртiпте жүзеге асырылатын болады.
      Әлеуметтiк салалардың жекешелендiрiлген объектілер техникалық қызмет көрсетуге мемлекеттiк тапсырыс алуға арналған конкурстарға қатыса алады, бағамен Үкiмет белгiленген тәртiппен бекiтiлген қаржыландыру нормативтерi негiзiнде есептесетiн болады.
      Осылайша, халыққа әлеуметтiк қызмет көрсету және Үкiметке өзге қызмет көрсету деңгейiн мемлекеттiк кепiлдiкпен сақтау кезiнде бiлiм беру (жоғары бiлiм берудi қоса алғанда), медицина, ғылым, әлеуметтiк қызмет, мәдени-демалыс, дене тәрбие-сауықтыру қызметтерi салаларында мемлекеттiк емес ұйымдар жұмыс iстейтiн болады.
 
      5.6. Жекешелендiруден кейiн бақылау және инвестициялық мiндеттемелер
 
      1995-1998 жылдары жекешелендiрудiң көптеген объектiлерi инвестициялық тендерлерде жекешелендiрмеген болатын: Осындай жекешелендiру барысында мемлекеттiк бюджет елеулi қаржыны ала алмады, жаңа меншiк иелерi кеп жылғы мiндеттемелермен ауыртпалықта қалды. Дамушы рыноктардың қаржылық дағдарысына және қазақстандық экспорт өнiмдерiне сұранымның және бағаның құлдырауына байланысты көптеген инвесторларда инвестициялық бағдарламаларды орындауда объективтi қиындықтар пайда болды. Көптеген инвестициялық мiндеттемелер нақты қалыптаспаған болды (кәсiпорынның негiзгi және айналым капиталына жiктелiм жасамай қаржы жұмсау), қазақстандық рыноктағы кәсiпорындардың өнiмдерiне (қызметiне) сұранымның қысқару салдарынан бiрқатар инвестициялық мiндеттемелердiң мәнi жойылды.
      Жоғарыда айтылғандарға байланысты Yкiмет күтпеген келiсiм шарттардың ережелерiн түзету жөнiндегi қосымша келiсімдердi дайындау және қол қоюға қажеттілiгi туындаған келiсiм-шарттар бойынша бiрқатар инвесторлармен өзара қарым-қатынастың тәсiлiн айқындайтын болады.
      1999 жылдың екiншi-үшiншi тоқсанында кәсiпорындардың (объектiлердiң) тиiмдi жұмыс iстеуiн экономикалық талдауды қоса алғанда, инвестициялық тендерлер барысында жекешелендiрiлген объектiлердi сатып алған инвесторлардың инвестициялық және өзге мiндеттемелердi орындауын (аудиторлық және консалтингтік компаниялардың мамандарын тексерушiлерiн қатыстыра отырып) тексеретiн болады.
      Тексеру қорытындылары бойынша 1999 жылдың аяғына дейiн қосымша келiсiмдер мен келiсiм-шарттарды дайындау жөнiнде инвесторлармен келiссөздер жүргiзілетiн болады. Бұл үшiн мүдделi министрлiктердiң қатысуымен арнайы ведомствоаралық комиссия құрылатын болады. Дәл осындай жұмыстарды акциялардың мемлекеттiк пакеттерi (қатысу үлестерi) коммуналдық меншiкке берiлген кәсiпорындар мен ұйымдар жөнiнде облыстардың (қалалардың) әкiмдерi жүргiзуi тиiс.
 
      6. Бұрынғы жылдары жүзеге асырылған жекешелендірудің
      барысында туындаған проблемаларды реттеу
 
      1999-2000 жылдар аралығындағы Yкiметтiң маңызды мiндеттердiң бiрi өткен жылдары жүзеге асырылған жекешелендiру нәтижесiнде туындаған проблемалар мен дауларды түпкіліктi реттеу болып табылады. Ұйымдар мен объектiлердiң тұтастай бiртобы жекешелендiру заңдардың талаптарына толық сәйкес келе бермейтiндей болып, оның iшiнде кредиторлар алдындағы мiндеттемелер бойынша сатып алушының (не сатушымен) құқықтық мирасқорлығы принциптерi сақталмай жүргiзiлген болатын.
      Осыған байланысты, Қазақстан Республикасының Yкiметiне - заңды және жеке тұлғалардың, оның iшiнде мүлiктiк кешен ретiнде жекешелендiрiлген кәсiпорындар мен мекемелер кредиторларының талаптарының және қойылатын талаптардың көлемi ұлғая түседi. Бағдарламаның әрекет ету кезеңiнде Yкiмет кредиторлардың барлық нақты талаптарын түгендеу, жекешелендiру нәтижесiнде туындаған өтеу нысандары мен тәсiлдерi бойынша құқықтық мирасқорларды, талаптарды айқындау жөнiндегi жұмыстарды аяқтайды.
      Купондық жекешелендiру процесiнiң аяқталуына байланысты проблема басқаша. Көптеген инвестициялық жекешелендiру қорлары акционерлердiң жалпы жиналыстарын өткiзе алмады. Бiрқатар қорлар бойынша жоғалған құжаттарды қайтадан қалпына келтiру, олардың активтерiнiң қорларын басшылық ету және басқару мәселелерiн шешу қажет. 1999 жылы Үкiмет ашық акционерлiк қоғамдардағы инвестициялық жекешелендiру қорларын қайта құруды аяқтауды, олардың бiрiктiретiн және бiлiктілiкпен басқаруды ретке келтiретiн тиiстi заң жобаларын дайындап және Парламентке енгiзетiн болады.
 
      7. Қорытынды
 
      Үкіметтің мемлекеттік меншік объектілерін жекешелендіру жөніндегі іс-әрекеті екі маңызды нысанаға жетуге бағытталатын болады:
      - мемлекеттің нарықтық экономикадағы оған тән емес функциялардан кету және жекеменшік тауар өндірушілермен бәсекелестіктен барынша ықтималды қашу;
      - бюджет алдындағы өзінің міндеттемелерін орындайтын бәсеке қабілетті тауарлар мен қызмет көрсетулерді өндіретін тиімді жеке меншік иесі институтын қалыптастыру.
      Осы бағдарламаны іске асыруда негізінен салалық министрліктер, облыстардың, Астана және Алматы қалаларының әкімдері қатысатын болады. Бұл ретте Қазақстан Республикасының Қаржы министрлігі Мемлекеттік мүлік және жекешелендіру комитетінің функциялары мемлекеттік мүлікті

 

дәл және толық есепке алуды оны пайдалануға қамтамасыз етуге,

нормативтік актілерді әзірлеуге және мемлекеттік мүлік және

жекешелендіруді басқару процестеріне әдіснамалық жағынан қолдау

көрсетуге шоғырландырылатын болады.


                                                    кесте


    республикалық меншіктегі шаруашылық серіктестіктер акцияларының

      мемлекеттік пакетін (қатысу үлесін) республикалық мемлекеттік

       кәсіпорындар мен басқару және оларға билік ету жөніндегі

                           Функцияларды бөлу


     ЕСКЕРТУ. Кесте өзгерді - ҚР Үкіметінің 1999.08.11. N 1127 қаулысымен.



P991127_
 



_________________________________________________________________________

| Санаты|АҚ (жетекшілік ететін салалық |Мемлекет.|Басқару бойынша шешуші  |

|       |министрліктің) атауы          |тің үлесі|құқылы өкілеттіктер:    |

|       |                              |         |1. Директорлар кеңесін  |

|       |                              |         |қалыптастыру, мемлекет. |

|       |                              |         |тің өкілдерін тағайындау|

|       |                              |         |2. Стратегиялық (орта   |

|       |                              |         |мерзімді) жоспарларды,  |

|       |                              |         |өндірістік және инвести.|

|       |                              |         |циялық бағдарламаларды  |

|       |                              |         |және оларды орындау ту. |

|       |                              |         |ралы есептерді бекіту   |

|_______|______________________________|_________|________________________|

|1."ұлт.|1."Қазақойл" ҰМК ЖАҚ (ЭИжСМ)  |100      |(Үкімет (Үкімет жанында.|

|тық    |                              |         |ғы комиссия).           |

|компа. |                              |         |                        |

|ниялар"|                              |         |                        |

|_______|______________________________|_________|________________________|

         2. "Қазтрансойл" МТҰК ЖАҚ      100      

         (ЭИжСМ)                                

         3. "Қазатомөнеркәсіп" ҰАК      100

         (ЖАҚ )ЭИжСМ

         4. "КЕГОК" ЖАҚ (ЭИжСМ)         100

         5. "қазақстан темір жолы"      100

         РМК (ККэТМ)

         6. "ҚазтеңізкөлікфлотҰТКК"     100

         (ККэТМ) ЖАҚ

         7. "Эйр Қазақстан" ЖАҚ         100

         (ККэТМ)

         8. "Жібек Жолы - Қазақстан"    100

         ЖАҚ (ККэТМ)

         9. "Казаэронавигация" РМК      100

         (ККжТМ)

         10. "Алматы Халықаралық        100

         Әуежайы" ААҚ (ККэТМ)

         11. "Астана Халықаралық        100

         Әуежайы" ААҚ (ККэТМ)

         12. "Атырау Әуежайы" ААҚ       100

         (КкэТМ)

         13. "Ақтау теңіз сауда порты"  100

         РМК (ККэТМ)

         14. "Азық-түлік келісім-шарт"  100

         корпорациясы" ЖАҚ (АШМ)



         15. "Эксимбанк" ЖАҚ (ҚМ)       100

         16. "Трактебель" (ЭИжСМ)       100

         компаниясының концессиясында

         тұрған Ішкі және халықаралық

         магистральды газкөліктік 

         жүйесі (ЭИжСМ)

         17. Почта байланысының         100

         республикалық мемлекеттік

         кәсіпорны "ККжТМ"



         17-1. "Мемлекеттiк жинақтаушы

         зейнетақы қоры" ЖАҚ (ҚМ)       100



         17-2 "Мемлекеттiк қаржы

         жүйелерiне ақпараттық-телекоммуникациялық

         қызмет көрсету орталығы"

         ЖАҚ (ҚМ, МКМ)                  100




ІІ.     1. "Қазақтелеком" ААҚ          50        Үкімет (Үкімет жанындағы

"көгіл  (ККэТМ)                                  комиссия)

дір     2. "Маңғыстаумұнайгаз" ААҚ     30

фишка.  (ЭИжСМ)



         3. "Ақтөбемұнайгаз" ААҚ        25,2

         (ЭИжСМ)



         4. "Корпорация Қазақмыс"       35

         ААҚ ("Самсунг Дойчланд

         ГмбХ" корпорациясының

         сенімгерлік басқаруында 35%

         (ЭИжСМ))

         5. "Қазмырыш" ААҚ (ЭИжСМ)      27,7

         6. "Қазхром КҰК" ААҚ           29

         (ЭИжСМ)

         7. "Қазақстан аллюминийі"      31,68

         ААҚ (ЭИжСМ)

         8. "ССТӨБ" АҚ (ЭИжСМ)          39.5

         9. "ҚХЖБ" ААҚ (ҚМ)             80.04

         ("ҚХЖБ-тобы" ҰИҚАК

         басқаруына берілді)

         10. "ӨТМК" ААҚ (ЭИжСМ)         15,5      Қаржыминімен

ІІІ.Ірі 1. "Екібастұз" СЭС-2 АҚ        100       келісім бойынша

жекелен. (ЭИжСМ)                                 салаақы

діру    2. CCL-OIL (ЭИжСМ)             87.9      министрліктер

объек.  компаниясының концессиясын.  

тілері  дағы "Павлодар МӨЗ" ААҚ (ЭИжСМ)

         3. "Ақмола бөлуші желілі       100

         компаниясы" ААҚ (ЭИжСМ)

         4. "Талдықорған бөлуші электр  100

         желісі компаниясы" ААҚ (ЭИжСМ)

         5. "Талдықорған акционерлік    100

         көліктік-электр желісі

         компаниясы" ААҚ (ЭИжСМ)

         6. "Талдықорған АЭС" ААҚ       100

         7. "Сарқанд АЭС" ААҚ           100

         8. "Сарыөзек АЭС" ААҚ          100

         9. "Үштөбе АЭС" ААҚ            100

         10."Жаркент АЭС" ААҚ           100

         11."Көксу АЭС" ААҚ             100

         12."Қарабұлақ АЭС" ААҚ         100

         13."Текелі АЭС" ААҚ            100

         14."Ақсу АЭС" ААҚ              100

         15."Алакөл АЭС" ААҚ            100

         16."Атырау ЭТК" ААҚ

         17. "Алтайэнерго аймақтық      81,83

         энергетика компаниясы" ААҚ

         18. "Ақтөбеэнерго" ААҚ         100

         19. "Семей АЭС" ААҚ            90

         20. "Жамбыл бөлуші электр      100

         желісі компаниясы" ААҚ

         21. "Оралэнерго Батыс          100

         Қазақстан бөлуші электр желісі

         компаниясы" ААҚ

         22."Қарағанды бөлуші электр    30

         желісі компаниясы" ААҚ

         23."Абай электржелілері" ЖШС   49

         24."Жезқазған бөлуші электр    100

         желісі компаниясы" ААҚ

         25." Жезді электржелілері" ААҚ 100

         26."Ұлытау электржелілері"     100

         ААҚ

         27. "Жаңаарқа электржелілері"  100

         ААҚ

         28. "Ерқанат" ААҚ              100

         29. "Ақтоғай электржелілері"   100

         ААҚ

         30. "Қайрат" ААҚ               100

         31. "Қалаэлектржелі" ААҚ       100

         (Жезқазған қ.)

         32. "Қызылорда ЭТК" ААҚ        100

         33. "Қостанай электр желілерін 100

         тарату компаниясы" ААҚ

         34. "Маңғыстау ЭТК" ААҚ        100

         35. "Павлодар ЭТК" ААҚ         93,8

         36. "Павлодар АЭС" ААҚ         100

         37."Баянауыл АЭС" ААҚ          100

         38."Оңтүстік электр желілері"  100

         ААҚ

         39."Железі АЭС" ААҚ            100

         40."Май АЭС" ААҚ               100

         41."Ертіс АЭС" ААҚ             100

         42."Лебяжинск АЭС" ААҚ         100

         43. "Ақсу қалаэлектржелілері"  100

         ААҚ

         44. "Қалаэлектржелісі"         100

         (Екібастұз қ.)

         45. "Қашыр АЭС" ААҚ            100

         46."Шарбақты АЭС" ААҚ          100

         47."Успен АЭС" ААҚ             100

         48."Ақтоғай АЭС" ААҚ           49

         49."Көкшетау бөлуші электр     100

         желісі компаниясы" ААҚ

         50. "Түркістанэнерго" ААҚ      100

         51."Оңтүстік Қазақстан         100

         бөлуші электр желісі

         компаниясы ААҚ 

         52."Шұбаркөл бөлінісі" ААҚ     78,93

         (ЭИжСМ),

         53. "Шұбаркөл КТУ" (ЭИжСМ)     100

         54. Жоғары, орташа және төмен

         қысымды газ бөлуші желілері    -

         (ЭИжСМ)

         55. БУТЯ-Акцепт концорциумның  90

         концессиясындағы

         "Заңғар СҮ" ААҚ (ЭИжСМ)

         56."Казинстрах" АҚ (ҚМ)        100

         57."Каскор" ААҚ (ЭИжСМ)        60,3

         58."Центркредит" АБ ААҚ (ҚМ)   23

IV.     Тізбе Қазақстан Республикасы            Жетекшілік   

Респуб. Үкіметінің 27.05.99 ж. N 659            ететін салалық

ликалық қаулысымен белгіленді                   министрліктер

меншік.

тегі

өзге де

АМК   


V. Өзге Тізбе өзгерістермен және                Жетекшілік

де РМК  толықтырулармен бірге                   ететін салалық

         Қазақстан Республикасы                  министрліктер

         Үкіметінің 25.06.96 ж. N 790

         қаулысымен белгіленді


  таблицаның жалғасы


_________________________________________________________________________

| АМП пайдалану және | АМП-ға билік ету жөніндегі | Мемлекеттің атынан    |

| иелену жөніндегі   |құқықтық күш (АМП-ды сату   |     бақылау           |

| құқықтық күш       |жөнінде шешім қабылдау, же. |                       |

|                    |кешелендіру жөніндегі коми. |                       |

|                    |ссияны қайта ұйымдастыру,   |                       |

|                    |тарату және қалыптастыру)   |                       |

|____________________|____________________________|_______________________|


Жетекшілік ететін    Үкімет (Үкімет жанындағы     Тексеру комиссияларын  

салалық министрлік   комиссия) Қаржы министрлігі. Қазақстан Республикасы.

                      нің ММжЖК Уәкілетті орган    ның Үкіметі қалыптасты.

                                                   рады.


Жетекшілік ететін    Үкімет (Үкімет жанындағы     Тексеру комиссияларын  

салалық министрлік   комиссия) ММжЖК Қаржы ми.    Қазақстан Республикасы.

                      нистрлігінің уәкілетті       ның Үкіметі қалыптасты.

                      органы)                      рады.


Жетекшілік ететін    Үкімет (Үкімет жанындағы     Тексеру комиссияларын  

салалық министрлік   комиссия) ММжЖК Қаржы ми.    ҚР ММжЖК қатысуымен

                      нистрлігінің уәкілетті       министрліктер

қалыптасты.

                      органы)                      рады.


Жетекшілік ететін    Жетекшілік ететін салалық    Тексеру комиссияларын  

салалық министрлік   министрліктер                Қаржыминінің қатысуымен

                      ("Мемлекеттік мүлік туралы"  (ММжЖК) салалық министр.

                      Заң қабылданғаннан кейін)    ліктер қалыптастырады.


Жетекшілік ететін    Үкімет (Үкімет жанындағы     Тексеру комиссиясын

салалық министрлік.  Комиссия) Уәкілетті орган    Қаржыминінің қатысуымен

тер                  ММжЖК                        (ММжЖК) салалық министр.

                                                   қалыптастырады.



                                          Қазақстан Республикасы

                                               Үкіметінің

                                         1999 жылғы 1 маусымдағы

                                       N 683 қаулысымен бекітілген


     Мемлекеттік мүлік жекешелендіру бағдарламасын іске асыру

        және басқарудың тиімділігін арттыру жөніндегі

       1999-2000 жылдарға арналған шаралардың жоспары


     ЕСКЕРТУ. Жоспар өзгерді - ҚР Үкіметінің 1999.08.11. N 1127 қаулысымен.



P991127_
 


_________________________________________________________________________

|    Шаралар                    | Орындаушы|Мерзімдері|Аяқталу ныса.| Ес.

|                               |          |          |ны           |керту

|_______________________________|__________|__________|_____________|_____


2 - бөлім бойынша    


Мемлекеттік мүлікті иелену,     Қаржы       1999 ж.,   Заң жобасы   

пайдалану және билік ету жөнін. министрлігі екінші

дегі қатынастарды реттейтін     (ҚМ),       тоқсан

"Мемлекеттік мүлік туралы"      Әділет 

Қазақстан Республикасы Заңы.    министрлігі

ның жобасын әзірлеу             (ӘМ)


"Мекеме туралы" Қазақстан       Әділет      1999 ж.    Заң жобасы

Республикасы Заңының жобасын    министрлігі, екінші

әзірлеу                         ҚМ           тоқсан


Кәсіпорындарды сауықтыру,       ӘМ, ҚМ, МКМ 1999 ж.,   Заң жобасы

олардың банкроттығы мен санация             үшінші

сы ресімдерін іске асыру бары.              тоқсан

сында туындайтын қатынастарды

жетілдіруге байланысты

"Банкроттық туралы" Қазақстан

Республикасының Заңына өзгеріс.

тер мен толықтырулар енгізу

туралы" Қазақстан Республикасы

Заңының жобасын әзірлеу


"Қазақстан Республикасы Прези.  ҚМ, ӘМ,    1999 ж.    Заң жобасы

дентінің "Мемлекеттік кәсіп.    ӘИжСМ,     үшінші

орындар туралы" Жарлығына       ККжТМ,     тоқсан

өзгерістер мен толықтырулар     АШМ

енгізу туралы" Қазақстан

Республикасы Заңының жобасын

әзірлеу


Мемлекеттік активтерді иелену.  ҚМ,        "Мем-тік    Үкіметке есеп

ге, пайдалануға және оларға     Әділет.    мүлік       беру

билік етуге байланысты мәселе.  мині       туралы"

лер бойынша нормативтік-құқық.             Заңды

актілерге тексеру жүргізу                  қабылдаған

                                            күннен

                                            бастап бір

                                            ай ішінде


Мемлекеттік активтерді иелену,  ҚМ,        1999 ж.,    Үкімет

пайдалану және оларға билік ету Әділет.    үшінші      қаулысы

жөніндегі қатынастарды жетілді. мині       тоқсан

ру нормативтік құқықтық актілер.

ді әзірлеу


Өндіріп алынған, сондай-ақ жеке ӘМ, ҚМ,    1999 ж.,    Үкімет

тұлғалардан мемлекеттің пайдасы МКМ        үшінші      қаулысы

на өндіріп алу алдында тұрған              тоқсан

мүлікті есепке алудың тәртібін

реттейтін нормативтік құқықтық

актіні әзірлеу


Мүлікті республикалық және      ҚМ,        1999 ж.,    Үкімет

коммуналдық меншікке жатқызу.   Әділет.    үшінші      қаулысы

дың тәртібін және мүлікті бір   мині       тоқсан

мемлекеттік меншіктің бір

түрінен екіншісіне аударудың

тәртібін реттейтін нормативтік

құқықтық базаны жетілдіру


Мемкәсіпорындардың бірінші бас. ҚР ММжЖК   1999 ж.,    Үкімет

шыларын және акционерлік қоғам.            үшінші      қаулысы

дардың лауазымды тұлғаларын                тоқсан  

тағайындаудың ережесін әзірлеу


Акционер ретінде мемлекет аты.  ҚР ММжЖК   1999 ж.     Үкімет

нан шешім қабылдау ережесін                екінші      қаулысы   

әзірлеу                                    тоқсан


Салаларды дамыту бағдарламала.  ЭЖА,       1999 ж.,    Үкімет

рын (секторлық бағдарламаларды) Қаржымині  екінші      қаулысы

әзірлеу мен қабылдауды реттей.             тоқсан

тін ереже әзірлеу


"Ұлттық компаниялардың"         ҚМ ММжЖК   1999 ж.,    Үкімет

топ-менеджерлерін сайлау        салалық    үшінші      қаулысы  

жөнінде конкурс өткізу          министр.   тоқсан   

ережесін әзірлеу                ліктер     


"Ұлттық компаниялардың" қыз.    ҚМ ММжЖК,  1999 ж.,    Үкімет

метін реттейтін ереже әзірлеу   салалық    үшінші      қаулысы

                                 министр.   тоқсан

                                 ліктер


Мемлекеттік кәсіпорындардың     Қаржымині  1999 ж.     Үкімет

шаруашылық иелігінде тұрған                үшінші      қаулысы

(жедел басқаруында) мүлікті                тоқсан

жалға берудің ережесін 

әзірлеу


Акциялардың мемлекеттік         Қаржымині  1999 ж.,    Үкімет

пакетін конкурстық сатудың                 үшінші      қаулысы

ережесін әзірлеу                           тоқсан


Республикалық және коммунал.    Қаржымині  1999 ж.,    Үкімет

дық меншік тұрған мүлікке,                 үшінші      қаулысы

сондай-ақ мемлекеттік кәсіп.               тоқсан

орындар мен мемлекеттік меке.

мелердің активтеріне билік

ету тәртібі жөніндегі ереже

әзірлеу


3-бөлім бойынша  


Акцияларының пакеті республи.  Салалық    1999 ж.

калық меншікте тұрған барлық   министр.   екінші

ұйымдар бойынша акциялардың    ліктер     тоқсан

эмиссиясын тіркеуді жүзеге     ҚМ ММжЖК  

асыру


Мемлекеттік заңды тұлғаларды,  ҚМ, ӘМ,    1999 ж.,    Үкімет

оның ішінде олар орындайтын    басқа да   үшінші      қаулысы  

функциялардың ұйымдастыру-     мүдделі    тоқсан

құқықтық нысандарына сәйкес.   министр.

тігіне түгендеуді жүзеге       ліктер

асыру                          мен

                                ведомство.

                                лар, облыс.

                                тар, Астана

                                және Алматы

                                қалаларының

                                әкімдері


Шетелде тұрған мемлекеттік     ҚМ, ІІМ     1999 ж.,   Түгендеу актісі

мүлікті түгендеуді жүзеге                  үшінші

асыру                                      тоқсан


Мемлекеттік кәсіпорындар мен   Қаржымині   1999 ж.,   Қаржы министр.

мекемелердің мүлкін пайдала.               үшінші     лігінің бұйрығы

нуға есеп жүргізу және бақы.               тоқсан 

лау жасау ережесін әзірлеу

және бекіту


Мемлекеттік кәсіпорындар мен   Министрлік. 1999 ж.,   Түгендеу

мекемелердің мүлкін пайдала.   тер, ведо.  төртінші   актілері

нуға есеп жүргізу және бақы.   мостволар   тоқсан

лау ережесіне сәйкес мемлекет. мен өзге де

тік кәсіпорындар мен мемлекет. мемлекеттік

тік мекемелердің мүлкін түген. органдар

деуді жүзеге асыру


Коммуналдық меншікте тұрған    Қаржымині    Үшінші    Үкімет

мемлекеттік мүлікке есеп                    тоқсан    қаулысы

жүргізу тәртібін реттейтін         

ереже әзірлеу


Мемлекеттік мүлікке есеп       ҚР Статис.   Екінші    Қазақстан 

жүргізу жөніндегі мемлекет.    тика жө.     тоқсан    Республикасы    

тік статистикалық есептілік    ніндегі                Статистика жөніндегі

нысандарын әзірлеу             агенттігі              агенттігінің

                                                       қаулысы




Жерді, жер қойнауын, суларды,  ҚМ, ӘМ,      1999 ж.,  Үкіметке есеп

жануарлар мен өсімдіктер әле.  АШМ,         үшінші    беру

мін есептеуді жүзеге асыру     ТРжҚОҚМ,     тоқсан

үшін кадастрлар жүйесін қоса   ҚжЖБМ және

алғанда, Қазақстан Республи.   министр.

касы активтерінің жиынтық      ліктер мен

тізілімін жасау үшін концеп.   ведомстволар

туалдық негіз бен әдістемелік

база әзірлеу


Қазақстан Республикасы актив.  Қаржымині    1999 ж.,   Шаралар

терінің жиынтық тізілімін                   үшінші     жоспарын

жасау жөніндегі шаралардың                  тоқсан     бекіту туралы

жоспарын әзірлеу                                       Үкіметтің

                                                        қаулысы


Мемлекеттік мүлікті есептеу   ҚМ, министр.  Жыл ішінде Үкіметке есеп

үшін пайдаланылатын тізілім.  ліктер мен                беру

дердің, кадастрлардың жиын.   ведомство.

тық ақпараттан және ақпарат.  лар, облыс.

тық ауқымдардан тұратын       тардың,

Қазақстан Республикасы        Астана және

активтерінің жиынтық тізілі.  Алматы

мін ұйымдастыру жөніндегі     қалаларының

жұмыстарды жүзеге асыру       әкімдері


Мемлекеттік мүлікті есептеу.  ҚМ, Әділет.  1999 жыл.   Үкімет

дің дәлдігі мен толықтығына   мині         үшінші      қаулысы, заң

мемлекеттік органдар мен                   тоқсан      жобалары

лауазымды тұлғалардың жауап.  

кершілігін күшейту жөніндегі

шаралар жүйесін әзірлеу мен

бекіту


Мемлекеттік заңды тұлғаларға  ҚМ,          1999 ж.,    Үкімет

бекітілген және бекітілуге    Әділет.      төртінші    қаулысы  

жататын мемлекеттік мүлікті   мині, өзге   тоқсан

бекіту                        министр.

                               ліктер мен

                               ведомстволар,

                               Астана және

                               Алматы

                               қалалары


4 - бөлім бойынша


Үкімет белгілеген акционер.   Қаржымині    1999 ж.,   Қабылдау-беру

лік қоғамдардың акциялары.                 екінші     актілері,

ның мемлекеттік пакетін                    тоқсан     тізілімдерде

коммуналдық меншікке беру                             тіркеу


Мемлекеттік мүлікке иелік     Қаржымині    1999 ж.,   Үкімет

ету, пайдалану және жекеле.                екінші     қаулысы,

ген жағдайларда билік ету                  тоқсан     қабылдау-беру

жөніндегі функцияларды осы                            актілері

Бағдарламаның 4.2.1-тармағы.

на сәйкес министрліктер мен

агенттіктерге беру


Мемлекеттік кәсіпорындар      Салалық      1999 ж.,   Үкімет

кірістерінің тиісті бөлігін   министрлік.  екінші     алдындағы

дивидендтер ретінде респуб.   тер,         тоқсан     есеп беру

ликалық бюджетке есептеуге    МКМ   

түсетін түсімдерге                 

бақылауды жүзеге асыру


Мемлекеттің қатысуымен ак.    Салалық      1999 жыл.  Үкімет

ционерлік қоғамдар мен серік. министр.     ға арнал.  алдындағы

тестіктердің әкімшілік шығыс. ліктер,      ған 2-тоқ. есеп беру

тар сметасын қоса алғанда,    Директор.    санның  

жыл сайынғы бизнес-жоспарлар  лар кеңесі   аяғына 

мен бюджеттерді қарау және                 дейін

бекіту                                     2000 жыл.

                                            ға арнал.

                                            ған-4 тоқ.

                                            санның

                                            аяғына

                                            дейін


Қоса беріліп отырған кестенің  ҚМ ММжЖК    1999 ж.,    Үкімет

1 және 2-санаттарына жататын               екінші      алдындағы

ұйымдардың тексеру комиссия.               тоқсан      есеп беру

сының құрамы бойынша ұсыныс                   

енгізу


Акционерлік қоғамдар мен ша.   Салалық     1999 ж.,    Үкімет

руашылық серіктестіктердің     министрлік. екінші      алдындағы есеп

тексеру комиссиясын бекіту     тер         тоқсан      беру


Қоса беріліп отырған кесте.    Қаржымині   1998 ж.     Үкімет

нің 1 және 2-санаттарына                   үшін        алдындағы есеп

жататын акционерлік қоғамдар               есептілік   беру

мен шаруашылық серіктестік.                бойынша-

тердің сыртқы аудиторларын                 1999ж.,

бекіту                                     екінші

                                            тоқсанының

                                            аяғына

                                            дейін 1999

                                            ж. үшін

                                            есептілік

                                            бойынша

                                            төртінші

                                            тоқсанның

                                            аяғына

                                            дейін


Тек қана мемлекеттің меншігін.  ӘМ,        1999 ж.     Үкімет

де тұрған (жекешелендіруге жат. Қаржымині  үшінші      қаулысы

пайтын) объектілерді жалға беру            тоқсан

тәртібін әзірлеу және бекіту


Мыналарды:                      ҚМ, БҚҰК   1999 ж.     Нормативтік

- Құру тәртібін;                (келісім   үшінші      құқықтық

- Менеджерлермен дербес         бойынша)   тоқсан      актілерді

келісім-шарттар жасауды;        ЭИжСМ,                 қабылдау

- Үнемі есептілікті;            ККжТМ, ЭЖА, 

- Ірі сатып алуларды жүзеге     ТМРжБҚА

асыруды;

- Тартылатын несиелер бойынша 

сыйақы (мүдде) ставкаларының

деңгейін шектеуді;

- 3-5 жыл мерзімге арналған   

орташа мерзімді индикативтік

даму жоспарын ұсыну;

- Ұлттық компаниялардың қыз.    

метіне бақылауды жүзеге асыру

механизмі;

- Менеджерлер жұмысының тиімді.

лігі бағаланатын әрбір жекеле.

ген ұлттық компаниялар үшін қар.

жылық көрсеткіштердің есеп

айырысу тізбесі мен нысанын;

- Қазақстан Республикасы

Үкіметінің шешімдеріне көздел.

ген жағдайлардан басқа жағдай.

ларда, басқа заңды тұлғалардың

ұлттық компаниялардың жарғылық

капиталына қатысуға тыйым салуды;

- Ұлттық компаниялардың жалпы          

және әкімшілік шығыстарын рет.

тейтін "ұлттық компаниялар"

туралы құқықтық актілердің

жобалары.


Акционерлік қоғамдарды ашуға      Салалық      1999 ж.   Үкімет

ұлттық компанияларды қайта құру.  министрлік.  үшінші    қаулысы

ды аяқтау                         тер          тоқсан


"Қазақстан Темір жолы" РМК        ККжТМ        1999 ж.   Үкімет          


Қайта ұйымдастыру және демони.                 үшінші    қаулысы  

полизациялардың жалпы бағдарла.                тоқсан

масы шегінде ашық акционерлік

қоғам етіп қайта құру


Менеджерлердің ұлттық компания.   ҚМ, ұлттық   Жыл       Келісім-

лар мен мемлекеттің ғана мүдде.   компаниялар  ішінде    шарттар,

сін беруді, оларға сыйақы төлеу.  директорла.            Үкіметке

дің тәуелділігін, компания қыз.   рының кеңесі           есеп беру

метінің тиімділігі мен нәтиже. 

лерінен келісім-шарттарды ұзар.

туды немесе бұзуды көздейтін

менеджерлермен дербес келісім-

шарттар жасасу


Мемлекеттік меншікті басқару      ҚР ММжЖК,    Тоқсан    Үкіметке есеп

тиімділігінің мониторингін        салалық      сайын     беру, мемлекет.

жүзеге асыру                      министрлік.            тік меншікті

                                   тер                    басқарудың

                                                          тиімділігін

                                                          сараптауды

                                                          қамтитындар


5 - бөлім бойынша

Жекешелендіруге жатпайтын        ҚМ, салалық   1999 ж.,  Үкімет

республикалық меншік             министрлік.   екінші    қаулысы

объектілерінің тізбесін          тер, агент.   тоқсан

белгілеу                         тіктер,

                                  ведомстволар


Қызметінің саласы жекеше.        ҚР ММжЖК,     1999 ж.,  Үкімет

лендіру жүргізу арқылы           салалық       үшінші    қаулысы

бәсекелі ортаға беруге қа.       министрлік.   тоқсан    Облыстар,

жеттігіне сәйкес келетін         тер, ведомс.            Астана қаласы

республикалық және коммунал.     стволар, об.            мен Алматы

дың мемлекеттік кәсіпорындар     лыстардың,              қаласы

мен мекемелердің қосымша         Астана қала.            әкімдерінің

тізбесін белгілеу                сы мен Алматы           шешімдері

                                  қаласының

                                  әкімдері


Жекешелендіруге жататын мем.     Мүдделі       1999 ж.,  Мемлекеттік

лекеттік кәсіпорындар мен        министрлік.   үшінші    қайта тіркеу

мекемелерді акционерлік қоғам    тер мен ве.   тоқсан

етіп қайта құруды жүргізу        домстволар

                                  мен, облыс.

                                  тардың

                                  Астана қаласы 

                                  және Алматы

                                  қаласы Әкім.

                                  дерімен

                                  бірлесіп, ҚМ,

                                  ӘМ


"Көгілдір фишкалар" әлеуетті     Салалық       1999 жылғы   Үкіметтің

инвесторларға талаптар қоюдың    министрлік.   екінші       қаулысы   

тізбесін әзірлеу                 тер мен және  тоқсан

                                  ведомстволар.

                                  мен бірлесіп,

                                  ҚР ММжЖК


"Көгілдір фишкаларға" инвестор.  ҚР ММжЖК      1999 ж.,    Үкімет

лар тарту және тиісті конкурс.                 1 желтоқ.   алдындағы

тар өткізу жөнінде қажетті                     санға       есеп беру

шаралар жүргізу                                дейін


Халықаралық және отандық қор    ҚР ММжЖК,      1999 ж.,    Үкімет

рыноктарында акциялардың мемле. ҚР БҚҰК        үшінші      қаулысы

кеттік пакетін "көгілдір фишка.                тоқсан

лар" бағдарламасы бойынша орна.

ластыру кезінде андеррайтинг

қызметін көрсетуге үлгілік   

келісім-шарт әзірлеу   


Мемлекеттік бюджет есебінен     ДБжСМ,         1999 ж.,    Үкімет

ұсталатын объектілерді қоса     МажҚКМ,        төртінші    қаулысы   

алғанда, республикалық меншік.  Ғылым және     тоқсан

те тұрған және/немесе мемлекет. жоғары білім

тің қатысуымен кейіннен жеке.   министрлігі

шелендіру үшін мемлекеттік      (ҒжЖБМ),

кәсіпорындардың, мекемелердің,  ККжТМ, ҚР

акционерлік қоғамдардың және

шаруашылық серіктестіктердің

меншігінде немесе шаруашылық

иелігінде (жедел басқаруында)

тұрған әлеуметтік сала объекті.

лерін түгендеуді жүргізу


Жекешелендіруге жатпайтын мем.  ҚР ММжЖК,     Жыл ішінде   Үкіметке

лекеттік мүлік объектілерінің   ЭИжСМ,                     есеп беру

тізбесіне енбеген акциялардың   ККжТМ, АШМ,

мемлекеттік пакетін сатуды      облыстардың,

жүзеге асыру                    Астана және

                                 Алматы қала.

                                 ларының әкім.

                                 дері


Сенімгерлік басқаруға беру      Сенімгерлік   1999 ж.,    Тексеру

келісім-шарттары ережелерінің   басқаруға     үшінші      актілері

орындалуына тексеру жүргізу     келісім-      тоқсан    

және ұсыныс дайындау            шарттарды

                                 тексеру

                                 жөніндегі

                                 комиссия, ҚМ


Инвестициялық тендерлерде       Инвестициялық  1999 ж.,   Тексеру

жекешелендіру объектілерін      тендерлер      үшінші     актілері

сатып алған инвесторлардың      бойынша келі.  тоқсан 

келісім-шарттық міндеттеме.     сім-шарттардың

лерін орындауға тексеру жүргізу орындалуына

                                 тексеру

                                 жүргізу   

                                 жөніндегі

                                 комиссия


Инвесторлармен келіссөздер      ҚМ, ЭИжСМ,    1999 ж.,    Үкімет

жүргізу және келісім-шарттарға  ККжТМ,        үшінші      қаулысы

қосымша келісімдер дайындау     МКМ,          тоқсан

жөніндегі ведомствоаралық       Инвестиция.

комиссия құру                   лар жөнін.

                                 дегі агент.

                                 тік, ӘМ


Инвестициялық тендерлерде       Инвесторлар.  1999        Қосымша   

жекешелендіру объектілерін      мен келіссөз. жылдың      келісімдер

сатып алған инвесторлармен      дер жүргізу   төртінші

келіссөздер жүргізу, келісім-   және келі.    тоқсаны.

шартпен қосымша келісімдер      сім-шартқа    ның аяғына

дайындау және оларға қол қою    қосымша       дейін

                                 келісімдер

                                 дайындау

                                 жөніндегі 

                                 комиссия


6 - бөлім бойынша

Несие берушілердің талаптарына  ҚМ ММжЖК     1999        Үкіметке

түгендеу жүргізуді бастау                    жылдың      есеп беру

                                              ішінде


Купондық жекешелендіруді аяқ.   ҚМ,          1999 ж.,    Заң жобасы

тау үшін құқықтық база құратын  Әділетмині   үшінші

заң жобасын әзірлеу                          тоқсан


Инвестициялық-жекешелендіру     ҚР ММжЖК     1999        Мемлекеттік

қорларын ашық акционерлік                    жылдың      қайта тіркеу

қоғамдар етіп қайта құруды                   аяғына 

аяқтау                                       дейін (Заң

                                              уақыты

                                              қабылданған

                                              жағдайда)



  Оқығандар:

Қобдалиева Н.

Омарбекова А.